Siames iFokus

Siames

Etikett: ifokusinfo
Läst 562 ggr
Celia
0

Hur skriver jag ett inlägg?

Att starta en helt ny tråd eller lägga upp en egen annons är inte svårt.

Tryck på knappen "SKRIV" i övre vänstra hörnet under Forum.

Då dyker det upp ett tomt formulär i läsdelen av sajten (här du läser just nu). Mittramen eller spalten i mitten kan vi också kalla detta område. Det viktigast är att alla förstår vad vi pratar om :)

Celia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen skriver du en rubrik på ditt inlägg/din annons och därefter texten som du vill ha med. När du har skrivet vad du vill ha sagt, så klickar du på 'Välj grupp' (en rullgardin med olika gruppnamn dyker upp).

I gardinen finns massor av olika grupper. Välj den som passar bäst. Är du osäker och det kanske hamnar fel, så flyttar jag det om jag uppmärksammar felet. No problems :)

När du är klar med dessa steg så klickar du på 'Publicera inlägg'.

För att se nedanstående bild i större format, klicka på ikonen här uppe i inläggets högra hörn.

zeldtrix
0

Är det likadant när man skapar en omröstning? Kommer det upp automatiskt när man väljer omröstningar?

Celia
0

#2 - Det är ännu ett moment om man vill använda röstningen. Jag har puttat upp en gammal tråd som tar upp detta.

Titta här >>>

[hakkapelitta]
0

hur lägger man in flera bilder i ett inlägg och hur gör man så att bilden syns i inlägget utan att man klickar på rutan i högra hörnet?

//frågvis :D

Celia
0

#4 - man kan dessvärre inte lägga upp mer än en sån där bildikon i ett inlägg. Om man går till en sida på nätet och kopierer en bild och lägger in, så är det inte alltid alla som kan se den (men då kan man lägga in flera på rad i ett och samma inlägg).

För att visa bilden direkt i inlägget, gör du så här:

Skapa, lägg till bild och publicera ett inlägg precis som vanligt. Klicka på bildikonen i ditt inlägg så att din bild öppnas upp i ett eget fönster. Markera hela bilden och välj 'kopiera'. Stäng bildfönstret och klicka på 'Hantera' (i ditt inlägg under ditt namn) och välj 'Redigera'. Ditt inlägg öppnas nu upp i redigeringsläge och här ställer du markören i texten där du vill ha din bild och väljer 'Klistra in' (Ctrl+V).

Om bilden är bredare än 345 pixlar, så klicka på bilden - håll ned SHIFT-tangenten och förminska genom att dra i ett av hörnen, inåt.

Var jag tillräckligt pedagogisk nu? Fundersam

Celia
0

OBS! Ni kan bara använda 'Hantera' > 'Redigera' i era egna inlägg i upp till en timme efter första publiceringen.

Denna kommentar har tagits bort.