Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 663 ggr
kalindas
0

Spidde har blivit knäpp..;-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter han blev kastrat så har Spidde inte fattat vad tjejer är till för. Skatan tryckte upp rumpan i ansiktet på honom, när hon löpte och han satt där som ett fån och fattade ingeting!
Tills för några dagar sedan då han plötsligt verkar ha kommit på att han är en MAN igen…Skrattande
Jagar nu sin kastrerade dotter Saga och biter henne i ryggen och kuttrar. Saga är INTE glad åt den uppmärksamheten.
Skatan blir även hon jagad och Spiddes favorithobby är att psyka Smilla.

Han har samtidigt blivit min gosekille igen, efter ha varit lite nere i några månader…
Nu är han sitt busiga och ganska jobbiga gamla jag…Glad

/Elisa
Som av någon konstig anledning har döpt alla katter plus en hund till ett namn som börjar på S. Spidde, Saga, Skata, Smilla & Sally

/Elisa

Helenaf76
0

Vad fina de är Skatan och Spidde :-)

Det låter som Aragorn, han ska para Mister :-) Helknäppa kastrater Skrattande Får se om han fattar sen när han träffar på en riktig löphona :-)

SacredSouls
0

Kjempefine begge to. Spidde ser ekstremt stor ut.Er han det?

Koselig at han har blitt en liten ksoebamse og tulling igjen.Finnes jo ikke noe herligere enn slike rare kastraterKyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

zeldtrix
0

Naw, gammelmattes sötnos Kyss.

kalindas
0

Han är så otroligt snygg denna kille. Det är bara f*n att han är vädelös att visa upp på utställningar.
Jätteduktig på att sträcka ut sig och vara snygg hemma. På utställning blir han en sur boll…Fundersam

Får väl träna honom lite mer. Så han kan hänga med Saga till våren…
Saga ska ju lixom vinna ett IDP BIS tänkte jag..SkrattandeOskyldig

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Jag började döpa alla mina katter till namn som började på N, men det bröts ju abrupt med Kiku som betyder Krysantemum och är höstens blomma, ett så fint namn måste hon ju få behålla Cool

Kiku är omöjlig att sträcka ut hemma, men det går ok på utställningar ;)
Nemesis är en sån katt man drömmer om att få ha med på utställning, som kurrar och buffas med domaren och mamma, och älskar att showa och sträcka ut sig Skrattande

kalindas
0

Här döptes alla med S av en ren slump.
Spidde heter ju Spiderman
Smilla heter Smiling Queen
Saga heter Saga
Skatan heter i o för sig Jasmine men hon både är och ser ut som en Skata…Flört
Min hund Sally som är äldst med namn på S, heter Classic Cora. Kan inte säga R annars hade Cora varit väldigt vackert. Tänkte först döpt henne till Olga.

Jackson var bra på utställningar också. Han gillade det inte med var bra på att visa upp sig.
Ska ge Spidde en sista chans att ta sina cert. Är han lika olycklig nästa gång så ska ha få slippa. Vill inte tvinga med honom för att jag tycker det är kul.

/Elisa