Hårda Magar.
Är det någon som har nåt alternativt foderförslag till Mush?
Mina katter får idag Mjau och Mush(rosa och gula påsarna) och de blir hårda i magen och har nu även kräkningar emellanåt ,klar magvätska.
Tänker att jag måste prova något annat färskfoder. Det måste ju finnas något annat märke än Mush som är lika bra? Har även köpt kattmalt till dom.
Tacksam för råd och tips!😻
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Du kanske ska ställa frågan på sidan Barf istället eller på sidan Katter??
#1: Ja det kanske funkar bättre!
Katter kan bli hårda i magen av BARF/KÖTT då d är hög halt av kött, jag blandar alltid ut med vatten, du kan även köpa fett från lamm och blanda i maten då d nog är just fett som saknas, hör m djuraffären, eller om d finns annat fett att blanda i 😉 Royal Canin har torrfoder m fiber som är bra för hårda magar, finns bra foder hos veterinären oxå, men anar av din fråga att d helst BARFAR. Mer vatten och mer fett i BARFEN.
Okej, tack för tipset! Det hade jag ingen koll på att man kan blanda i fett, har sett att det finns fett i "korvform"att köpa i djuraffärer, ska prova det!
Ang. Barf så kör jag en light variant av det, så dom får Mjau också, vill inte låsa mig vid bara en slags foder, kan vara bra att variera för katternas skull och ifall jag inte kan få tag i det ena eller andra.
#4: du måste även blanda i xtra vatten i BARFEN 😊
#5: Tack, det ska jag komma ihåg! 👍😊
Hej! Om problemen är sporadiska kan du prova messmör vid besvär, det sätter sprutt på magarna. Hoppas det blir bättre!
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus
#7: 👍Tack för tipset!