Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 1298 ggr
[hakkapelitta]
0

Oriental för långhårsaveln

Min S*Jijumas Irish Man Nemesis, OSH ns var, kommer att finnas tillgänglig för ett fåtal FIV/FeLV testade tjejer.
Nemesis får endast paras med OLH/OSH varianter då han själv är variant.

Otroligt bra ögonfärg, fina längder på kropp, ben och svans. Ett temperament som är totalt underbart. Lugn och cool i alla sammanhang!

Far: IC Swe-Scot Ira, OLH n Mor: CH Olympia af Yum-Yum ns 24 Var

för fler bilder se hemsidan: www.cupcakes.se
för att kontakta mig, skicka ett mail!
jenny.frolen@hotmail.com

Celia
0

Har det dykt upp några dreglande tjejer än? Fantastisk ögonfärg, men det har jag sagt förr *tjatar* ;)

[hakkapelitta]
0

Nej, inga flickor, och inte visar han så mycket tecken på att vara intresserad av dem heller! :P

Jag måste färgändra honom också! Han är smoke, 3 domare har kikat på honom nu och Catherine Bastides-Costes som själv fött upp silver i 23 år visade det verkligen på ett bra sätt :)
Eftersom han är det kan jag ju bara låna ut honom till orientaler!

*behöver ändra i annonsen* :D

kalindas
0

Vad var det jag sa…;)
Killen är smoke precis som min lilla "råtta" Skatan här..*ler*
Både din kille och Skatan har den där luriga silverfärgen.
En del smokekatter är ju flammiga och man ser tydligt att de inte är svarta.
Skatan har bara en ljus rand längst ner i pälsen, plus lite stickelhår. Men jämför man med Spidde som är kolsvart ända i botten så ser man skillnaden.

/Elisa

Celia
0

Då är det bara till att gratulera till en smoke som ser ut som en smoke bör göra (efter vad jag har läst då alltså, jag har inga erfarenheter själv).

Skicka ny text så ändrar jag :)

kalindas
0

Jo jag hörde också att det är så en smoke ska se ut.
Men samtidigt tycker jag det är läckert med de "flammiga" smokekatterna.
(N) OffBeat Alfons OSH ns tycker jag är en av de snyggaste smoke katterna jag sett både i utseende och färg.
Men hans smoke är väldigt tydlig.

#0 Nu hoppade jag bort ifrån själva tråden…Generad

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Problemet som jag ser det med att han är en "bra" smoke, dvs. han ser mer svart ut vid första anblicken är att en del vägrar erkänna att han faktiskt är smoke!
Alfons är ju betydligt mer tydligt smoke, men här är nog silvret på god väg också ;)

Det är jättehäftigt att dela pälsen vid halsen och så är det verkligen kritvitt därunder!

Mina farhagor från när han var liten och ändrade färg var alltså sanna också, även om våra förslag röstades ner, eller hur Kalindas? ;) ;)

zeldtrix
0

# 3. Jag instämmer och säger: vad var det jag sa Oskyldig.

kalindas
0

Har ju samma problem med Skatan. Hon är ju också väldigt svart som du ser HÄR

Kan förstå de som har svårt att se silver på sina katter.

/Elisa

PollyBoffin
0

Måste hålla med Cecilia, vilka ögon! De är otroliga! Han ser ut som en liten panter (smokepanter tydligen)!Kyss

AFamosa
0

Hakkapelitta ;) fin variant pojke har du i alla fall. Skulle önska en "icke-rökare" (non smoke) till OLH aveln….kan du ordna en sådan nästa gång- svart, solid med Nemesis ögonfärg :o)))))

Louise

Jijumas
0

#10. Jag håller på att jobba på att få solida långhår nu. Jag har en kull på gång med det blir nog inte någon svart tror jag. Däremot så tror jag att det kan bli kanonögonfärg då både mamman och pappan har bra färg.

Nemesis ska jag låna till min kaneljavanestjej så det kan bli skojiga färger.

//Monica

AFamosa
0

#10 Lycka till Monica!!!
Svart är väl en himla skojig färg, eller hur? :o)))Jag tröttnar aldrig på den, passar till de flesta inventarier, burskynken och kläder Cool /Louise

Celia
0

Nu är hans text uppdaterad :)

Jijumas
0

#12 Svart är kanonsnyggt. Vi får se vad det kan bli i den kullen. Har även en kull på gång nu med en chokladmaskad tjej och en rödspotted kille. Hoppas på många paddor.

//Monica

[hakkapelitta]
0

#8  Ja, det är supersvårt med silver, och sen kan det ta ganska så bra tid innan det kommer fram ordentligt. Din skata, hon är ju vit där man lättast ser också Flört

[hakkapelitta]
0

# 10 Jodu, jag önskar själv att han var en icke-rökare! Blir inte mycket jag kan ordna nu längre när han är smoke!! ..fortfarande lite bitter över min planerade parning som nu inte blir av :( :(

#13 Tack ska du ha! :)

[hakkapelitta]
0

Nu, nu äntligen ska Nemesis och jag åka till hans nya flickvän!
Det är en långhårig kaneltjej, med kanonfina gröna ögon… och förhoppningsvis bär Nemesis själv på iaf kanel, då hans bror har lämnat en fawn-tjej efter sig! Det ska bli så spännande, och jag ska bli farmor och allt!!

Räcka ut tungan

kalindas
0

Spännande!
Måste visa bilder då de är födda!..:)

/Elisa

SacredSouls
0

#17 Så spennende. Hørtes ut som en flott kombinasjon.

Lykke til Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

yahtzeecats
0

Vilken härlig färgkombination det låter som - vad kan det bli för resultat, svart/choklad/kanel och så silver? Stort lycka till med första dejten Nemesis (och förklädet matte!) Skrattande

[hakkapelitta]
0

Svart, kanel och ev. blått och fawn - Nemesis bär nämligen inte på choklad, och så alltihopa i silver kan det bli Flört

Han träffade sin tjej igårkväll, och båda två verkar inte ha något problem med att bli ihopfösta i det nybyggda parningsutrymmet, så fort vi gick in och hälsade på dem så måste båda katter gosa med varsin människa Cool
Han har inte ens fräst åt henne, han är en riktig gentleman…