Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 1955 ggr
Qetesh
0

Rå äggula?

Pixie ääääälskar rå äggula, särskilt nu när hon är dräktig. Jag kan inte knacka upp ett ägg åt mig själv utan att det kommer avgrundsvrål från golvet och tassar som viftar upp över kanten på köksbänken. Inte ens om jag försöker göra det i smyg, hon hör minsta lilla "äggknack". Så till min fråga, hur ofta kan man ge rå äggula? Det är kanske inte så nyttigt för dem med för mycket kolesterol…?

Leffe
0

Äggula är nyttigt, men det räcker med ett per dag. Däremot är rå äggvita farligt.

MicaelWendell
0

Vår diande katt hona får en 2-3 ægg i veckan. Men det kommer vi nog att minska ner på snart. Før det blir lite jobbigt att hon kommer varje gång jag knackar ægg…

Katter sægs inte ha ngt problem med mættat fett, till motsatts mot oss mænniskor. Dærfør bør kolesterolet inte vara ngt problem.

Canoodles
0

Rå äggvita hindrar upptaget av B-vitaminer så därför ska man aldrig ge katter äggvitan rå. Kokt eller stekt går alldeles utmärkt

MicaelWendell
0

jomenjustdetja. sjælvklart handlar det om rå æggula som jag ger. Glad

Qetesh
0

Ok, tack! Då kanske jag kan ge henne några i veckan… Glad

Canoodles
0

Ge henne äggula med gott samvete det är rena energibomberna!!!

Liljekatten
0

Brukar du ge henne endast äggula eller blandar du den med något annat? Jag brukar blanda äggulan med laktosfri kaffegrädde eller A-fil. Mycket uppskattat. Brukar bli en äggula om dagen här hemma också när det behövs extra energi.

Qetesh
0

#7 Jag brukar ge henne äggulan som den är, men det var ju en bra idé att göra en smaskig blandning Glad

Juliette-
0

Jag ger äggula då och då till mina med.. dom får dom som dom är och de flesta tycker de är kalas gott

Attacks
0

Hos meg er det veldig delte meninger om hvem som syns det er godt. Er i grunn bare Lisa som hiver inn på alt som heter mat. En ser det egentlig ikke på henne heller,at hun er matvrak. Tenor liker det av og til,de andre rynkter på nesa av det.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
0

Mina katter gillar inte heller rå äggula. Fru Bassia föredrar kokt. Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus