Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 573 ggr
Sewena
0

En liten fråga...

Är det någon här som planerar en kull siames/balines till nästa år, där stamtavlan INTE innehåller någon oriental/javanes?? Siames/Balines Var går ochså bra…men inget annat..

Inget ont om oriental/javanes men nu är det detta jag söker och undrar om någon vet något. Maila mig via PM eller privata mailen så kan ni få veta mer.

Helenaf76
0

Vildbackens har en kull nu :-)

Eventuellt blir det en kull nästa höst/vinter här hos mig. Hemlis

Wikrita
0

Du spesifiserer ikke hva "uten OSH i stamtavlen" betyr. Hvis du mener endast SIA i 8 generasjoner planlegger jeg kull så snart min ene hunnkatt løper, hun er eneste i Norge med de linjene hun har, og kommer fra UK. Hun skal parres med S*Hi Tor's Ivory Illution JW hvis hun bare kan få løpetid snart…..

Micare
0

#2 Med den hanen får avkomman rimligen orientaler i stammen lite närmre än 8:e generationen. Inte mig emot, men eftersom du påtalar endast SIA i 8 generationer ;-).

Sewena
0

Jag frågade efter en kattunge med en stamtavla som helst innehöll SIA eller BAL. Har fått några svar o ska titta på dessa, men har någon mer en planerad kull med BAL / SIA Variant så är ni ochså välkomna att maila till mig.

Hoppas att jag inte förvirrat någon..

[hakkapelitta]
0

#4 Jag tror att Vildbackens har ganska bra BAL-kullar, annars har du ju två stycken norska uppfödare på balines, och sen finns det några svenska uppfödare som föder upp SIA, bla. tror jag S*Yahtzee's och Marilljos och S*Hi Tor's har SIA m. enbart SIA i stamtavlan och bra typ. Däremot är det korthår, men jag tror också att Louise Ferm om jag inte minns fel har just varianter med SIA/BAL enbart i stamtavlan, de finns nog upplagda på Siames o. Orientalgruppens hemsida!

AFamosa
0

# Louise Ferm har inga bebbar …just idag….men baby-korgen är under uppvärmning för det som komma skall under veckan- och nästföljande vecka. Ofantliga (!!!) magar ser lovande ut

GladGladGlad

Helenaf76
0

#6 Oh, vad spännande!! Då får du  öppna en ny tråd med de små godingarna sen :-)

SacredSouls
0

#6 Oj så spennende Louise..Lykke til!!!

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

#6 Jag är före min tid, bebbarna är iaf bakade och snart ute ur ugnen då ! :D

AFamosa
0

#9 Det är alltid bra att vara ute i god tid- du hade ganska rätt ändå Hakkapelitta- jag hade annons på SOG och snart lär det bli en till….när, beror nog på hur seg jag är i starten…2 månaders betänketid är typiskt mig :-)))))

# 7 och 8. Tack, det skall verkligen bli spännande, varje kull som föds i världen är en sensation i sig så visst är det skönt att aldrig bli "van"- det känns som första gången var gång, är det inte härligt? :))

Sewena
0

Jag ser framemot att höra av er som väntar kattungar framöver….

Wikrita
0

Jeg har granskat mailer fra eier, og funnet ut at jeg har misuppfattad hvor langt bak i stamtavlen OSH lå. Av den grunn har jeg ombestemt meg ang avlspartner, og heller brukt min egen hann Marilljos Poka Yoke. Går alt etter planen, kan vi vente på kattunger i midten av januar.

karitzy
0

Vi har parret og håper på balineser- og variantkull uke 2/ januar 08. Kun maskede stamtavler.

Karitzy(。❤‿❤。)