Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1074 ggr
kalindas
0

OT: Eftermiddagsfika

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Matar fåglarna på vintern och har ett träd precis utanför mitt fönster. Det är alltid spännade och se vilka fåglar som besöker maten.
Även katterna gillar utsikten.

Bilderna är tagna genom fönstret.

/Elisa

SacredSouls
0

Å så koselig å ha rett utenfor vindu.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Jättefina bilder! Jag är själv "fågelskådare" vissa delar av året. Det är så otroligt mysigt med alla vackra vinterfåglar vid fågelbordet. Här kommer flockar med Domherrar och Sidensvansar, Hackspett och…ja, Fasan!

Japp, vi har en "egen" Fasan som patrullerar kring huset och flaxar och tjoar. Vilken fjäderdräkt han har! I somras såg jag honom med TRE hönor! De lever tydligen i harem. Bilden är tagen från mitt köksfönster, därav reflexen på rutan.

Aja, baja å spika i trädet! Bind ett snöre runt och häng talgbollen i.

( Nu fick du ditt svar iallafall. Cool )

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 *hehe* Jo jag fick mitt svar…

Har Hackspett här också.

/Elisa

ossilian
0

Dessa bilder är så fina att till och med en utpräglad fågelfobiker som jag kan njuta av dem Glad

Nilla
0

# 3 - Du är ju en riktig naturfotograf, ju! Verkligen jättefina bilder! Glad

Ja, fåglar är en glädje när vintern är kall och lång. Jag önskar jag hade bättre objektiv…men men…digitalkameran får duga.

kalindas
0

Har bara en gammal skruttig digitalkamera jag oxå.

/Elisa

ChiChi
0

Jag vill också ha fasaner i trädgården och hackspettar…

kalindas
0

Huset mittemot är precis uthyrt annars hade ju chansen funnits för dej att träffa på fåglar…Flört
Fast Fasaner har jag inte här. Bara mindre fåglar, rådjur och rävar. Grävlingar ska visst finnas också. Men inte sett någon på de 4år jag bott här.

/Elisa

ChiChi
0

bara inga björnar….

Jag och katterna vill ha fågelutsikt!

kalindas
0

Du får ställa dej i kö på huset. Jag har en känsla att de som ska flytta in inte blir långvariga…

/Elisa

Nilla
0

Börja med att sätta upp ett fågelhus, ChiChi, om du inte redan har det. Fåglarna kommer vart än du bor, även om där finns biltrafik!

När jag bodde i stan, hade jag en tam Gråtrut som kom och satte sig på balkongräcket varje dag klockan 12. Jag handmatade honom med stora frallor och han singlade sedan ner över gatan med frallan i munnen.

Lite sorgligt när vi flyttade hit och jag glömde berätta om honom för nästa hyresgäst. Iofs talade jag om för Gråtruten vart vi skulle flytta och bad honom följa med, men han kanske trivdes bäst i stan?

Med detta vill jag säga, att man kan få fågelkontakt vart man än bor, om så på 7:e våningen mitt inne i stan.

Är man djurgalen så är man! Flört

Nilla
0

Två andra fågellarter som jag bara älskar är Tofsvipan och Storspoven. När de kommer…är det verkligen vår!!!!

Tofsvipan har ett jätteroligt läte och springer runt på åkrarna med sin charmiga vippa rakt upp på huvudet.

Storspoven är en mycket tjusig fågel med ett drillande härligt läte. Jag blir otroligt, lycklig när jag får syn på en. Flört

Celia
0

Vilka kanonfina fågelbilder ni har tagit!!! *tummen upp*

In på Svensk natur iFokus och djurfoto iFokus och visa :)

Celia
0

Men glöm för den sakens skull inte att fortsätta lägga upp era bilder här. Vi vill också se :)

Nilla
0

Tillägg//

Ööööh…nu skäms jag, Cecilia. Glömde säga, att jag lånat bilderna i mitt sista inlägg på nätet. Jag är alltså inte fotografen där. Men Fasanen har jag plåtat!!! Skrattande

Attacks
0

Vi har også fått mye naboer.Liker dem fra lang avstand. Fugle fobieren jeg er.

svane2.jpg picture by attacks_2007

svane1.jpg picture by attacks_2007

Er tatt på på ytter trappa ved huset mitt Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Vackra!
Ser ut att vara Sångsvanar..:-)

/Elisa

Liljekatten
0

#16 Himmel, vad vackert du bor!!! Jag blev riktigt avundsjuk….ska nog flytta till Norge…