Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 977 ggr
yahtzeecats
0

Kattungar vecka 37 - 2007

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…finns det några. Vår fantastiska Isa (CH Yahtzee's Sweet Sensation, SIA e) nedkom med inte mindre än 8 (åtta…!) crememaskade pojkar den 15 september. Och fetare mer välmående kattungar har inte setts, de är helt otroliga både mor och barn. Här är de…

yahtzeecats
0

…en till…

yahtzeecats
0

…och en till…

yahtzeecats
0

…och en till…

yahtzeecats
0

…och en till…

yahtzeecats
0

…och en till Skrattande

SacredSouls
0

#0 -#5 Skrattande Det er så mange at de har jo ikke plass på bildene engang.

Et helt utrolig kull Joanna og veldig morsomt.Hvordan i alle dager skal du kunne se forskjell på de?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

zeldtrix
0

Grattis till megakullen! Har själv en kull med 6 nakenfisar nu och det känns mer än lagom jobbigt att de 4 hanarna har samma färg. Kan bara tänka mig hur det är om 8 (!) har samma färg Glad!

[hakkapelitta]
0

8 stycken i samma färg, där har du att göra du :DD

Canoodles
0

Jösses amalia!!! 8 likadana, vad är oddset för det tro?! Grattis till den stora fina kullen!!

yahtzeecats
0

Tack! Glad Vet inte hur det ska gå att skilja dem åt… Förstår hur #7 har det med de fyra nakna! Ett par av cremekillarna är större och ett par är mindre, men annars… blir svårt Fundersam

Himmeltinden
0

Grattis til små vakkerpuser

HeidiK
0

Wow! 8 like gutter Skrattande  Kjempesøte var deKyss

Jeg syns jeg slet litt med mine 2 liksom. Hehe Räcka ut tungan

Canoodles
0

#10 Jag hörde ett tips en gång om att man kan klippa lite i pälsen, höger fram vänster bak osv ;-))

SacredSouls
0

Eller neglelakk på klørne. Det brukte jeg for å skille de som var like her.Men hehehe..det blir ganske mange klør du må lakke og et helt prosjekt med å skrive hvem som har hvem tå lakkert.

Du kunne jo strikket små halsbånd til de også. 4 med halsbånd og 4 med lakkerte tær Skrattande

Nizeli
0

Wow,8 stykk og samme fargen ,helt utrolig,kjempe herlige var de alle sammen,gratulere så mye.

kalindas
0

Grattis till alla 8..Skrattande

/Elisa

Rovardotters
0

Härligt "feta" ungar, grattis till den stora kullen och en duktig mamma katt.

Liljekatten
0

Himmel! Åtta stycken creme pojkar och inte en endaste liten tös. Vad är oddsen på det???

Grattis till den härliga kullen!

(synd att jag inte har en vakant plats här hemma för jag är barnsligt förtjust i creme och röda siampojkar, hade tingat en på studs annars)

yahtzeecats
0

#18 Ja man kan undra över oddsen Oskyldig Egentligen är det låga odds när jag verkligen tänker efter, för hanar kunde bara bli creme med den färgkombinationen. Men hade trott det skulle bli några tjejer också i lila- och blåpadd. Så det känns ändå som en stor surpris!

Ett märkningssystem får det bli av något slag… än så länge är de så orörliga så det känns inte som att det är dags ännu. Jag förstår inte ens när de äter (men äta gör de i massor med de midjemåtten). Varje gång vi tittar in i bolådan ligger alla och sover i en stor, jäsande, silkesmjuk hög Glad

Bokskogens
0

Grattis till hela gänget!
Håller tummar å tassar för framtiden! =^..^=

MijmuPix
0

Som ett gäng vetebullar som ligger och jäser sig runda och goa av värmen i boet och av Isas fin-fina mjölk! Skrattande  Och blir lite röda på näsan av all värme Flört
Jag är helt kär i allihop! Men så är ju creme en av mina favvo-färger…!

Celia
0

Stort grattis till åttlingarna :) Ta vara på de lugna stunderna, för snart är det holabandola ;)

Caelitus
0

Så utrolig deilige de er!Kyss

yahtzeecats
0

Mamma Isa visar stolt upp sina små Skrattande

yahtzeecats
0

De är ljuvliga, snälla, milda, varma och otroligt gosiga att pussa på, åtta stycken och crememaskade Skrattande
Här är några av dem. Kan urskilja ett par av dem, men för flera är det svårt att se skillnad emellan dem.

yahtzeecats
0

Här är någon av dem Oskyldig

yahtzeecats
0

och en till Glad

yahtzeecats
0

och två trötta bröder efter brottningsmatch i korgen. Glad

SacredSouls
0

Ohh.. jeg snek meg inn her å så at det var oppdaterings bilder av gjengen.

Gud for en herlig gjeng Joanna. Kjenner jeg får store Jöback vibber her.Like vakre som min røde kjærlighet alle sammen.Kyss

ps: er alle creme? synes nesten jeg så litt rødt også.

AFamosa
0

Härligt gäng! :-)) Stort tack till mamma Isa som bjuder oss på ögongodis.

Louise

yahtzeecats
0

#29 Alla creme :-) (Kan inte vara annat genetiskt. Och rött ska vara mycket intensivare… minns Yahtzee's Red Liam som var lite rödaktig i pannan. Han omregistrerades som vuxen till creme… och har fått såå fin kritik för sin perfekta cremefärg Generad Flört )

zeldtrix
0

Hur går det med de 8? Med mina 4 nakna går det jättebra, de är väldigt olika varandra nu så de är lätta att skilja åt, tack och lov Skrattande!

Celia
0

#32 - Bilder? Flört

Nilla
0

Jag tror att jag ska "beställa tid" för kattungebesök, klä ut mig till en gammal nucka med en stor korg på armen. När jag går, ligger de i korgen allihopa…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

yahtzeecats
0

#32 Sådär, ser lite drag på ett par av dem som särskiljer dem, men kan inte ta upp dem och säga 'det är den eller den'. De är väldigt homogena - ett par är 'de mindre', ett par är 'de fetare' osv. Ingen som sticker ut särskilt. 

#33 Ja, en nakentråd vore härligt!

#34 Du är så välkommen!! Fast kanske inte med din största korg Förvånad Bäst kolla i den i alla fall Flört

aijmer
0

Stort GRATTIS Till ett gäng med härliga pojkar Kyss

Nizeli
0

Fantastisk herlige de guttene dine,skjønner godt det må være vanskelig å se forskjell på dem,synes alle så like ut jeg.Glad

Himmeltinden
0

lekre gutterKyss

yahtzeecats
0

Dax för uppdatering - åtta små cremegossar blir större och större och gissa om det är full fart nu? Oskyldig

yahtzeecats
0

En bild till,

yahtzeecats
0

en bild till,

yahtzeecats
0

en till,

yahtzeecats
0

en bild till,

yahtzeecats
0

Isa har fullt upp! Flört

yahtzeecats
0

Isa vakar noga över dem, hon älskar dem, och tröttnar aldrig på dem. De är alla väldigt snälla och milda.

yahtzeecats
0

En till Kyss

SacredSouls
0

#45…oj..ja hun er en bedre mamma enn megSkrattandeTenk å ha 8 barn å passe på slik.

Kjempe nydelige alle sammen og mamma Isa også.

Kyss

kalindas
0

Jättesöta alla 8. En otrolig mammakatt du har!
Har du behövt stödmata någonting?
Ser du skillnad på dem eller är det mest märkningar och gissning som gäller?

/Elisa

Nizeli
0

Ja kan tenke meg der er full fart hos deg nå,hehe.De var jo så skjønne hele gjengen,og mamma pus høres jo helt fantastisk snill ut.Kyss

MijmuPix
0

Oj vad de växer de små klonerna! Fortfarande sååå lika varandra!
Halvbror Kingston hälsar och är mycket stolt över småbrorsorna! Själv tycker jag att gossen på sista bilden har precis samma glada uttryck i ansiktet som storebror :-)

[hakkapelitta]
0

men herreduddanes vilka sötgrisar!!! jag blir alldeles knäsvag :D

och jag som har lovat husse att ingen siames kommer innanför våran dörr på minst 3 år, men när den kommer, då ska den komma från yathzees Oskyldig

yahtzeecats
0

#48 Jag stödmatade de 2 minsta efter födseln, en gång morron och en gång kväll i 2 dagar. Därefter ökade de så bra själva att jag slutade. Sedan klarade de sig själva i flera veckor, Isa har hur mycket fet gräddmjölk som helst verkar det som Glad Nu äter de små ju burkmat och torrfoder, men diar fortfarande. Hon vill gärna, men jag tror ämnesomsättningen på henne går lite för mycket på högvarv för hon är lös i magen och ibland kräks hon. Men, hemligheten verkar vara 3/4 Whiskaspåse morropn och 3/4 Whiskaspåse kvällen - vem kunde tro att detta är undergörande för upprörda magar??  Oskyldig

#51 Skrattande  Skrattande

[hakkapelitta]
0

#52 Sheeba Kycklingbröst lugnar mina upprörda magar, men det är ju inte helfoder :/
Alltså, de lugnar katternas magar, inte min egen Räcka ut tungan

AFamosa
0

# 53 *viskar tyst nu*….skulle tro att Sheeba är lika mycket helfoder som det torkade knastret i torrfoderpåsarna som också kallas helfoder *hrm hrm* :-)))) Jag tror att också din mage kan vara lugnCool

yahtzeecats
0

Äntligen kom kabeln till rätta - den magiska kabeln som förbinder kameran med datorn, så att man kan ladda ner bilder… Fundersam

Färsk bild på några av Isas söner kommer därför här.

Ett par av dem är fortfarande otingade! Om någon letar mysig, vacker, busig siameskille…hör av er Skrattande

yahtzeecats
0

Som ni kan skymta, så används nu 'tatueringsmetoden' för att hålla isär dem. Dvs nagellack på öronen Flört

MijmuPix
0

# 55: När jag såg bilden var min första tanke att det var ett gäng Kingston-klooner…! Skrattande Inte nog med att de är grymt lika varandra, de är även väldigt lika den omåttligt stolte halvbrorsan!

Rithwa
0

Grattis Joanna till megakullen killar och dessutom cremefärgade. Av bilderna att döma är dom små skönheter. Lycka till med alla.

rithwa och katterna i norr

Nilla
0

De är fullständigt underbara allihop. Måste vara en ljuvlig syn…åtta cremiga skruttisar!

SacredSouls
0

Herlige alle 8.Kyssselvom man ikke helt ser forskjell på de. Noe så likt!! Jeg skjønner godt at det må tatovering til.

Tenk å ha 8 sånne gale gutte busfrø hjemme Skrattande

[hakkapelitta]
0

iiih, cremebullar. jag blir så sugen, ujuj hur ska detta sluta?

yahtzeecats
0

#57-61: Tusen tack alla Glad Det jag säga är att det är en faslig fart här hemma! Något för dig att se fram emot #57 Skrattande

yahtzeecats
0

#61 Jaaa, du letar ju obesläktad avelshane…vore perfekt Skrattande Flört Fast, så blir det ju SYS-er då, och inte rena OSHOskyldig Bara en liten detalj förvisso, man kan inte få allt i avel på en gång vet du Flört Flört Skrattande

[hakkapelitta]
0

#63 jag tror jag bidar min tid och väntar på min dröm, den lilamaskade siamestjej som jag absolut tror ska dyka upp hos Yathzees inom någon framtid och som vill flytta till  matte och husse OskyldigCool

yahtzeecats
0

Dax för lite uppdatering. Detta är en av cremekillarna, Yahtzee's Northern Shooter. Extremt svårfångad på bild, innan nosen är uppe i fotografens ansikte för att pussas Kyss

yahtzeecats
0

#64 OK, det ska bli…  Flörtmed tanke på att jag senast hade en lilamaskad flicka 1993, så får du ha tålamod Oskyldig Glad

SacredSouls
0

#65 Herlig stor gutt Kyss

Synd man bor så langt unna,for det hadde vært gøy å hilst på alle de nydelige creme gutta. Men jeg skal vel være glad for det, for jeg hadde vel lett tatt med meg en hjem ;)

Juliette-
0

#65 Gud vilken fin kille.. Har alla grabbarna funnit sina nya hem nu?

yahtzeecats
0

#68 Nej, det är 3 kvar och detta är den otypade av dem… Oskyldig ska försöka få till bra bilder på de andra i veckan (inte så poseringsvilliga och de är med sin mamma hos mammans fodervärd sedan 2 veckor, hon blev lätt sliten av de 8 som diade som föl så veterinären gav tillstånd för de stora att vänjas av vid 9 veckor, har gått jättefint och de uppfostras av våra andra sura katter Flört). Ska bli kul ställa ut ett par av dessa så småningom.

yahtzeecats
0

#67 Ojoj, då får vi se om det är några kvar när du hälsar på som kan 'gå upp i rök" när du har farit Flört De har ju nästan exakt likadan stamtavla som Messi och Lasse, så jag tror nästan man kan kalla dem kusiner? De sänder många kurr till sina kusiner! Kyss

[hakkapelitta]
0

#66 jamen det tycker nog husse är alldeles lagom väntetid Cool

MijmuPix
0

Oooo vilken charmör!! Jag blir helt knockad! Skrattande

Connie
0

Röda (och därmed också crem) killar brukar bli helt underbara; snälla, sociala, kloka, empatiska, mammadaltiga, uppfinnsamma och ja, helt enkelt underbara! Tänk att ha fått 8 stycken samtidigt? Vilken lycka. :-)

[hakkapelitta]
0

ehm, joanna, jag har ändrat mig!
en chokladpadda, eller en lilapadda, ja till och med en blåpadda går bra.. Oskyldig

yahtzeecats
0

Yahtzee's Castro Tello, en av de 8 cremebröderna.

yahtzeecats
0

Yahtzee's Tián the Great, ännu en bror.

yahtzeecats
0

Tián bus!

yahtzeecats
0

#74 Hmm, det kan gå lättare - Flört

yahtzeecats
0

Castro igen.

Connie
0

Den där Tián Bus gillar jag!!! Vilken härlig kille. Skön staijl, och den breda toppen ihop med en ordentlig haka gillar jag verkligen.

Fin kille!

Himmeltinden
0

Må innrømme at nå fikk jeg lyst på ny kremgutt etter min Ezy…har så lyst på atte…

SacredSouls
0

#76..ohh han var lekker.Kyss  Var mye Kingston der synes jeg.

Juliette-
0

Gud så fina grabbarna är

Fjonkan
0

Vilka fina!SkrattandeSuperfina ju!

Nilla
0

Ja, jag håller med om att Tián Bus är en riktig liten goding! Nästan så att man kan äta upp honom faktiskt…

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.