Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1266 ggr
CoralReefs
0

choklad eller bruntabby?

Har ett litet problem…kan inte list ut vad det är för färg på två av mina kattungar. Två är garanterat brunmaskade men dom andra två? Dom är varmare i färgen och ljusare..har inte haft så många tabby och inga choklader så har lite svårt att avgöra.

Lägger ut en bild på en brunmaskad och en på den andra…vad tror ni? De är två veckor gamla.

kalindas
0

Brukar de inte ha ljus näsa om de är tabby?…*grubblar*
Men samtidigt ser den så mörk ut för att vara choklad…

Ska egentligen inte svara på frågan eftersom jag varken haft bruntabby eller chokladbebisar här…Fundersam

/Elisa

MalinL
0

Ljus näsa på tabbys brukar inte komma förrän senare.

Nilla
0

Jag har ju haft tabby i senaste kullen, men hade svårt att avgöra färgerna på många veckor. Jag hade en chokladpojke och han var verkligen kritvit på kroppen och skilde sig klart från de andra redan från födseln. Han hade vid tre veckors ålder riktigt rödbrun chokladnos.

Jag skulle tippa på att du har TVÅ bruntabby, en hona (om hon inte är f 21) och en hane samt två brunmaskade. Jag är nog inte rätt kvinna för uppgiften, men gissa får man! Skrattande

Jag hade en bruntabby och en väldigt ljus svart sköldpaddstabby. Hon var så lik choklad att domaren fick springa ut i dagsljuset med henne. Men f 21 var hon.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

CoralReefs
0

har fått olika bud…solklar tabby och solklar choklad *sliter mitt hår* sen har jag varit och jämfört lite på olika uppfödares hemsidor..vissa har väldig ljus näsa men det finns dom som har ganska mörk näsa också…tex så finns det en uppfödare med en hel kull choklader (kan inte bli annat i den kombinationen) och hennes choklad är ganska mörka i färgen…vet inte om man får lägga ut länk här men pma så kan jag ge er den…

paivi
0

Men du behöver väl inte bestämma digg i natt eller hur? Glad

Nilla
0

Nä, du kanske får vänta måååååååånga veckor innan du vet säkert. Kanske ända fram till leverans! Natti Natti…Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

yahtzeecats
0

Jag gissar SIA n 21. Du kommer inom någon vecka till att bli mer säker på vad det är, det bör visa sig när de är max 3 v.

CoralReefs
0

Nä..jag kanske inte behöver men jag VILL!!! kan ju inte sova uten springer upp och ner för att kolla en gång till hehe..vill ju veta!!! måste veta innan jag bokar ut eftersom om den ena är en chokladhane så vill jag inte sälja han.i alla fall inte om han utvecklas som han gjort hittills Hemlis

hecajon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogar en bild på vår chokladkille 18dagar gammal, så att du kan jämföra. Hur man ser om det är tabby vet jag inte, vi hade inte det som möjligt alternativ/ Helena

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5136a0a3-a577-4ba7-bf69-1fe0f39e9361&Filename=kattungarna 18dagar.jpg)

[hakkapelitta]
0

Jag tror också på SIA n 21. Nu är det svårt att se när man inte har kattungen framför sig, om den är tabby eller inte, men visst ser den bruntabby ut tycker jag?
Är ingen expert, och allrahelst inte på siam, men mjao, mjoo, jag hade gissat på n 21