Avmagring oriental, orolig
Jag har märkt att min Cameo har blivit smalare och nu känner jag mej orolig. Han är väldigt pigg och springer runt och leker med de andra. Han kissar ganska mkt men inte så ofta. Bajs okej. När jag läste kattboken stod det att det kan vara njurarna. Har fått en tid hos vet imorgon. Är det nån här som haft en katt med liknande besvär?
Hur gammal är han?
Det finns olika saker som kan göra att en katt magrar av. Behöver inte vara något allvarligt. Men jag ska ärligt medge att jag alltid tror det värsta om en av mina katter verkar lite hängiga…
Se till att de tar standardblodprovet på honom. Dvs njurar, lever mm.
Kolla även vad han har i socker.
Om han är ung så kan man tyvärr inte helt utesluta torr FIP. Men det är väldigt sällan och ofta under speciella omständigheter som det får detta.
Njurar vet jag inte så mycket om hur de blir. Men ofta klarar sig de flesta katter länge på njurfoder eller speciellt BARF foder.
Håller tummarna att det inte är några problem.
/Elisa

Om det är njurarna så luktar det skarpt ur munnen… men din vet. kollar säkerligen det imorgon. Ska hålla tummarna så att det inte är något så allvarligt!

Läste det tråkiga som misstänks - och minns ett tips som jag fick då vi hade vår första njurkatt. Jag skulle ge en kapsel med Omega3/dag. Jag vet inte om jag inbillade mig, men jag tyckte att det verkade positivt.
Mvh, Cecilia