Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1468 ggr
Himmeltinden
0

Kattunger uke 38 - 2007

Så er bustetrolla født. Dem kom til på nattmorgenen 4 stykker. Den første dessverre dødfødt og årsaken til at Hopy strevde lenge. Men etter den var født kom dem andre i en fryktelig fart.

Kattungene var store, den minste hadde en fødselsvekt på 107 gram og den største 127 gram.

Med mamma Hopy går alt bare bra med, hun er så stolt over småttingene sine. Så nå blir jeg sittende pal med hodet inn i fødekassa en tid fremover, tenker jeg ;)

Sånn ser dem ut

-nyfødte og små bustetroll.

Nilla
0

Åhhh….SÅ underbara!!! Nr 2 var ju bara helskön!!! Synd på den lille som inte klarade sig, men sånt är livet…

Gratulerar till tre STORA solstrålar och pussa på den duktiga mamman! PiaMia kanske får vara med på ett hörn? Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

ChiChi
0

Välkomna till världen! Så fina och så roligt att få se bilder från när de är så nyutkomna. Jag känner doften av de små ända hit. Mmmmm

Juliette-
0

Men gud vad söt nr 2 är.. vilken underbar liten bebis… Komsi komsi.. Jätte fina småttingar nitt fått.. Stort Grattis

Celia
0

Åh, helt nykläckta! De ser härligt spännande ut, massor av lycka till med hela högen och pussa magarna :)

Nilla
0

Nr 2 ser ut som ett litet minilejon!

Rovardotters
0

De ser jättefina utKyss

kalindas
0

Grattis till bebisarna.

/Elisa

Canoodles
0

Jättegrattis till bebisarna!!!

SacredSouls
0

ÅåååKyssKyss

Gratulerer så masse med de små Aino. Den nr 2 var jo bare vanvittig søt da. Hehe h*n hadde fått ørene satt på feil veiSkrattande

Kjempemorsomt å få se bilder når de er så nye..mmm jeg kan kjenne lukten av nyfødt siambebis helt ned til østlandet.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Kjempegratulerer!!!! og litt gratulerer til gamle farmora meg …hihi.

Synd med den ene som ikke klarte seg. Secret er kjent for å lage store unger. Min lille balineser på knappe 3 kg fikk jo kattunger i vekten 115-120 gram med han. Men jeg tror 127 gram må være rekorden hans. Slett ikke rart hun var så diger da. Men tenk,hva sa jeg.Det blir sikkert ikke helgebebiser denne gangen,jeg tippet onsdagen,men det  ble jo nesten da.

Håper du får jenta du har ønsket deg Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Ziamizzimo
0

Clapping Hands Gratulere med supervakre små. De ser jo bare helt vidunderlige ut. Gleder meg til og se flere bilder av bustetrolla dine. :-)

Liljekatten
0

Grattis till de små! Så ljuvliga de är!

nonenone

HeidiK
0

Gratulerer med de søte små!

Gleder meg til å se de når de er tørre og fine :o)

SacredSouls
0

#10 Næ..jeg glemte jo helt å gratulere deg også.Generad

Grattis farmor!!

Synes den nr 2 så veldig ut som en rød/cremeKyss

Himmeltinden
0

Tusen takk for gratulasjonene, så koselig.

Og nå har jeg fått sovet en liten stund og er kommet meg litt etter nattens strabaser.

Nr 2 ser ut til å være en gutt…og da er den nok en blåing eller en lilla ;))..Ser ut til å være 2 gutter og 1 jente, med fare for kjønnskifte i  morgen…hihi…

Himmeltinden
0

og så glemte også jeg å gratulere farmora….sånn er det når man ikke er våken når man legger inn tråder…

Grattis til farmora Veena og grattis til pappa Secret som har vært med på å lage barn som ser fantastisk fine ut…

Fjonkan
0

Grattis!Skrattande

MalinL
0

Grattis!

aijmer
0

Stort Grattis till bebisarna Kyss

MijmuPix
0

Å vad roligt!! Vi gratulerar allihop här hemma till de små! Skrattande

Ziamizzimo
0

Mormora har ikke fått noen gratulasjoner. :-) Tulla bare jeg :-) Vil nok en gang si at de ser kjempe lekkre ut. Vet du kjønns fordelingen ?

ossilian
0

Grattis till fina bebisar!

TetraFelines
0

Vilka ljuvliga små trollungar! Grattis till bebisarna!

