Löpande honor!
Detta kommer från SVERAKs jubileumsbok men tyvärr har de inte skrivit var de har tagit det ifrån men det ser ut att vara från 30-40 talet.
Många honkatter exekvera under löptiden en musik, som lätt nog kan gå en på nerverna, och inne i en våning blir det i hög grad störande, särskilt nattetid. Ett enkelt sätt att åtminstone under natten få kissemissan att hålla tyst, är att stänga in den i ett trångt utrumme, exempelvis en byrålåda. Gör en bädd åt katten i lådan, placera den i densamma och skjut igen så långt att endast en tillräckligt stor luftspringa lämnas öppen. I humanitetens intresse bör katten endast undantagsvis å andra tider hållas inspärrad i lådan.
Vad ger ni mig för den!!!
Obs obs obs, absolut inte att rekommendera…..
What ?!?!
Det her er vel et riktigt gammalt råd hoppas jag…….
Er absolutt inte noe å anbefale, stakkars kissemissane 
Raymond

Jag skulle tro att det är från kanske 30-40-talet med tanke på språket som är lite gammaldags!
Idag tror jag knappast någon skulle komma på idén att stänga in katten i byrålådan!!
Nej absolut inget man gör eller rekomenderar.
Men måste medje att man ibland har stor lust att göra just det…

/Elisa
Himmel!!!
Vilken urbota dum idé! Dessutom har jag svårt att tro på att den skulle fungera. Vilken katt skulle hålla tyst i det läget???

#4 Haha tänkte precis de vilken katt skulle hålla tyst om de vart instängd så?
Vaddå? Jag har en med fem lådor!!! Allvarligt talat…tänk vad lättvindigt det skulle vara att hålla avelshanar…flera stycken!!! Bara att dra ut en låda och välja!
Så fort jag åker hemifrån åker mina 5 ner i byrån. Eller varför inte…

OBS! Big Joke!
( Och bilden är från Myspace clipart, icke från mitt hem.
)
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Oj oj oj.. helt utrolig!!!! Du må legge ut fler hvis du finner.
#6 Haha. Ja en kommode for hunnkatter og en for hanner. I dag er det din tur lille venn for parring.. nei forresten..hmmm jeg vil ha en blåmasket i dag..ok.. Sorry frøken *Stappe katte godt ned igjen* 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

aj aj då…det var ju i denna tråd mitt Leia-löp-referat skulle läggas…inte i DDT-tråden :-)))))))))))
Louise

Jag ser mig tvungen att flytta detta inlägg till gruppen Humor, annars kan det kanske komma någon som testar… 

OBS, jag ångrade mig! Lägger den i Historik så klart :)
HAHHAHAHHA…….snacka om att ha "en gubbe i lådan" ojojoj det vill nog till en höglöpande honkatt för att klara det…..

Tack för att du puffade upp detta inlägg Canoodles.
Oj! Vad jag skrattar åt detta inlägg eftersom man är så nära bristningsgränsen många gånger med en löptjej in på skinnet, men aldrig skulle man ju göra något sånt.
Eftersom jag bara bor i en lägenhet och mina katter har aldrig blivit utestängda från sovrummet förrut så går det ju inte med det heller som alternativ nu, tror att dörrspringan skulle fungera som skrikhål istället då(eller vet). Bara att härda ut med lite konstiga knep. Ett av det svåraste var att vara på internet eller att skriva på datorn, en löptjej som hänger över min axeln och skriker på fästman medans hon sparkar med bakbenen över mus, tangentbord mm, många roliga sidor har jag hamnat på utan att jag själv ville
Hur fungerar detta för er som inte använder p-piller på era katter, är det så här för jämnan? pust!!! Eller har ni en som är alfakatthona och bestämmer och de andra är lugnare?

Mina tjejer är väldigt olika. Dazy skriker så hon tappar rösten…. Dixi säger inte så mycket utan går och kurrar lite och åbäkar sig, Doyan är någonstans mittemellan! Det ska bli spännande att se hur Buffa kommer att bära sig åt…. eller kanske inte :-))

Jag proppade i Fjonkan p-piller förra veckan. Insåg att ett löp till var på intåg ca två tre veckor efter förra.