Jag kunde inte motstå!
Man ska aldrig gå och titta på kattungar/ungkatter till salu…
Var och hälsade på en liten 5 måanders kille som jag varit småsugen på. Till största delen pga hans stamtavla…
När Odin visade sig vara en söt och lite blyg kille med stora tassar, var det svårt att mostå.
Odin är chokladtabbymaskad SIA kille. Han har en vacker Classic tabbypappa och hans mamma har generationer med vackra gröna ögon bakom sig. Tanken är ju att para honom med Skatan och få vackra Classic OSH katter med eller utan vitt.
Helst ska ju Skatan då inte bära på SIA anlaget. Men sådan tur tror jag inte att jag har. Får säkert en stor hög med silver SIA/SYS…
Samtidigt gnager mitt dåliga samvete att jag söker nytt hem till Spidde…
Känns som jag skulle byta ut en katt mot en annan…
Men så är det inte. Vill ju att min vackre pussgurka ska få ett hem där han har chans att bli frisk. Tror chansen är liten här.
Men tills chansen dyker upp med nytt hem till Spidde. Så får han en ny buskompis att leka med. En som inte blir sur när han vill busa…
Lite bilder på Odin nedan. Ingen extremtypad kille. Men har vacker färg och en fantastisk profil. Tänkte ställa ut honom i mars och se hur det går.
Om inget oförutsett sker så flyttar han hit om en vecka…
Kommer om allt går bra lånas ut sporadiskt till avel. Han bär altså på Classic tabby.

/Elisa
Nei så gøy Kalindas!!! Gratulerer så masse. Han hadde nydelige øyne og så kjempefin ut.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Oemotståndlig så klart :)
Grattis till lillkillen!
Grattis Elisa! Kul att det blev en siames den här gången. Kanske kan låna honom till Smilla nån gång och få några tabby-sysar.
Han är supersöt!
Du får be snällt…

/Elisa
Ojojojoj lilla "Dosan" slickar sig om nosen och drägglar över datorn, och säger honom vill jag träffa nosa och stryka mej lite mot honom, kanske pussa lite också…. matte det kanjag väl få …..Men matte säger nehej lilla "Dosan " du får allt stanna hemma , kanske ses ni på någon utställning något annat lär det inte bli , här ska vi ha ordning och reda och inget hångel här inte …. lilla "Dosan" får allt hålla sig på mattan….

/Elisa

Nämen, blev det en siamespojk? Han är superfin! Men var kommer han ifrån?
/Elisa
Grattis med lillegutten og Classic tabby er jo bare lekkert 
#4 Om du bara visste hur snällt jag kan be.
Men jag väntar ett tag med det eftersom jag har andra planer för Smilla just nu. Återkommer kanske senare…..
…..Han behöver ju ändå växa på sig lite till.
Vänta inte för länge. Grabben är 5,5 månader. Håll tummarna att han är en skötsam kille.
Du får se honom i Halmstad i mars.
/Elisa
Det ska bli kul att träffa honom. Och dej också förstås.
Desamma…
/Elisa
#5 Du får lov att para silver med SIA i Sverak också fast det krävs dispenns för detta, man får testa sin katt och se så att den inte bär på SIA anlag, gör den inte det så kan man som sagt få lova att para silver med SIA. Dock finns det liknande restriktioner om avel, tror inte de får gå i avel alls eller så är det som i IDP att de bara får gå i OSH avel är helt säker.
Grattis Kalindra till den finna killen. Även jag har funnit min lilla drömprins så Gucci fick som sagt nästan allt som hon önskade sig av tomten (tror att bettet i bakdelen hade sin verkan) fast hon får vänta ett par veckor till.
Ska bli spännade att se din nya Guccis nya dejt…:-)
Skulle tro att en SIA/SYS från kombinationen silver/sia måste avelsgodkännas i Sverak, för att få paras med SIA. Har för mig det kravet även gäller för Orientaler.
Tror inte det behövs i IDP, men är osäker.
Inom FHK är det iallafall inte förbud att göra kombinationen. SES har hårdare regler. De får även en vanlig stamtavla…
Ska läsa på lite bättre.
Men om det blir SIA eller SYS så kommer jag nog i första hand sälja till sällskap. Dvs om ingen absolut vill ha en till avel. Men då får man ta den problemtiken då…
Med min otur senaste tiden och att mina planer aldrig blir som jag tänkt mig. Så räknar jag inte ens med att det blir några kattungar…
/Elisa