Kattfolk till utfrågning!
Jag har börjat skriva min C-uppsats i Etnologi, och jag har som plan att skriva om kattvärldens relationer och sociala interaktioner, samt hur man upplever sig själv och vilken betydelse fritidsintressen kan ha för en dräglig tillvaro.
Min första tanke var att intervjua, men så kom jag på den briljanta idén att låta er lämna anonyma svar. Ni är anonyma i uppsatsen och namnen blir fingerade. Frågorna får ni antingen maila, pm:a eller lämna här, det väljer ni själva. Jag skulle bli kanonglad om iallafall några kunde ställa upp!
Vad betyder katterna och uppfödningen för Dig?
Skulle Du anse att katterna är mer än ett fritidsintresse och hobby för Dig? Hur pass stor del av Ditt liv upptar katterna?
Hur upplever Du stämningen uppfödare emellan? Hur är den när den är bra/dålig?
Vart utspelar sig konflikterna?
När utvecklades intresset för katter till det intresse det är idag?
Vart och hur kommunicerar Du med andra likasinnade?
Finns det fördomar kring uppfödare och utövare av kattsporten? Varför tror Du de förekommer och hur kan de ha uppstått?
Första svaret inne, men jag vill ha fler :)

Är det bara för uppfödare?
Nej, det är för alla som sysslar med katter och utställningar, t.ex :)
Du kan ju som kattungeköpare sitta på supernyttig information om hur uppfödare beter sig kring ämnet andra uppfödare :)
Får vi ta del av din uppsats sedan? 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#4 Låter spännande, hoppas det! Jag förder ej upp och ställer heller inte ut, så jag är nog inte riktigt målgrupp för dina frågor. lycka till med skrivandet!
Jag tänkte lägga upp en ny tråd, och sen vet jag att det kanske blir en del av uppsatsen som hamnar i en rasringstidning :)