Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 755 ggr
Nonimonos
0

Akut behöv av Amma

Bebisar födda i tisdags med kejsarsnitt har idag blivit av med sin mamma - behöver amma.

Det visade sig att Penny (Mamman) inte tålde tråden hon var sydd med utan har stött bort den och blivit enormt inflammerat där stygnen har suttit. I dag blev hon omopererad och vi håller tummarna för att hon klara sig. Men då hon har "drenash" för att allt äckel ska kunna komma ut så kan hon inte ha bebisar som krälar på henne - då dom inte ska få i sig den geggan. Och hon behöver total lugn och ro. Så jag behöver hjälp!!!

Är det någon av er som har en mamma som fått ungar som skulle vilja ha några till?

En av ungarna har hittat en extra mamma och kommer att åka dit ikväll men tre ungar återstår.

Snälla hör av er om ni vet någon som kanske kan hjälpa mig.

Lina Wilund som bor i Leksand/Dalarna

S*Nonimonos

073-7286653 el. 0247/60203

Nonimonos
0

Har en mail oxå - lina@nonimonos.se

Helenaf76
0

Det finns en amma i Umeåtrakten tror jag. Hör med Tellasmar, hon hade en tråd här i slutet av oktober. Kanske det skulle fungera?

Hoppas du hittar en amma och att allt går bra med mamma och bebisar *håller tummarna stenhårt*

kalindas
0

Just nu kan jag inte komma på någon kattmamma. Men det är väl några som fått ungar i Norge nyligen?
Kolla med katthem annars. Kanske någon huskatthona som har bebisar, som du samtidigt kan hjälpa.
Håller tummarna att allt går bra!

/Elisa

Bokskogens
0

Hoppas att det var okaj att jag annonserade om detta på en ocicat-lista jag är med på?
Håller tummar och tassar här hemma!

SacredSouls
0

Lykke til. Håper det ordner seg.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

TetraFelines
0

Just nu känner jag tyvärr inte till någon amma. Vi ska ha kattungar först om ca 14 dagar. Jag håller tummarna för att dina små gryn snart ska få en fostermamma.

Liljekatten
0

Hur har det gått? Har ni hittat nån fostermamma?

Nonimonos
0

Nu har jag hittat en amma och det funkar än så länge bra.

En perser och hennes bebis har flyttat hit och hjälper mig. Det är ovant att ha en perser här men hon är framåt och trevlig så det kommer nog att gå bra. Mina ungar skiter då i vilket  - dom är överlyckliga nu och sover som grisar efter måltiderna.

Liljekatten
0

Vad härligt att höra att det löst sig så bra!

dumuzi
0

Skönt att höra!Glad 

Augusta vill också skicka en hälsning till Ozzy på Fars dag!

paivi
0

:D

Bilder på en perser som ammar OSH / siames?

MijmuPix
0

Hej! Å vad skönt att höra att det löst sig! Jag håller tummarna för att mamma katt snart tillfrisknar!

AFamosa
0

Så skönt att det ordnade sig med fru Perser som ryckte ut.

En mamma är alltid en mamma- biologisk ell ej. Fantastiskt att man även ibland ser mammor ta sig an småttingar ur helt andra arter. Här är det bara en ras-skillnad mellan mor o barn men olikheten är nog så stor ändå :o) tur att små bebbar tänker att mjölkbar är d.s som mamma och mamma är vackrast i världen annars hade nog förvåningen blivit stor då ögonen öppnas :-))))
….fast kanske inte ändå, en baby har väl inget begrepp om sitt eget utseendeCool

LYCKA TILL LINA!!!

hecajon
0

Skönt att höra att det ordnade sig/ Helena

Canoodles
0

Härligt att det ordnade sig!!!

kalindas
0

Hur går det med mamma katt? Är hon bättre?

/Elisa

ChatNoir
0

Å vad skönt! Hoppas att mamman också mår bra.

Jag vill också se bilder!!