Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 755 ggr
Mockfjardingen
0

siameshona upphittad

Pratade i dag men en kompis som jobbar på katthemmet i Borlänge och hon berättar att de har fått in en brun- (eller choklad)maskad siameshona som är upphittad. Hon hittades i Ludvika för ca en månad sedan och är ca 1/2 - 1 år gammal och mycket tillgiven. Hon kördes dit av polis som lämnade henne där utan några fler uppgifter. Vet ej om hon kommer från ett kaos-hem eller om hon är upphittad ute. Är inte id-märkt.

Är det någon som kan kännas vid denna lilla dam?

Mach1
0

Hej Hej! Det var jag som hittade denna lilla dam, antar jag…Hittade en siames hona vilsen mitt i vägen i Ludvika för ca. en månad sedan! Lämnade henne sedan till polisen mkt fin dam är hon…

Mach1
0

Visste ej om att hon lämnats dit, finns det någon man kan kontakta där på katthemmet.

Nilla
0

Om ingen vill kännas vid henne…hoppas att någon Siamesvän härifrån kanske kan ta sig an henne. Vi är ju fler här än bara uppfödare. Så hemskt. Stackars liten.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Mockfjardingen
0

Hon är fortfarande kvar där och behöver säkert komma till något bra hem. Ring gärna till katthemmet! Tel 0243-232908.

Man kan ju tycka att man borde vara mer rädd om en katt än att man låter den vingla omkring efter vägen och sedan inte sakna den…

Synd att man inte vet vem som fött upp den och till vem den blivit såld. Eller om hon är resultat av "backyard-breeding"…

kalindas
0

Har ni kollat med polisen så ingen anmält en katt försvunnden där?
Eller kolla med ev. lokaltidningar om det funnits en annons inne där de senaste veckorna.
Visst finns det människor som släpper ut sina raskatter. Men de borde ju som sagt sakna katten.
Jag hade ju letat runt överallt efter min katt oavsett ras. Glömmer aldrig då Isak var försvunnen i två dygn, vilken ångest jag hade…
Hitta en ev. skadad katt i en skog är inte det lättaste.

/Elisa

Mach1
0

Jag ska ringa katthemmet imorgon!

#5 Det var förmodligen jag som lämnade in denna siames hona hos polisen för ca. 1 månad sedan.

Helenaf76
0

Hoppas allt slutar väl för den lilla damen.

Mia-
0

#6 konstigt att de har lämnat henne till borläng och inte till smedjebacken. Har du hört något?

Mia-
0

Det har ej funnit någon annons i Nya Ludvika tidning iaf den senaste månaden.

Mach1
0

Pratade med katthemmet idag. Den lilla damen har fått ett nytt hem hos ett äldre par! Så nu har hon det nog riktigt bra:)

kalindas
0

#10 så skönt att det löste sig för henne…Glad

/Elisa

Rithwa
0

Oh så skönt att  höra att hon har fått dett nytt hem

Helenaf76
0

Härligt!! :-)