Smygvisning av oci-bebbar
Måste få visa upp mina vackra små gryn som föddes den 21/12 hos mina föräldrar.
Sex stycken oci-bebbar i färgerna ns24, bs24 och b24.
Fem pojkar och en flicka blev det.
Har inte haft en hel lätt start då vi fick stödmata fyra av dem men jag hoppas att den största faran är över och att vi klarar alla! Men man ska aldrig säja aldrig…
Så om någon är sugen på en ocicat… hör av er! *blink*

Håper det går bra med alle sammen. Visste ikke det var lov med sølv jeg.Spennende syns jeg.Da må jo spottene komme enda bedre frem?
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Jättefina!
/Elisa

*blink blink*
Så fina!

Jo, det är tillåtet med silver men tyvär inte så vanligt som jag skulle vilja.
Om silvret försvinner från ocin kommer vi inte få tillbaks det. Från början kommer det från amerikans korthår och det får vi inte längre använda i våran avel.
Jag är mycket kräsen när det gäller silver. Vill inte ha för mycket rufism och spottarna måste vara tydliga.
Har en kanelsilver hona som var urläck i sitt silver enda tills jag kastrerade henne då hon fick rufism över hela kroppen.
#2 Tackar! *stolt*
Ooooooh, så fina…stort grattis återigen!!! Pussa på duktiga mamma Zol! Uuuuunderbar bild på er hemsida…den måste du lägga upp här.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Vilka underbara katter! Ocicat är en ras som jag är väldigt nyfiken på. Hur är dem i temperamentet?
Kraft till mor, barn och dig!

På Nillas begäran kommer här en bild till.
Den är tagen när de små är knappt ½ dygn.
Jag tycker att ocin är väldigt hundlik. Lär sig gärna att apportera och gå i koppel. Mycket sällskapliga men ska inte ligga i knät utan är med runt en hela tiden. Ringer det på dörren är de där och hälsar. De kan vara mycket bestämda och man får själv nog inte vara för mesig när man har en trotsig oci hemma.
Men det är ju siames i dem från början så inte konstigt att raserna är lite lika.
Tack för kraften, den behövs!

Med dessa små ljuvliga tassar på näthinnan, somnar jag gott ikväll. Tack! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Vilka härliga bebbar!!! 

Älskar ns :-)

Vilka fina bebisar det blev. Och silver!Grattis!
Urläckra. Fina kontraster!
Grattis än en gång!
#7: Jo, ocicater är klipska och påhittiga. Vi släpper inte in våra kissar där granen står, mest för vi är rädda att kattungarna ska käka barr (en och annan julgranskula kunde väl fått lov att stryka med annars). När vi kom ut från finrummet igår kväll hittade vi tre vuxna katter och två kattungar glatt ätandes av kattungematen (Mick var halvvägs inne i burken). Någon hade kommit på hur man öppnar haspen till keramikburken där fodret förvaras. Och den sitter HÅRT.
Grattis med oci-kullen. De ser jättefina ut.
Ocikatter är jätteroliga katter! Vår ocikatt, som heter Modesty, har både humor och självironi. Det kan man verkligen inte säga om siameserna och orientalerna! :-)
De var nydelige. Helt fantastisk mønster 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus