Rengöring
Jag har alltid använt såpa de få gånger jag städar i lägenheten. Vad jag vet är såpa ganska ofarligt för våra katter. Nu har jag fått prov på ett i Sverige nytt rengöringsmedel, som ska vara ofarligt för djuren. Det används på djurparker och hos veterinärer mm. Det heter "Animal House" och kommer från Australien. Och jag måste säga - det gör rent med en frisk doft. Medlet är rekommenderats för användning i fågelhus, kennlar, katterier, djurtransporter, stall ,veterinärkliniker och i hemmet.
Fick också prov på "Pet Breeze" - luktförstörare för djur, hus och bil - kan sprutas på t.ex. klätterställningen, katternas sovplatser eller rakt ut i rummet.
Så fick jag "Neutra-San" - eliminerar lukten helt ofarligt och sanerar. Tar bort hankattslukten bl.a.
Hittills är jag positivt överraskad. Rengöringsmedlet t ex använde jag dagen efter jag skurat golvet med såpa och vattnet blev alldeles grått.
Oj! Det lät bra! Var köper man dessa medel? Tror att jag fick någon info om Animal House på en kattutställning nyligen, men har inte kvar lapparna, typiskt nog.
Animal House-medlet hittar du här

Ja det lät ju verkligen bra!
Har funderat mycket kring vilka rengöringsmedel man kan använda som är säkert för katterna…
Så kommer vel produktet til Norge om 10 år eller noe
Kanskje dem selger det via svenske utstillinger etterhvert?
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Urkass hemsida hade de iallafall…
Kunde inte läsa med den upplösningen jag har. Men produkterna är säkert bra…
/Elisa