Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 886 ggr
smultronsiamesen
0

Vad ska jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lite funderingar om mina charmtroll.

Jag har ju alltså en hona som är nu 1år och 7månader, och en hane som är nu 10 månader. För ca 2 månader sedan började hanen att visa intresse för honan, och har försökt sig på henne mer och mer, ibland har han fått komma till och ibland inte, jag har försökt att skriva upp i kalendern när de har parat sig, men nu blir jag alldeles villrådig då de parar sig varje dag i över 6 veckor,,,jag vet inte om honan löper eller inte eftersom de håller på jämt, och jag vet inte om han är kapabel eftersom det inte blir något… Från början så hoppade han av honan så fort hon skrek till, och jag antar att det inte hann bli någonting då, men nu "biter" han sig fast längre även om hon morrar och skriker, men tappar liksom greppet när hon vrider på sig och morrar. Vissa dagar får han para "länge" vissa dagar en pyttestund, men de parar sig jämt!  Varför händer det ingenting???

Gråter

SacredSouls
0

Hmm.. En vanskelig situasjon og jeg skjønner at du blir litt motløs. Vi hadde noe lignende her. Vår siameser fikk livmorbetennelse og hele løpssyklusen gikk helt i surr. Hun løp nesten non stop. Drømmen vår var jo et kull mellom henne og vår kjære Jöback..De prøvde og prøvde.. akkurat slik som du beskriver. Noen ganger tok han tilogmed feil hull Skrattande Og det ble nesten slik at man mistet helt telling. I mars etter omtrent non stop løping fra desember så lot vi henne treffe en annen hannkatt og da satt det med en parring.

Men sånn før det så prøvde vi alt mulig. Parring tidlig i løpet,parring midt i,holde de adskilt etc etc..men ingenting fungerte altså med de to.Hvorfor vet jeg ikke. kanskje de rett og slett ikke var kompatible. Han hadde jo ingen problemer med å gjøre vår andre jente drektig og hun ble drektig med andre.

Mitt råd er å prøve en annen erfaren hannkatt. Om det er slik at du veldig gjerne vil at det skal være disse to så ville jeg prøvd å holde de adskilt til hun var godt inne i et tydelig løp.

Mvh Line

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Har du tittat på henne så inte spenarna är röda?
Det kan ju hända att hon är dräktig och att han försöker ändå bara för att hon luktar gott.

Kan vara som Line skriver här ovan att hon har livmoderinflammation. Min Nanna löpte konstant i en månad. visade sig att hon hade livmoderinflammation.

/Elisa

SacredSouls
0

#2 Ja det har jeg ingen erfaring av og det var ikke det jeg mente.Men det kan helt klart ligge noe i det du sier der.

Det var etter hun hadde hatt livmorbetennelse her hos oss.(som ble behandlet i desember) Det var etter den at alt gikk i kryss med løp i ett sett.Men om det hadde noen sammenheng med den ekstremt klønete parringen vet jeg ikke. Det var mer slik at de fikk det aldri til,enda han var erfaren. og i ettertid så fikk jo hun det til to ganger og t.o.m med en helt uerfaren hannkatt.Så jeg tror mer på at de to ikke var kompatible,de var superlystne på hverandreRäcka ut tungan og hun la seg villig ned uansett løp eller ei.Nymfomani hos begge sa veterinæren ;-)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus