Söt?!
För knappt ett år sen hämtade jag hem min lilla chokladoriental Grym. Helt fantastiskt söt förstås! Jag fotade en del o tro min förvåning när jag fick se denna bild. Ett monster! Men rätt kul med bilder som inte alltid blir som man tänkt sig

Hehe, nej, en del bilder fångar inte deras bästa sidor kanske :D
Svårt att tro att en så rar pojke kan se så 'grym' ut ;)
//burgrannen från Alfakatten

Är de verkligen inte en apa?
Helt underbar

När jag skulle beskriva honom för kompisar sa jag just att han såg ut som en liten spindelapa
Grym sänder massa
till kiku!

Han ser ut som en fjärde apa i "hear no evil, speak no evil, see no evil". vilket innebär att han troligen gör allting!!!!
Helt underbar bild, det lyser verkligen bus i ögonen!!!
Jätterolig bild. Och färgen är läcker. Undrar om jag kanske skall försöka avla en havanna nån gång? Det är den enda typen choklad-katt jag gillar, men så gillar jag havanna helskarpt också, då! :)
Fick en chokladsilver-kille i min första kull, men det blir inte det samma med silver. Havanna skall INTE ha silver, tycker jag. De skall ha den där rena mjölkchoklad-färgen som din kattunge har. DÅ är det underbart vackert.

Underbar bild! Jag älskar verkligen chokladpraliner!

Grymmisen är jättesöt och god i verkligheten. Här kommer "efterföljaren", Gryms son Terrakotta "Kotten", snart 6 veckor gammal på äventyr.

Här kommer en bild på ytterligare en son: Thor. Även han är en hjärtekrossare. Mycket pussgod.
Förutom de 2 ovanstående hanarna finns det 6 ungar till efter Grym hos oss, alla friska, defektfria och mycket trevliga. Mamma är Zilla. Kika in här: http://www.rovardotters.com/
Tyvärr är bilderna av skiftande kvalitet, vi har en ny kamera (systemkamera) men vi har ännu inte helt greppat alla finesser med den.

Er han like atletisk enda i sine sprell og påfunn? 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Skulle vara kul med bilder på en lite större Grym också!! Eller fler när han var pyttis!!

Ja, fler bilder på killen! Han ser underbar ut!

En liten Grym

Igen!

Som älskar sin hund Diesel

O så ett sista kort från när han var lite yngre men redan lite attidtyd i blicken men ack så gosig

Han är så vacker!!
Hans vackra barn är underbara de också! Har du fått många tingade??
/Elisa
Den där Thor hade jag gärna sett lite flera bilder av. Hur gammal är han nu? Hade varit väldigt kul om han blivit vuxen, så jag kan få se hur han ser ut som "färdig", så att säga. :-)
#8 De er kjempefine alle sammen. Har vært inne å spanet på de flere ganger og synes sjokoladejenta er helt nydelig.
Så herlig bilde.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

# 20 och #21
Jag har haft många förfrågningar men valt att inte lova bort någon än eftersom jag vill spara själv och vill då ha full valfrihet utan löften som måste infrias, tänk om den man väljer att spara råkar få någon sen defekt som sternum, huh! och så har man lovat bort alla andra, då sitter man där på pottan. Dessutom är jag nyfiken på deras utveckling, blir några av hanarna extra fina så tycker jag att de ska få några kullar efter sig i andra delar av Sverige alternativt Norge, det finns så få orientalhanar till avel. Att få 8 defektfria ungar som alla är friska och starka med god fysik och som dessutom är fina, ja då vill jag inte jäkta fram mina beslut.
De är nu sex veckor gamla, bilderna ovan är tagna för några dagar sedan. Jag är sugen på att spara en av de svarta honorna men är också sugen på att Terrakotta och Thor ska gå vidare i avel, dock inte i vårt hem.
#22 Chokladhonan är störst och tidigast utvecklad, stark och busig. Krävande smart, skulle jag vilja säga, blir nog en stålhård och perfekt avelshona som Zilla är. Är ibland sugen på att spara henne också för att få mer av dessa kvaliteer. Tror dock att alla honorna får dessa egenskaper men chokladhonan visar det först.
Så ser läget ut just nu. Jag vacklar fram och tillbaka och vill inte stressa, det känns viktigt.
Tar med en bild till på Thor, tagen för en vecka sedan. Han har charm i blicken men också den där härliga grymheten. Är rätt busig men pussas frivilligt med mig, på näsan. Kryper gärna upp i knät, men det gör allihop. De är verkligen mycket trevliga i temperamentet och är tidigt utvecklade både mentalt och fysiskt. Smidiga som bara den…

#14 Har du lært han High Five?
Utendørs bilder er så fine!!!
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Underbara bilder i denna tråd, på underbara katter! Jag håller med Attacks, bilder på katterna utomhus är så vackra!
Jag har också haft en Chokladkille, så katter i denna färg kommer alltid att få mitt hjärta att klappa. Men i denna tråd är jag allt lite svag för Thor, jag…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus