Stora damen...
Någon som kommer ihåg den här lille paddeluringen?

Det här är lilla Mathilda blott 11 dgr gammal…

En blick som får Matte att smälta som smör i solsken…Mathilda snart 8 månader.

Matte leker fotograf hemma i fåtöljen.

"-Joodå…mjölkbaren är fortfarande öppen!"

Mathilda på sin första utställning. Mathilda var hal och sprattlig som en ål, men charmade tydligen den danska domaren…

Mathilda är Mattes stora glädje. Det är en sann njutning att få bli väckt av hennes gälla stämma varje morgon…klockan 07.00. Någon väckarklocka behövs inte.
Mathildas älsklingsleksak är ett svart pälsskinn, som hon kommer och lägger på Mattes huvudkudde. Klockan sju på morgonen, är det dags för apportering!
Mathilda svarar ALLTID på tilltal och protesterar i långa haranger, när Matte ber henne sluta tugga på Azalean eller klösa i Mattes favoritfåtölj.
När Matte borstar tänderna, sitter Mathilda på kanten av tvättstället och leker i vattenstrålen. När Matte tvättar ansiktet, tvättar Mathilda också ansiktet. Det droppar från hennes näsa och öron och hon nyser…då får Matte plocka fram en frottéhanduk och torka.
Matte kan inte vara ifrån sin Mathilda ens en endaste natt…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Så mysiga bilder… och en underbar katt!
Næmmen der var hun jo 
Hun både ser og høres helt herlig ut. Så nydelig bilde det siste var av henne.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Gud så fin och vilken söt prick hon har
#2 -Ja, det var länge sedan jag visade upp henne. Här är hon! 

Oj, vad läcker hon är!! Vilken isig blick hon har damen;-) Blev lite rörd av din text, ni verkar väldigt fästa vid varandra. Det är sådan ynnest när man får en sån där speciell kontakt med en katt.
Ja, nu vet jag vad en padda är…
Hun er vakker, sjarmerende og jeg faller pladask for hennes Fancy snute…

Jösses vad tiden går! Vad hon har växt den lilla fröken fräken, tur att inte stjärnan på nosen har vuxit bort :-) Den är alldeles underbar
Härlig text och jag håller med Ossilian, det hugger till i hjärteroten när man läser det du skrivit om henne. Man behöver inte tvivla en enda millisekund på dina känslor för denna katt.
Paddor är underbara så är det bara!!

Hon e allt bra speciell den damen. *ler*
Synd att dom växer så fort!
Vackraste stjärnan!
Hon är jättevacker!
Ser att hon ärvt de läckert sneda ögonen som flera av Elcan barn och barnbarn har! Det är så snygg!
Låter som du har en Saga nr 2 där. Samma pratighet och samma vilja.
Paddor är speciella, hur de är det är svår att säga, de bara ÄR det…
/Elisa
Ja, hennes lilla stjärna är så charmig! En del tror, att jag jobbat på den i Photoshop, men så är det ju inte.
På Mathildas första utställning i Tibro, höll domaren upp henne och höll en liten föresläsning om hur detta pigmentbortfall fungerar och att det är godkänt, för att hon är just padda.
Själv vill jag tro, att hon är "märkt" för att jag skulle se vilken katt jag skulle spara. Hur kan det annars komma sig, att hon har en femuddig stjärna på nosen?

Vilken ljuvlig padda! Den femuddiga stjärnan är himla charmig!l
Härliga blå!
Det är något särskilt med paddeluringar!