Siames iFokus

Siames

Etikettminneslund
Läst 1972 ggr
kalindas
0

Min vackre Isak är borta...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom hem nu i kväll efter jobbet och för ovanlighetens skull, blev jag inte mött av Isak på trappan.
Det regnade ute så jag hoppades att han bara var sen.
Efter en timme så hade han fortfarande inte kommit och jag började bli orolig…

Pratade i telefon när jag hörde han skrika utanför. Han lät som han brukar göra då han har fångat möss. Ett högt ihållande läte. Ropade på honom och såg honom. Men han kom inte fram…
Gick ut och mötte honom.
Det första jag ser är att han inte stödjer på ena frambenet och att bakbenen inte riktigt hänger med.
Förstår då att det som jag var inställd på när jag valde att släppa ut honom för 2,5år sedan hade hänt. Han hade blivit påkörd….

Ringde först en veterinär med rötgen som ibland har jour. Han svarade inte. Kontaktade då Blåstjärna i Göteborg och sa att jag kommer med honom.
Men när jag gick in till honom och såg hur benet hängde och kroppen inte ville följa med. Så valde jag att ringa en annan jourveterinär i närheten. Med de skadorna han hade så vägrade jag låta honom lida och gå igenom massa operationer som tvingade honom att vara inne i flera månader. Om han ens hade blivit hel igen…Gråter

Så min vackre Isak fick somna in nu i kväll. Jag är ledsen, men samtidigt glad att han kom hem. Det hade varit värre om han bara försvunnit.
Nu vet jag att han inte har ont längre och han kommer i framtiden ta hand om alla katter vid Regnbågsbron. Såsom han alltid varit mån om alla katter i detta hus.

Isak var en underbar katt. Som älskade alla, följde med på promenader med hundarna och var otroligt lycklig för att få vara ute.
Det var ett svårt val att släppa ut honom när han var 8 månader.
Men valet att ha en nu levande olycklig innekatt. Eller en katt som fick vara lycklig i 2,5år var inte svårt….

Det som däremot är svårt. Är att inse att han nu är borta….Gråter

/Elisa

ullisen
0

Känner med dig…Alltid jobbigt att förlora en djupt älskad familjemedlem o särskilt när den är ung. Men jag är säker på att han har det bra nu o att han njöt av sitt uteliv

Leffe
0

Beklagar sorgen, men han har det bra utan lidande nu

MalinL
0

Beklagar sorgen Gråter så fin han var.

Qetesh
0

Åh vad hemskt, tänker på er! Gråter Vilken fin kille han var!

RarozSia
0

ush så trasig dette var, men godt var det at han kom hjem til dere og ikke bare ble borte. Tenker på dere!

www.rarozsia.com

ossilian
0

Ujuj, så ledsamt! Jag tror du gjorde helt rätt i att avliva honom direkt i stället för att köra till Gbg.

Kramar dig i tanken

Helenaf76
0

Oh, vännen! Tänker på dig och skickar massor av styrkekramar! Du gjorde helt rätt i att låta honom somna in. Gråter

Sov gott Isak!

Varma kramar!!

[hakkapelitta]
0

Så tragiskt, stackars dig… *kram*

kalindas
0

Tackar så mycket…
Vaknade flera gånger i natt då jag hörde en pingla. Isak hade en pingla och när han ville ut så kom han in i sovrummet och pinglade.
Nu var det Smilla som lekte med en pinglande leksak.
Det kommer ta tid innan jag kopplar av från detta och även slutar lyssna efter Isak när jag kommer hem från jobbet.

Detta är för mig ännu ett bevis på att jag inte ska släppa ut mina katter. Bor flera 100 meter in i skogen och en grusväg utanför. Trots detta blev Isak överkörd!

Det är så otroligt skönt att ingen av de katterna jag har kvar. Lider av att vara inne.

/Elisa

Liljekatten
0

Åh så sorgligt att mista en vän. Han var verkligen vacker din Isak.

Kramar från oss!

Lotta

Nilla
0

Så jättetråkigt…jag tänder ett ljus för din Isak.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Hyacint1
0

Tänker på dej och känner med dej, vet hur hemskt det är ……Ledsen

aijmer
0

Vad tråkigt med din Isak, tänker på dig

hoffens
0

Tänker på dejGråter

SacredSouls
0

Oj så trist KalindasGråter Stakkars deg. Men det var godt at han kom hjem og ikke bare ble borte.

Varm klem

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

Så sorgligt att läsa  Gråter 

*kram*

Nizeli
0

Uffa meg,dette var trist,tenker på dere.Gråter

Celia
0

Beklagar förlusten Gråter

Snusan
0

Tänker på dig min vän Gråter 

Stor Kram

kalindas
0

Tack..:-)

Det är fortfarande ovant att komma hem och inte ha Isak som möter upp vid bilen, pratande och spinnade.

/Elisa