Öppna spisen
Det där såg ju supermysigt ut! 

Oh vad gott de har det framför brasan!!!

Jag som inte har tillgång till öppen spis mm värmekällor och har hittat katterna på spisen, micron och vid elementen sökandes efter värme, vad göra? Jag bor i lägenhet med bra värme ifrån början, ska tilläggas, tog beslutet att ge dem en egen värmedyna i bädden, muffen, puffen, you name it, oj vilka lyckliga katter jag fick. Dock som sagt förut, lägsta nivån och ny inköpt dyna( med alla dessa krav som ställs på elutrustning) med lite extra påslakan om så den inte kan gå sönder.
Men visst, vem hade inte velat suttit framför en brasa med tjejerna och myst istället!!!?
Ha en underbar kväll och helg / Helena
Det er deilig med varme. Da vi fyrte i ovnen første gangen,så det slik ut :

Kattene la seg pent ved siden av ovnen,når det ble for varmt å titte inn i den.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
#0 Å det så deilig og varmt ut. Skatan har tatt den beste plassen ser jeg 
#4 Hahahaha..bare en siameser/orientaler kan finne på noe slikt ;)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Så skönt med en öppen spis eller vedspis! Saknar det jätte mycket!
Fick passa Briza lite när jag bode i hus med vedspis. Hon la sej gärna på spisen… inte så käkt när spisen fortfarande var varm.
Det totalt knäppaste Briza har gjort i sin jakt på värme var när jag hittade henne stående i brödrosten! Två ben i vart fack för bröden! Som tur var var den inte så varm… längre!
Jo det är jätteskönt att ha en öppenspis (eller snarare en med insats). Finns en stor nackdel bara. Mellan insatsen och skorstenen finns ett spännande HÅL! Tror du jag är livrädd att katterna ska klättra upp där! Jag vågar inte tänka hur jag ska få ut katter som sitter i skorstenen eller ramlat bakom insatsen…
Så när jag inte eldar så står det ett mindre vackert kompostgaller runt hela spisen…
/Elisa

#7 laga ett galler i spisen rætt ovan eldstaden vet ja! så slipper du kompostgallret. :)
Smart idé…:-)
Ska se om jag kan få tag i ett bra som jag kan fästa där.
/Elisa
Vilken härligt bild! Jag eldar själv i min Norrahammar nr 726 och då ligger alla katter på rad i kökssoffan och gottar sig. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Så här ser det ut framför vår kamin i kväll. Stella ligger på pallen med Abrakadabra, Smilla i korgen med de andra ungarna och Tingeling på fällen brevid. De älskar verkligen värmen när man eldar.

#11 Det så deilig ut.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus