Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2175 ggr
Connie
0

(N) Felis Elegance kull

I dag har jeg vært på besøk hos mine "barnebarn". Och jag är så stolt att jag håller på att spricka!!!

A propos artikeln om linjeavel/inavel, så är den här kullen linjeavlad, i och med att farfar till mammakatt är (N) OffBeat Mogens, och pappan till kullen är (N) OffBeat Noah. Både Mogens och Noah är söner till SingSang, Snopus You Sang To Me, men de har naturligtvis helt olika fäder.

Första kattunge ut är Velvet Brown, chokladtickad utan silver.

Connie
0

Och en bild till av Velvet Brown…

Connie
0

Och så är det lilla chokladsilverspottade tjejens tur. Tror hon också kommer att bli tämligen snygg som vuxen…

Connie
0

Bara en till av spott-tjejen, för hon är liksom så innerlig?

Connie
0

Här är Svarta Bjørn, en svartsilvertickad tjej som definitivt inte är så pjåkig, hon heller. På den här bilden protesterar hon för att jag ryckte upp henne från matfatet (man ser att hela näsan är full av matfett…)

Connie
0

Men Svarta Bjørn protesterade inte mer än en sekund. Alla kattungarna var jättesnälla, fast det kom en vilt främmande tant som suckade och stönade medan hon samtidigt slet och drog i dem…

Jag dånade nästan när jag såg dem i verkligheten. :-)

Connie
0

Här är Elvis, som jag har visat bild av förut. Han är också svartsilvertickad.

Connie
0

Till slut kommer chokladsilvertickade brorsan, och som synes ställer killarna i en lite lägre klass än sina systrar. Men trots det, tycker jag mycket om deras typ.

Connie
0

Och här är mamman, (N) Zinzira's Miss Hana, chokladsilvertickad. Tyvärr blev ögonfärgen förstörd av blixten.

Jag gillar hennes uttryck. Giftigt…

Connie
0

Och till slut pappa (N) OffBeat Noah, svartsilvertickad. Blixten var inte speciell snäll mot honom heller…

Connie
0

Tusen millioner takk, Nilla, för att du lägger in bilderna i själva postingarna! Du är en ängel!!! :)

Nilla
0

Ha ha!!! Vi jobbar samtidigt, ser jag!!! Jag ligger lite efter…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Mamman…henne finner jag inga ord för. Vilken madam!!! 

Kom du hem utan kattungar? Stoppade du inte ner de små juvelerna i väskan och smet? Hade jag gjort…Skrattande

Connie
0

Blev starkt frestad, både av Velvet Brown och den chokladsilverspottade tjejen…

Men jag skall ju para Olivia snart, kullsyster till Noah, och dessutom para Harriet, och egentligen (…) kan jag inte behålla någonting efter dem, men om utifall att? (Hoppas min man inte ser det här…) Så kan jag ju inte ta hem en kattunge från en annan uppfödare…

Nilla
0

Nä, det förstås…Skrattande

Helenaf76
0

Oh, gud! Jag blir alldeles knäsvag! Vilka snyggingar!! Kyss

[hakkapelitta]
0

Men åh, suck och ve för den där chokladsilverspottade fröken! Henne VILL jag ha!! Hon är ordentligt läcker alltså, ojoj. Och så gillar jag både mamma och pappakatt, båda har giftiga looks som jag verkligen gillar skarpt! Men tjejen, suck! Jag bara dånar när jag ser henne.

Connie
0

Köp henne! Tror hon blir ganska bra som vuxen. Hon har lång kropp, lång, tunn pisksvans…

Och så har hon ett så innerligt sätt att vara på. :)

Fast alla var urgoda. Jättegulliga, faktiskt. :)

Tror du jag är partisk??? Närå…. inte alls! *hark*

kalindas
0

Jättevackra katter! Både ungar och föräldrar!Kyss

/Elisa

Zinziras
0

Dette kullet er bare såååå lekkert!!!
Thordine fortjente dette kullet kjempe masse!

(Det er faktisk mine barnebarn også Skrattande)

Jeg syntes at den sjokolade sølvspotta er den fineste jeg da…

[hakkapelitta]
0

#17 Jag vill vara rik och ha ett större hus!! det här forumet är livsfarligt för mitt beroende.. av orientaler.

Connie
0

Joda, det er dine barnebarn også. :)

Litt… *LOL*

Bare fordi du har oppdrettet mora så skal du vel ikke komme her og komme her? :)))

Forresten første gang jeg ser henne i voksen alder. Ping, altså. Hun ligner nifst mye på SingSang.

Attacks
0

Skikkelig flott kull dette.Det er nesten så man får lys på en sølvkatt selv.

#19 Farmora er bare litt streng fordi Mormora bor nærmere tror jeg Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Connie
0

Hva? Har du ingen sølvkatt? Det trodde jeg da virkelig at alle som hadde holdt på med katter noen år hadde hatt vett til å skaffe seg? ;-)

Finnes ikke noe vakrere enn en vakker svart sølvmønstret orientaler. Der sølvet er hvitt og rent… Det er faktisk veldig pent.

Synd at det er så få som avler sølv her oppe i Norden.

cleo
0

Ahhhhhhhhhhhhh  vad fina de är.. helt bedårande och vilka ögon de har.. gör som med filtarna skicka ner hela bunten till mig Cool

Håller med, det borde vara fler som håller på med silver, många fler..

ossilian
0

Jag måste svära nu, för denna kull är så jäkla läcker!! Hur gamla är dem nu?

Connie
0

Kullen föddes 12 november, så de är drygt 7 veckor gamla nu.

Connie
0

Ja, du Cleo, de ögonen är extremt vackra. Eftersom det är så mycket blått i färgen, tror jag färgen kommer att bli mycket klart grön. Det är i alla fall min erfarenhet hittills, att kattungar med mycket blått i färgen aldrig får gulgröna ögon, men får gröna som håller sig gröna.

cleo
0

# 26 ja jag har samma erfarenhet, de bli gröna.. riktikt gröna…

när kommer de med posten sa du *S* Cool

Caelitus
0

Utrolig vakre babyer Connie. Helt til å spise opp Kyss

[hakkapelitta]
0

Jag håller med både Cleo och Connie, det kommer nog bli suverän ögonfärg på hela kullen tror jag :DDD

Åh, jag blir sugen på silver när jag ser dem, chokladsilvermönstrat är bara SÅ läckert alltså.. chokladsilvermönstrat och vitt - det vore väl en ljuvlig kombo? ^_^

SacredSouls
0

Nydelige babyer alle sammen. Spesielt sølv jenta var helt herlig. og mamman var jo helt rålekker Zinziras.Virkelig en orientaler i min smak det der.

Grattis til både mormor og farmor Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ossilian
0

#25 Nilla, är det du som är så snabb? Haha, jag skrev inte jäklar. Men budskapet går väl fram ändå;-)

Nilla
0

#32 Jajamänsan!

Himmeltinden
0

Fantastisk flott kull dette…sikler littegranne, må innrømme ;)