Nizeli
0

Gratulere så mye med deilige småtroll.KyssMå jo vær ærlig å si at jeg misunner deg grense løst,er så sinnsykt kattunge syk,hehe.

AFamosa
0

Grattis!!!!! jag kommer en dag efter alla andra med mina lyckoönskningar men det är väl ok hoppas jag ;) 

Jag förstår så väl att du sitter med huvudet i babykorgen en tid framöver….man får gärna lite sensträckning och muskelkramp i samband med kattungefödslar- själv har jag aldrig lärt mig att anpassa såväl babylådans placering och höjd - lite- efter mig själv istället för tvärtom för att slippa en ömmande och alltmer spiralformad giraffhals och värkande svankrygg :-)))))))))

Lycka till nu! (fina namn de fått föresten;)

Louise

zignes
0

Hej Aino!

Precis som ovanstående har jag en liten tidsförskjutning,,,,,,stort Grattis i alla fall!

Maria

twistnshout
0

Stort grattis till dina härliga bebisar! Skrattande

Himmeltinden
0

Jeg tror jeg "dør" av sorg Gråter

Lille paddejenta i kullet sovnet inn i dag. Hun slet jeg med fra fødselen av. Ville ikke spise frivillig. Jeg har håndmatet henne hele veien. Hennes fødselsvekt var 107 gr. Og i går veide hun 110 gr. Nesten ikke vektøkning i det heletatt på 5 dager.

Hun hadde slik en vakker pote, med sånne utrolig søte flekker på. Hun hadde en lys side på leppene og en mørk…Kunne ha blitt et sjakkmønster lik PiaMiasGråterGråter

Føler meg i øyeblikket som den mest misslykkede oppdretteren i hele verden..Gråter

kalindas
0

Så tråkigit att den lilla dog…Gråter
Tyvärr är det sådant som händer. Ofta är det något fel på bebisen redan från början. Men man blir lika ledsen för det. Speciellt om de levt flera dagar och börjar få en personlighet.
Inte är du någon misslyckad uppfödare inte!

/Elisa

MijmuPix
0

Men ååå vad sorgligt att läsa! Gråter Gråter Gråter 
Håller med # 29; du är inte alls någon misslyckad uppfödare, men jag förstår så väl hur du känner det. Man känner sig så ledsen och maktlös när något sådant händer och man kämpat så med en bebbe :-( Stackars lilla paddatjejen…

Skickar en stor tröstekram till dig och duktiga mamma Hopy och småbebisarna!

Celia
0

Gråter varma tröstekramar till dig! Pussa de andra goa magarna, de hjälper dig i din sorg.

HeidiK
0

Så leit lille jenta ikke ville mer Aino Gråter

Gled deg over de som lever og er sterke.

Himmeltinden
0

:'( jeg har vært ute med hundene for å få avreagert littegranne.

Her regner det virkelig mye. En slik dag, blir som regel ingen lang tur for hundene. Men i dag ble det en lang tur. Snørr og tårer blandet seg med regnet. Og jeg hulket høylytt. Men du verden så godt det var å få det ut.

Jeg reagerer så kraftig denne gangen, fordi jeg skulle beholde denne jenten. Hun skulle være min nye lille prinsesse. Men sånn gikk det altså ikke. Vi får bare forsøke igjen.

Det er tøft og holde på med dyr, det vet jeg. Jeg har jobbet med dyr hele mitt liv. Hester, kuer, sau, ja alt som er. Har jobbet som avløser i mange år. Har eid hest og vært i travhestmiljøet. Ingen er vi skånet for at dyr blir revet bort og man sitter igjen, temelig tomhendt og maktesløs. For det er liksom ingenting annet å gjøre enn å se at dem sovner inn.

Lille jenta strevde så hardt den siste timen. At det var grusomt å sitte å se på. Vetrinærene hadde det så travelt da jeg ringte at dem hadde ikke tid. Og da dem hadde tid, ja da var det forseint.

Men jeg kommer nok over dette også. Lille prinsessa mi Gråter

Fjonkan
0

Många tröstkramar till dig

Nizeli
0

Off da,føler virkelig med deg,må være kjempe tøft når sånne ting skjer,tenker på deg.Gråter

Ziamizzimo
0

Trist er det, når det ikke går slik man håper og ønsker. Ord blir så små når skal prøve og trøste i en slik situasjon. Det jeg kan si er ; kos deg med de to matvraka du har igjen ;-) Som sikkert vokser opp til og bli to store vakre plugger. Gled deg over at du har mange vakre katter rundt deg. Som vil deg både trøst og nytt håp, når tiden er moden for det.

Himmeltinden
0

Tusen millioner takk til alle…Jeg er kommet meg veldig og er igjen samme optimisten jeg bruker å være.

Så her kommer det bilder av vakkerguttene mine. Dem er store og har fått opp øynene, og dem er ikke en uke før natt til mandag.

Nilla
0

De är verkligen alldeles underbara…

När jag miste min "Stella" i januari…funderade jag mycket på varför en del djur/människor inte får lov att leva sina liv fullt ut. Det kändes så orättvist, att en tjej som bara levt i fyra år, skulle somna in så hastigt och dessutom ta med sig fem liv som nästan var färdiga. Det var dag 58:a i hennes dräktighet. Jag fick se dem, det var tre paddor och två blå…Gråter

Min sorg var så stor, att den inte går att beskriva i ord. Jag hade en riktig begravning med gravljus, krans och en vit ros. Jag grävde och grät och grävde och grät. Bredvid mig stod den vita kartongen med min älskade, älskade Stella…

Jag MÅSTE tro på reinkarnation för att orka hålla på med djur och för att orka leva. Det MÅSTE helt enkelt varit så, att Stellas kropp tyvärr var en "dålig" kropp och att hon blev tvungen att lämna den tidigt. Den tog helt enkelt slut.

En så godhjärtad varelse som min Stella, MÅSTE helt enkelt leva vidare…i en ny kropp. Jag vill tro att detta gäller alla våra små som dör i förtid. De har helt enkelt haft oturen, att hamna i "fel" kropp.

Jag känner klart och tydligt, att min nya lilla Mathilda är Stella upp i dagen. Hon har en femuddig stjärna på nosen, alltså "märkt" för att jag ska se henne. Polstjärnan heter också "Stella" på latin och Mathilda har egenheter som bara Stella hade. Ett önsketänkande? Ja, kanske…

Din lilla paddtjej kommer igen, i en ny frisk kropp i en annan kull. Snart. Det är jag säker på.

Wishfull thinking…

SacredSouls
0

Gråter Å så trist å lese at den lille jenta døde Aino. Uff det er så tøft når slikt skjer. Jeg husker så godt hvordan jeg strevde og sørget over lille blåbæret til Lizzie. Vi bestemte oss for å slutte å gi tillegg en sen kveld men han døde ikke før morgenen og de timene var så grusomt fæle.

Man blir både psykisk og fysisk så utslitt.

Nå har jeg jo hatt en god stund til å forberede meg når det gjelder Lizzie og at det ikke er håp..men jeg vet jo at den dagen det skjer så kommer jeg til å bli knust av sorg fordet..om det så blir babyer eller de dør.

Det er skikkelig tøft mange ganger og i slike situasjoner lurer man på hvorfor man i alle dager ønsker å utsette seg for det.

Men så er det gudskjelov mange,mange lyspunkt og gledesøyeblikk også.

Du får prøve å kose deg med de to flotte guttene som er igjen og en dag så kommer paddejenta di. Det er jeg sikker på jeg også, som MarbleandSilks skriver.

Masse klemmer til deg.

Celia
0

#37 - riktiga bakelseverk som man vill äta upp Kyss

Canoodles
0

Usch vad ledsen jag blev nu när jag läste om den lilla tösen, AinoGråter

Jag kan riktigt se dig framför mig när du går där ute i regnet med Petter och lilltjejen och snoret och tårarna rinner….. Fy sjutton vad orättvist livet är ibland.

Grabbarna ser alldeles ljuvliga ut!!! 2:an ska bli riktigt spännande att följa, han ser ut att kunna bli något alldeles extra!

Attacks
0

Uff så trist med lille jenta Gråter Men du har ihvertfall 2 flotte og riktig kjekke gutter igjen.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

MalinL
0

Så synd med den lilla flickan! Gråter

MalinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi äntligen fått våra v 38 bebisar. De kom igår.

Fem stycken blev det. Är lite osäker på könen faktiskt ännu Generad, men tror att det är 3 hanar och två honor.

Mamma är Saga BAL g 21 och Pappa är Desmo BAL d 21.

En gruppbild (inte så bra kanske).

Attacks
0

Gratulerer så masse,Malin. Gleder meg til å se flere bilder Glad

Himmeltinden
0

#44 - Gratulere med et pent antall småttinger. Det blir spennede å følge dem med bilder sammen med mine smågutter..Kyss

Himmeltinden
0

#38 - bra skrevet. kjente tårene bak øyelokkene igjen.

Og jeg tror nok at paddepia mi dukker opp igjen. En vakker dag. Og enn så lenge har jeg jo PiaMia. Hun er den vakreste katt på jord, som myrsniper flest sier om sine egene.

Og jeg takker alle for deres velmenende ord. Sånt varmer så innmari godt, når ting går i feil retning.

SacredSouls
0

#44 Gratulerer så masse med kullet.

Gleder meg til bilder av bebisene etterhvert. Mamman så veldig fornøyd og stolt utKyss

Nilla
0

Jaa, PiaMia hör definitivt till skaran "vackraste katterna på jorden"…iallafall om du frågar mig! En riktig charmfia helt i min smak!

Jag är glad att mina rader i #38 kanske kunde trösta dig något…det var min förhoppning. Det känns bra, att ha ett forum där man kan stötta varandra.

Grattis till dig också, Malin! Dina bebbar ser så ljuuuuuvliga ut…

Pernilla

MalinL
0

Tack alla Glad.

Här kommer några mer bilder på balinesbäbisarna. De är nyfödda på dessa bilderna också.

ettan

Tvåan

trean

fyran

femman

Denna kommentar har tagits bort.
Himmeltinden
0

Dem ser lekre ut alle sammmen…nusselige Kyss

tellasmar
0

Grattis -så fina!

Celia
0

Kyss

Himmeltinden
0

et lite kosebilde av mor og sønn

MijmuPix
0

Sitter här och blir alldeles salig och kattungesjuk av alla bebisarna, sååååå fina och duniga och ill-rosa och underbara de är allihop!

SacredSouls
0

#50 Såå herlige de er alle sammen.Kyss Balineser bebiser er jo så søte med den fluffy pelsen.

#55 Kyss Når man ser sånne bilder blir man iallefall kattungesyk.

Himmeltinden
0

Nå har vi hatt barnedåp og navnene ble

(N) Himmeltindens Showmethepower

Og (N) Himmeltindens Tendersmooth

dere får unskylde bildekvaliteten, for mitt speilrefleks kamera er til reperasjon, så det er gammelkameraet jeg har brukt.

MalinL
0

#58, Så fina de är Kyss.

Attacks
0

Og dem ender jo opp i en av mine favoritt farger jo Kyss

Men Malin,venter spent på balinutt bilder også.

SacredSouls
0

Så kjempeherlige gutterKyss Og veldig stilige navn.

MalinL
0

#60, Jag ska ta nya bilder av dem på lördag, när de är en vecka gamla Skrattande. De är så söta och goa!

Juliette-
0

Jag är kär Kyss

Ziamizzimo
0

Så vakre de små er Aino :-) Jeg ble dunder forelsket i gutt nr. 1. Han er jo bare råååå……. lekker :-) Du har virkelig klart og lage to super vakre gutter den gangen her også…Skrattande

HeidiK
0

Fine navn de har fått de søte guttene Aino :o)

AFamosa
0

# 50 & 58. Jag har blivit miljöskadad på min arbetsplats…plågas av programmet Idol vare sig jag vill eller ej (vill ej) men en röst har etsat sig fast och nu tänker jag på skånsk gynningdialekt.
- shit shit va´super fina- skit i kamerakvalitén vett´ja- alltså shit alltså va fiiiiina de é…eee! :-)))))))))

Louise

MalinL
0

Här kommer nya bilder på mina små balineser, 1 vecka gamla.

Tyvär är vinkeln lite skum ;) och bildkvaliteten kunde varit bättre. Hoppas ni har överseende med detta.

1:an (hona)

2:an (Hane)

3:an (tror det är en hona, ej säker)

4:an (hane)

5:an (hona)
0

Rovardotters
0

Vilka godingar, Malin! Kyss Sockersöta.

Liljekatten
0

Så söta små pyren! Kan du se vad det är för färger än?

Himmeltinden
0

hærlige småtroll…gleder meg og se dem videreKyss

Attacks
0

Så nydelige,Malin. Tenk om du får deg en rød jente.

Himmeltinden
0

ååååå rød jente da…..det vil jeg og ha…det er lekkert altså.

MalinL
0

Tack alla Glad.

Jag är inte säker på färgerna ännu, men som det ser ut nu ser kan en kanske vara brun eller bruntabby. De andra ser ut att bli röda el creme, de kan även vara paddor i ljusa färger.

SacredSouls
0

Kyss De er jo like herlige som det forrige kullet ditt disse her.Her fant jeg mine favoritter med en gang (Nr 3 og 4)

zeldtrix
0

Grattis till de små!

Juliette-
0

Nu är de dags för 2v bilder på småguttarna Skrattande

Himmeltinden
0

Da kommer det ferske bilder av småguttene og endelig med ordentlig kamera.

Kjempe tykke er dem, og godt stell får dem av mammakatt.

(N) Himmeltinden`s Showmethepower

(N) Himmeltinden`s Tendersmooth (dette bildet er tatt for 2 dager siden)

(N) Himmeltinden`s Showmethepower

(N)Himmeltinden`s Tendersmooth

Nizeli
0

#67 For noen herlig små,kjempe fine er de.Kyss

Juliette-
0

Å gud så fina.. lilla pluttarna.. power är verkligen så dö fin.. oj vilka läckerbitar

Nizeli
0

#77 Neimen helledussen så skjønne de er,også så gode og fete.KyssÅhhh men jeg gleder meg til å få kull igjen.

Himmeltinden
0

#80 -  ja det er kjempemorro med disse småttingene..men dem vokser jo så fort.

Himmeltinden
0

#79 -  power ligner veldig på sin halvbror (N) Himmeltindens Jendor da han var liten. Men Power har faktisk bredere ørebaser og bedre topp enn Jendor hadde i samme alder. Så Power skal det bli spennende å se hvordan han utvikler seg.

(N) Himmeltindens Jendor er det bilder av på min hjemmeside, både som kattunge og som voksen.

MalinL
0

Så jättefina Kyss.

Attacks
0

Jeg har så fiiine barnebarn Cool Dette er virkelig en tråd for farmor vibber. Både Secret barn og Desmo barn Kyss

yahtzeecats
0

Båda kullarna är MUMS. Kyss

Himmeltinden
0

Når jeg har småttinger i hus, så sitter jeg pal og titter på de små underverk, og klart jeg har kamerat med…dagens bilder som ble så fine at dem må vises frem

Lille Power som vi kaller ham ;)

Så lillegutten, som i dag ikke var helt enig i at vi skulle fotografere.

Mammapus og begge sine 2 håpefulle

2 helt forskjellige gutter i utseende. Men dem begge så hærlig og så snill og god.

Juliette-
0

Dom är så fina dina små killarKyss

Attacks
0

Förvånad Dem er flotte  begge to,men Power må være et av de lekreste barnebarna Secret har fått tror jeg!

kalindas
0

Jättesöta och väldigt olika. Ska bli spännade att se hur de utvecklas…:-)

/Elisa

SacredSouls
0

Kjempenydelige begge toKyss

Han Power så veldig flott ut da.Sååå god!!!

Celia
0

Förvånad *svimmar* Kyss

MalinL
0

Nu är mina små balineser två veckor gamla. Ber om ursäkt för att bilderna är lite suddiga.

Hona

Hane

Hona

Hane

Hona

Rovardotters
0

De är ju urgulliga!Kyss

AFamosa
0

ollilolli tå töta tå töta balinäääser :-))
Suddiga bilder? Vem bryr sig då det är balie´s som är på linsen ;)

Många famosa-hälsningar! Purr & puff

SacredSouls
0

#92 ÅÅÅÅ hellandussen da.Er det et par røde/creme jenter jeg skimter?Kyss

Juliette-
0

Gud vilka goa ballisar.. Hanarna var bara för underbara.. MUMS.. Skall bli roligt att se hur de utvecklas

Himmeltinden
0

Virkelig nydelige er demKyss

Celia
0

Underbara!!!

MijmuPix
0

Vad söta de är! :-)

Canoodles
0

Vilka små underbara trollungar!!

Himmeltinden
0

Nå er guttaboys nesten 3 uker, men dem er litt for aktive til å få fine bilder av. Prøver på nytt igjen i morgen…Enn så lenge, et søskenbilder av 2 kattunger som er utrolig ulike.

SacredSouls
0

Kysssukk.. Nyydelige begge to.Men jeg sier det igjen,han Power er virkelig lekker.

MalinL
0

101# De är jättefina!

MijmuPix
0

Oj vad de växer! De ser ut att vara hur charmiga ut som helst!

Rovardotters
0

#101 Jättefina gossar, charmiga.Kyss

Juliette-
0

Vilka fina pojkar du har himmeltinden

Nizeli
0

#92 Kjempe nydelige er de,sukk.Kyss

Nizeli
0

#101 De er bare så herlige de 2,er den ene tabby?

Himmeltinden
0

#108 - jepp lillemann er tabby…men ellers roter jeg veldig med fargene på disse luringene. Men dem ser ut til å bli brune begge to… Jeg har heller aldri gjort denne farge kombinasjonen før, lilla og rødt….(mamma og pappa til ungene)

Lille Tender er absolutt en sjarmør…sukk…jeg skulle ha kunnet beholdt dem begge. Men jeg må nok selge dem. Har nok med 2 hannkatter i hus Cool

Himmeltinden
0

Nå vil vi ut å se på verden Skrattande

og nå er dem ute av fødekassa:)

SacredSouls
0

Dem er supersøte.Kyss Sukk… hannkatter har noe så spesielt over seg.Man faller jo helt for slike småtroll.

Juliette-
0

Åh vilka små korvar Kyss

Himmeltinden
0

omsider fikk jeg bilder av begge guttene.

Dem har fått nye hjem begge, om alt går som det skal med dem. Her er iallefall "Tender" og "Power"..  Dette er 3 ukersbildene, litt forsinket ;)

Canoodles
0

Vad de växer dina små grabbar!!! De ser riktigt härliga ut!

HeidiK
0

Hvem kan la vær å elske sånne guttebasser Kyss

SacredSouls
0

Kyss Kjempegode begge to.

MalinL
0

Nu är mina smågrisar 3 veckor. De börjar bli busiga och vill inte alls vara stilla framför kameran.

Hona

Hane

Hona

Hane

Hona

Juliette-
0

Gud vad fina ullisar du fått.. sista honan är ju helt underbar.. komsi komsi

Celia
0

Ohh herregud så söta. Kolla in den översta killen, helt underbar!

Pussa magarna!!

Rovardotters
0

De är verkligen jättefina! Kyss

Himmeltinden
0

dem er nydelige Kyss

SacredSouls
0

KyssNæmmen åååååå. Herlige alle sammen.

MijmuPix
0

Sååå söta de är de små fjunbollarna! :-)

AFamosa
0

Jättesöta Malin- Helt perfekta!!!! :-)

Louise

MalinL
0

Tack alla!

Attacks
0

Kyss Har ikke sett noe så nusselig på lenge. Men det blir ikke mange igjen på deg…hihi. Nr 2 må nok komme til sin norske farmor,dersom han er blåtabby.Er farlig dette,blåtabby og hannkatt i samme fei. Tar de 2 andre guttene også….*drømme seg bort* Skrattande

AFamosa
0

Soooo sorry Attacks! Svenska Balinesuppfödares Avelskommitté har beslutat att hanarna skall stanna i Sverige- och dess mitt region.

Cool pilutta dig du!

;) Louise

Canoodles
0

Vilka små ljuvliga dun-bollar!!! Den sista lilla tösen är så söt och verkar ha lite attityd också!!!

Himmeltinden
0

Javist vokser dem, nå er dem blitt deilig søte kattunger. Som hopper og spretter og er ekte "småramp"

-her er bilder av småttingene tatt i dag.

Tender

Power

Juliette-
0

Åh vad fina dom är grabbarna..  Fast Power är ju såklart favoriten… Oj vad nyfiken jag är hur han kommer utvecklas.. Tiden går ju så sakta

Nizeli
0

Så mange vakre små i denne tråd,hele gjengen her er jo bare til å spise opp,sukk.Kyss

HeidiK
0

Så fine de er Aino. De vokser jammen fort :o)

MalinL
0

De är mycket vackra båda två!

Celia
0

Fulla av bus och oskyldighet. Puss, puss Kyss

Himmeltinden
0

5 uker gamle gutter

Tender

Power

HeidiK
0

5 uker allerede! Tiden flyr jo.

Skjønne guttebasser Kyss

kalindas
0

Vackra båda två. Lite exra kul att se att de blir mer och mer lika varandra typmässigt (ser iallafall så ut på bilderna).
Ska bli spännade att se hur de fortsätter utvecklas…Glad

/Elisa

SacredSouls
0

ÅÅ så søte de er.Kyss

aijmer
0

Vilka söötnosar Kyss

MalinL
0

Nu är mina balinser 5 veckor.

Villemo

Vintersorg

Vega

Viljar

Vinga

MijmuPix
0

Så söta de är! Och vad de har växt…! :-0 Oj oj oj! Skrattande

Fjonkan
0

Nämen vad dom har växt! Så otroligt fina också…Skrattande

Juliette-
0

Men gud Vnga är ju perfekt den finaste BAL jag sätt *kär*

SacredSouls
0

KyssKyss Helt herlige alle sammen.

Himmeltinden
0

Nydelige små nøsterKyss

Himmeltinden
0

Ja tiden flyr..så slik ser guttaboys ut i dag. 6 uker gamle.

Dette er lille sjarmklumpen min Tender…

og her er Powergutten, som også er sjarmklumpen min;)

-om 2 uker får jeg tilbake mitt speilreflekskamera, som er nok en gang til reperasjon. Og da blir nok bildekvaliteten bedre enn dette.

Begge guttene har dyp blå øyne som dessverre ikke vises på bildene.

SacredSouls
0

Kyss Så herlige begge to. Men jeg som er så svak for solid masket må innrømme at jeg har en stor favoritt i Power.Han er virkelig en nydelig liten kar.

Liljekatten
0

Åhhh, vad fina de är! Nu börjar de väl busa runt rejält där hemma kan jag tro. Kyss

Himmeltinden
0

#148 -  dem er ville og lekene og har ikke tid til å være fotomodell….Så skulle jeg få bilde av Power måtte jeg holde ham….ellers ble det stort sett bare halebilder av den karen Skrattande

Attacks
0

Jeg gleder meg til du får tilbake det andre kamera igjen Kyss

Nizeli
0

#140 For noen skjønne nøster,helt herlige.Kyss

Nizeli
0

#146 Så store de er blitt alerede,fy søren som tiden flyr,to skikkelige sjarmtroll disse to.Kyss

Juliette-
0

Gus vad stor och fin min prins blivit.. Nu börjar han se ut som en katt *fniss*

AFamosa
0

balineskattungeabstinensbesvär….ett hjärtans kärt besvär men kanske kan du dämpa det lite Malin? :-)) 
Nu vill jag se fler bilder på rufsen! Jag har tjyvtittat lite på din hemsida men vill såklart se ännu fler bilder på dina små.

Ibland är allt solklart men ibland händer det att man faller för något speciellt som hos Villemo….och Vintersorg, något som man inte direkt kan sätta "fingret" på.  Alla är så fina så fina men är inte dessa två stöpta i en alldeles egen bali-form? :-))) Vintersorg har det allra näpnaste,trubbigaste uttryck jag sett på länge, jag tror jag döper om till Vinterglädje istället 
CoolGladGlad

MalinL
0

Ok, här kommer bilder (tyvärr är det samma som på hemsidan).

Villemo

Vintersorg

Vega

Viljar

Vinga

MalinL
0

Och här kommer ett extra på Vintersorg. Bara för din skull Louise :)

MalinL
0

Och ett på Villemo.

Juliette-
0

Gud vilka små nallar.. dom är så fina Kyss

paivi
0

Jag älskar namnen också, helt underbara - och så söta kattungar <3

SacredSouls
0

#155 Åååå de er nydelige de små vidunderene dine.

Fullstendig herlige!!!!Kyss

AFamosa
0

Man skäms…nästan…av att ha ett par favoriter i en så bra kull där alla småttingar ser så fina ut….en blick…en speciell nosrygg ja, högst personliga små detaljer som gör att just en eller ett par sticker ut lite extra…som Villemo och Vintersorg.
Vintersorgs trubbiga lilla face utstrålar attityd- en skööön attityd!
Pussar du honom mycket Malin? Säkert sätter han upp tassen i ansiktet på dig - Nej, stopp, inte nuuuuu matte!*uff*  Han ser ut så :-)))

Louise

MalinL
0

Tack alla Skrattande.

Ja faktiskt så är han precis på det sättet Louise, hur visste du det?

Himmeltinden
0

Fantastisk flotte nusselige småttinger, og fantastik kule navn ;)

Nizeli
0

Åååå,helldussen så herlige,blir helt bedtatt jeg.Kyss

Himmeltinden
0

Nye guttebilder…dem vokser og dem vokser. Og snart er det jul og da er dem akkurat reist…er begynt å grue meg til jul Gråter

(N) Himmeltindens ShowMeThePower

(N) Himmeltindens ThenderSmooth

MijmuPix
0

Åååå vad stora och stiliga de är pojkarna!
Jag förstår att du kommer att sakna dem när de flyttar! Ibland vill nästan stanna tiden ett par veckor för att få lite mera tid till med de små, de växer ju så snabbt!

Juliette-
0

Äh Aino du får ju nya små snart då har du ju smått i jul med Flört
Dom är kalas fina såklart

SacredSouls
0

Kjempe nydelige begge to. Kyss

aijmer
0

Jätte FINA är de båda TVÅ Kyss

Nilla
0

Balinsesungarna var nog det sötaste jag någonsin sett…suck, Villemo,Vintersorg och lilla Vinga… såååååååååå underbara ögon!!! Vilka namn du har hittat på…otroligt vackra!

Jag blir alldeles…nipprig av alla dessa kattungebilder!!!

MalinL
0

#170, tack snälla du Glad bebisarna hälsar och tackar också.

Nilla
0

# 170- Jag ska väl tillägga, att min kroppshydda inte tagit damens proportioner…ännu iallafall. Men den är rolig! Skrattande

Juliette-
0

Måste lägga till en bild på din prins jag Räcka ut tungan
Såklart är han ju snyggaste bebisen i denna tråd Flört

Nilla
0

Vilka ledsamma ögon…såååå söt! Räcka ut tungan

AFamosa
0

#174…så klart han ser ledsen ut…som mattemor gruer sig inför deras avfärd så smittar det kanske av sig :-)))

Juliette-
0

#175 haha han ska ju bli svensk han skall vara glad *skratt* flytta från fjällen där de är 100 minus till där de inte änns finns snö *skratt* Flört

MalinL
0

#173. Jättesöt och fin är han!

Nilla
0

Tänk på att han snacker norsk! Skrattande

Juliette-
0

#178 haha ja o inte så lite heller.. stackarn men han ska ju bo med norska skogkatter så lite som hemma blir de ju hehe

Juliette-
0

#178 haha ja o inte så lite heller.. stackarn men han ska ju bo med norska skogkatter så lite som hemma blir de ju hehe

Himmeltinden
0

Hehehe…klart Power snakker norsk. Han snakker til og med "ækte nordlenning"  og det er helt sant haha…

kanskje vi må lage en adventskallender til juliette, med et bilde av power hver dag, frem til han pakkes ut i sverige fem i mot jul hehe…

--her er dagens bilde av power, broren og Sony. Sony er virkelig en going mot småttingene. Han passer på dem, leker med dem og vasker dem..

Nizeli
0

For et fantastiskt flott bilde av de 3.Sonny høres jo så snill ut med de små,er så herlig når hann kattene er så snille med kattungene.Kyss

SacredSouls
0

Så fine og et kjempeflott bildeKyss 

Men Sony er min favoritt hos degRäcka ut tungan

MalinL
0

Nu har mina små balinseser blivit åtta veckor.

Villemo

Vintersorg

Vega

Viljar

Vinga

Rovardotters
0

Åh, så goa de ser ut. Riktiga pussungarKyss

Liljekatten
0

Alla är sååå söta, men måste säga att lilla Vintersorg är min favorit. Jag älskar blåtabbymaskade. Vill ha en!

SacredSouls
0

Vinga er min favorittKyss Men alle sammen er bare super herlige!!

ChiChi
0

Jag vill ha allihop! Speciellt de två översta, Villemo och Vintersorg.

Mia-
0

Jätte fina!!! och vilka fina namn.

kalindas
0

Vet vem som ska ha Villemo..Flört

Jättesöta kattungar allihopa!

/Elisa

ChiChi
0

Var tvungen och titta på dem igen. De är så fina…

MalinL
0

Tack ska ni ha :)

Nilla
0

Detta är en livsfarlig tråd!!! Man får plötsligt lust att ge sig ut med kattungekorgen…

Power & Tender är två riktiga charmgossar!!!

Och huuuur ska Malin kunna släppa ifrån sig sina gudomliga ulltossar när det blir dags! Jag vill ha allihop!!!

ChiChi
0

Love SickJag vill ha ett jättestort hus så att all världens katter kan bo hos mig. Med självtömmande kattlådor 

Snusan
0

Åh så fina små bebisar Kyss Vinga är helt klart min favvo Oskyldig Charlie hälsar så gott Skrattande

MalinL
0

Nu vill jag visa mina balinesbarn igen. Den här gången är de 10 veckor.

Villemo

Vintersorg

Vega

Viljar

Vinga

ossilian
0

Viljar är bara helt underbar!!

SacredSouls
0

Vinga er så herlig  KyssKyss

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.