Djungelbebbar väntas!!!
Jag är sååååå glad! Måste bara dela med mig, även om det egentligen inte hör hemma på detta forum…jag väntar min första kull med Ocicatungar!!!!
Den lyckliga fadern till denna kull heter S*Dinkums Tobler One. För er som aldrig sett en ljuvlig Ocibebbe, lägger jag in en bild på avkomma efter just denna kille.
Zeldas tuttar är röda som stoppljus och jag kan bara inte ha fel. Går allt som vi hoppas, väntar vi kull i slutet av februari.

Min lilla Zelda

Ocibebbe

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Grattis!
Oci är så fina. Gillar de stora sneda ögonen de har och spottarna.
/Elisa
Tack! Ja, jag är så glad!!! 
Å så spennende. Grattis!!! Jeg har virkelig ikke peiling på Ocicat men de ser kjempeflotte ut. Litt Bengal aktig over de synes jeg.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Grattis!! Oh, vad roligt, du måste berätta mer sen och även visa kort även fast det är "fel". :-)
Ja, vente inntil jeg legger ut bilder på mine babyer…da blir det farligt for dere! 
Min kompis hade Ocikatter för många år sedan. Hon hade en hona på foder.
Råttan som hon hette var en väldigt speciell dam. Det var bara matte som dög och temperamenten kunde nog varit bättre. Men det var precis i början då de kom till Sverige.
Hennes snälle son Svante dog i hjärtfel (lungödem). Har nog aldrig kört så fort i hela mitt liv som jag gjorde den natten med Svante. Novembernatt och dimma,160km/h på motorvägen mellan Varberg och Göteborg. Tyvärr var det försent…
Roliga katter är de. Väldigt lika Siameser i sättet (iallafall min kompis katter). En chokladspottad hade inte varit fel…
Men jag kan inte köpa alla raser jag vill ha…*suckar*
/Elisa
#6- Håller med. Skulle kunna tänka mig fleeeeeera raser, Bengal, Balines, Javanes, Cornish Rex, Burma!!!
Tyvärr får man ju sansa sig. 
Jag har fastnat för Ocicat och Kat IV och kan inte tänka mig att leva utan dem. Ocicats är helt underbart vackra och graciösa, till sättet väldigt lik Siamesen precis som du säger.
Tenk,når bebisene kommer,kan du slutte å telle sauer,da kan du telle på prikker 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Spännande med oci-bebbar!!! Ser fram mot fortsatta rapporter om växande mage och så småningom små bebisar!
Det var väldigt trevligt att få dessa nyheter från MarbleandSilks! Jag är uppfödare och ägare av den blivande stolte fadern :)
Ocicat är alltså rasen här hemma. Men blir det någon annan ras också, så blir det ganska säkert en siames eller oriental. Jag är svag för de där eleganta linjerna. Och vad siames beträffar…. ibland brukar jag skämtsamt framhålla att vi borde jobba för att ändra litet på rasstandarden för ocicat… För tyvärr är ju blå ögon den enda ögonfärg en ocicat inte får ha! :(
Vill ni - redan nu - se fler ocibebbar så titta gärna in på Dinkum hemsida. http://hem.passagen.se/dinkum/ Där finns mängder bilder både av Toble och hans kullsyskon, och av den kull - Tobles ungar - som vi har just nu.

Grattis!
Ocicat borde jag kanska ha skaffat - prickiga katter med prickiga hundar 
Kanske någon dag…

Va roligt!! Små underbara ocibebbar i massor! Håller tummar och tassar här hemma att allt går fint! Hejja vackra Zelda och snygge Toble!
Fick själv en oci-kull den 21/12 men har än så länge hållt tyst om den då jag inte vetat hur det skall gå. Har fått stödmata fyra bebbar av sex och läget är fortfarande inte helt stabilt… Men vi kämpar på!
#12 -Oj oj, stödmatar du fyra bebbar, då har det inte blivit mycket dansande kring granen för din del under julen? Jag håller tummarna för att det går vägen. Usch, så nervöst…
#10 -Zelda hälsar till Toble, att hon är ganska trött just nu och att hon gottar sig extra mycket framför elementet. På natten har hon faktiskt ensamrätt under täcket i mattes säng…

Grattis!!! Vad kul med ocibebbar! Hoppas allt går bra! Ser fram emot många foto på småprickarna sedan.
#12: Sex ociglin, ni är produktiva på Bokskogens!
Håller tummarna för att det går bra med alla de små. Allt OK med Zol?
Undrar också förstås - även om det känns litet konstigt att fråga när ni nu stödmatar - om det blev några SILVERbebbar???

#15 Hihi… kul att se dej på kat.4 forum! Välkommen! Du kanske ska ha en liten Pyttan-bebis?? *retas*
Joo, Zol mår bara bättre och bättre! Hon var riktigt orolig i början men har kommit sig mer tillrätta med de små när hon fick ha dem i våran gästsäng. Inte bolådan!! Uss å fy för den!
Vet du… det ser ut att bli fyra vackra silver-bebisar! *lycklig*

Min lilla Zelda börjar rundna till! Hon har gått upp i vikt och man kan nu se att hon är dräktig. Det "bullar ut" på bägge sidor! Hurra!!!
Vecka 6 kommer bebbarna, om allt går väl. Jag ser SÅ mycket fram emot detta! Tänk, va? Jag ska få Ocibebbar!!!! Vilken lycka…

Og tenk,ventetiden går jo alltid så raskt når det ikke gjelder en selv,så om kort tid så har du masse prikkete små koseboller i hus. 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Så fine hele gjengen.Ja nå er det ikke så lenge igjen.
Er det lille frøken Mathilda som ligger ved siden av den røde? Vi har ikke fått sett bilde av henne på leeeenge,bare sånn for å nevne det i samme slengen 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Vilka fina spottar Zelda har! Och "ålarna" längs ryggen är också enastående fina. Jättebra kontraster och jättesnygga spottar. Skall bli spännande att se små oci-bebisar om ett tag. Som Attacks skriver, så verkar väntetiden kanske lång för dig, men vi andra vet att tiden går jättefort. :)
#20 Ha ha ha…ja, för er går det fort. Jättekul att du tycker Zelda är fin! Ja, själv tycker jag allt, hon är en riktig liten skönhet. Hon har tofsar på öronen också. 
Hon tog en mus inatt…igen.

#21 Hon måste väl äta upp sig nu när hon äter för fler än sig själv förstår du väl? 
Ocibebbar är SÅ söta, de ser ju ut som 'riktiga' kattungar också, inte som små aliens som siames och orientalbebisar gör när de är små ^_^