Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 693 ggr
Mach1
0

Kattungar på väg!

Finns någon här på forumet som är van vid förlossningar? Nu!

ChatNoir
0

Tyvärr inte, men jag hålelr tummar och allt jag har!! Lycka till! Agrias telefonveterinär har telefonnummer 0900-100 51 61!!

White_Trash
0

Är det något problem? Lite sent kanske, men det verkade lite akut?!

Mach1
0

Jo honan ifråga fick en unge kl.00.39 och frågan kanske verkar dum, men hur långt kan det gå mellan varje unge? Värkarbetet har avtagit, bebisen diar men honan är fortfarande tjock, som innan!

White_Trash
0

Hm, hur länge satt värkarna i? Om hon fortsatte med värkarbetet utan att någon unge kom, så skulle jag ringa vet.

Har moderkakan från första ungen kommit ut?

Bokskogens
0

Är sent ute ser jag…
Hoppas verkligen att allt gick bra med förlossningen. Men honan kan ta väldigt långa pauser mellan bebbarna.
Våran sista förlossning startade kl.22 på kvällen och slutade kl.09 på morgonen. Under dessa timmar föddes sex bebisar med flera timmars paus imellan.

Håller tummarna här hemma!

kalindas
0

Känn om det rör sig i magen, är du osäker så åk till veterinären med henne…
Hoppas det går bra.

/Elisa

Mia-
0

Nu har Leia fått 6 st kattungar. 5 SIA och 1 OSH. Verkar inte som det kommer någon mer. Tog ca 8 timmar mellan första och andra.

kalindas
0

Skönt att de kom ut..:)
Det var väl en liten som hade bråttom.

/Elisa

Canoodles
0

Skönt att det löste sig! Ibland tar det lite tid men man brukar säga att så länge mamman är lugn och mår bra så är det ok.

Det "värsta" jag har varit med om är en kull som är född på 3 olika datum! Fick ringa Sverak och höra hur jag skulle göra med registreringen :-))

Juliette-
0

8h de var en att ta god tid på sig då.. skönt de gick bra till slut

Mia-
0

#8 det va osh:n som ville ut fort, den va näst minst i kullen