Mat till dräktig hona?
Jag undrar lite vad ni ger era dräktiga honor för mat. Om ni ger dem någon speciell mat? Jag har tidigare gett henne Royal Canin kitten när hon varit dräktig men har nu börjat fundera på att prova Royal Canin Queen 34, är det någon som har provat den? Och är det något hon INTE bör äta när hon är dräktig?

Mina fick vanliga exigenten när de var dräktiga sist och kommer få de samma nu.. queen hörde jag skräckhistorier om och våga inte ge dom.. jag fick friska fina stora bebisar så jag tycker inte man behöver ge dom nå speciellt heller..
När bebisarna är födda får de bebismat
Jag har fått rekomendarat av en vetrinär som är speciallist på katter att ge en dräktig hona kitten, i alla fall under de sista veckorna innan det är dax.
Lycka till
Vår Stella har känslig mage när hon är dräktig och har kattungar och RC Queen är för kraftigt foder för henne. RC rekomenderade Kitten persian till henne just pga magen. Den är för lite känsligare katter och har högt näringsinnehåll.
Ja, jag har också gett mina honor RC Kitten. Men jämför man innehållet i fett och protein, skiljer den sig inte så mycket från Outdoor. Outdoor doftar väldigt gott och mycket, den diggar mina katter skarpt. Så Outdoor blir det under kommande dräktigheter.
Mjau blir det också…med en skvätt solrosolja och naturligtvis värmd i micron. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#4 Äntligen en till! Min man tycker jag skämmer bort katterna bara för att jag värmer kylskåpskall kattmat i micron. Nu kan jag tala om för honom att det inte bara är jag som gör så. Tack P! 
#5 Det är faktiskt bra om man värmer kylskåpskall kattmat i micron, den kalla maten kan ge lös mage. Min man är lika tråkig och tycker att jag skämer bort katterna mer än honom, jag brukar skoja med honom att man alltid kan lita på en katt samt att de är alltid trogna och försvinner inte ( förutsatt att de är innekatter) vilket gör att de är värda att bli lite extra bortskämda, om han kan lova mig samma sak så skall jag även värma hans mat i micro *finiss* han lovar mig detta varje gång så han har inte fått kylskåpskall mat han i heller.( jag menar inte allvar när jag säger detta till honom och han tar inte illa upp, vill bara påpeka detta).

Vi använder RC kittens också, sen brukar jag ge öljästtabletter som tillskott, fått för mig att det kunde vara bra. Intressant med RC Outdoor, kittens bitarna är ju så små, ska nog testa Outdoor nästa gång om den ändå har samma innehåll.
När jag värmer Mjau i micron, grinar och gnäller son och särbo. Det luktar så illa, säger de…

RC Queen och RC Persian Kitten har jag gett mina flickor och lite ost om de vill ha det.
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan
Nej, jag vill ju inte heller ha kall mat så varför ge katterna det?
#8 Lite får de väl tåla….
Glömde säga, att mina får Onaka också…ingefära. 

Heej
Förr gav jag alltid RC Kitten till mina dräktiga honor..från parning och genom hela dräktigheten och hela tiden ungarna fortfarande var kvar hemma.
Sedan kom RC Babycat…gjorde samma sak där…
När RC Queen kom provade jag det åxå..men har ännu bara haft det vid de senaste 2 kullarna.
Queen är aningen dyrare…och jag se ingen skillnad mot Babycat ..så nästa mamma får Babycat eller Kitten.
Dräktiga honor behöver lite extra och även efter att ungarna fötts.. Skulle själv inte använda nån annan variant än dessa.
/Toyza

Tack så mycket för era svar! 
#1 Vad var det för skräckhistorier om Queen? Lät ju läskigt…
#4, 5 och 6 Klart man värmer maten i micron!
Har också fått lite kommentarer om det från folk som tycker att jag daltar lite väl mycket med mina katter, förstår inte vad de menar… 
Jag lutar nog mot att ge RC kitten igen då, var lite nyfiken på det där Queen fodret bara. Kanske skulle prova kitten persian eftersom hon kan ha lite känslig mage ibland…