Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 1046 ggr
dumuzi
0

Partners in crime

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har länge haft problem med inbrottstjuvar här hemma. De vet precis var de mest värdefulla stöldgodset finns - i skafferiet! Nu har jag äntligen lyckats få bildbevis och funderar på att skicka det direkt till Hasse Aro!

dumuzi
0

Här undersöker en av tjuvarna sitt dyrbara byte…

dumuzi
0

Jag har också flera gånger kommit hem och hittat posten utspridd på de mest konstiga ställen, och jag har nu starka misstankar om vem den skyldige posttjuven är!

kalindas
0

Hur kan du anklaga dina stackars oskylidiga katter för sådana hemska brott!SkrattandeFlört
Du ser väl att de bara "råkar" vara där saker händer eller går sönder. Säkert bara ett husspöke och inga små oskyldiga katter…Oskyldig

/Elisa

Nilla
0

Jätteroliga bilder och roligt skrivet!!! Inlägg som detta blir man riktigt glad av!

Du har underbara katter…men kanske behöver du hitta ett säkrare ställe att förvara…hm…hasselnötterna på?!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

dumuzi
0

Rufus blev av med sina "nötter" hos veterinären i somras, så han kanske tänkte att han skulle stjäla mina i stället…

Attacks
0

Det er da ikke innbrudds tyver,det kalles  S.O.S rydde hjelpen Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

paivi
0

Roligt!

Mina tjuvar är prickiga - katterna är verkligen oskyldiga, det är sanningen och inget mer!

Celia
0

*asg* Härliga tjuvar!!! ;)

dumuzi
0

Hmm, stöldligan har nu fått ett nytt favvo-objekt. Jag fick ett par jättesköna fårskinnstofflor i julklapp och oj vad det är roligt att leka med dem! Så fort jag sätter på mig dem har en bunt katter hängande i fötterna. Såå, de har hamnat längst in i klädkammaren och självklart har kattligan full koll! Så fort jag öppnar dörren är de där och norpar för att leka "slakta mattes toffel"! Det är tur för dem att de är så söta ;)

Hyacint1
0

I sommras var min son med kompisar på ett lek och aktivitetscenter här i närheten, där dom bl.a hade ett indiancenter där han fick ett pannband i skinn, vilket han inte ville ha, så jag knöt i hop bandet till en lagom stor knut, jag tänkte att lilla Dosan kunde leka med den , men icke….. men så fram emot höstkanten fick hon upp ögonen för skinknuten, och går och bär på den och lägger den vid våra fötter och vi kastar och hon hämtar tillbaka, vi kastar och hon hämtar, vi kastar osv osv  hon kan hålla på i dagar…. natruligtvis med uppehåll för att hämta mera energi, och är då det som råkar ligga i matskålarna inte till behag för lilla Dosan, så vet hon mycket väl vad skafferiet ligger, och däääär jag säggger bara där, sitter lilla Dosan och slänger ut godispinnar ur skafferiet medan hon själv tuggar på egen pinne ….. man ska ju tänka på sina medkatter dom är kanske lika hungriga som jag . När sedan magen är full så är det bara att fortsätta att leka bus, men värst är när hon kommer upp i sängarna mitt i natten ( lilla Dosan är lyckligt ovetande om vad tid är) och vill att vi ska kasta och hon hämta , i det läget brukar skinnknuten åka in under en bäddmadrass , tro nu inte att hon är dum för det är hon inte , men matte är nog det, för Dosan hon ser allt vad mangör , och sedan börjar hon krafsa på täcke och madrass, hjälper inte det så börjar hon högljut klaga… och då brukar jag gå upp och lassa in lilla Dosan i tvättstugan där får hon sitta i skamvrån ett tag och lugna ner sig……Glad