Siames iFokus

Siames

Etikettminneslund
Läst 1786 ggr
SacredSouls
0

Elskede Lizzie

I dag reiste vi for siste gang med Lizzie til veterinærenGråter

I helgen ble hun merkbart dårligere så vi hadde bestemt oss for at hun skulle få slippe i dag. Det var grusomt vondt.Da han satte den siste sprøyten sluttet hun å puste før han i det heletatt var ferdig.Så det var en pen død og hun hadde ingen smerter.

Har laget et lite bildespill til minne om henne

http://www.youtube.com/watch?v=u0XeYkdfugk

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

HeidiK
0

Å Line Gråter

Jeg har tenkt på dere hele helgen og hele dagen idag - jeg er så lei meg på deres vegne.

Dere gjorde det som er riktig for Lizzie og det er jo det som smerter når man må ta sånne avgjørelser.

Klem!

tuska
0

Gråter   Mitt deltagande. kan inte säja mer // Inger

Himmeltinden
0

Stakkars dere.

Fantastisk pent bildespill og musikk som fikk meg til å bli utrolig beveget, tårene renner i strie strømmer nå.

Ord blir så fattige kjære Line, men vit at jeg føler med dere. Dette er fryktelig trist. Men nå har Lizzie dratt til et sted uten smerter, der hun hopper og spretter av glede…

ossilian
0

Tårarna rinner… önskar jag kunde ge dig en riktig kram. Hela denna historia har varit så rörande och gripande. Tack för att du har låtit oss dela denna upplevelse med dig! Du har verkligen gjort det på ett värdigt och vackert sätt.

Nu önskar jag dig, din familj och Lizzies små underverk all kärlek och lycka i livet.

SacredSouls
0

Tusen takk. Huff så vondt det gjør å miste en venn sånn…Jeg bare griner jeg.Jeg gråt på veien til veterinæren,hos veterinæren,på vei hjem,hjemme..

Selvom man vet det skal ende slik så føles det å si hadet så fryktelig vondt.Jeg følte sånn at jeg sviktet henne.Kanskje hun ikke var klar.

Man får så mange dumme tankerGråterjeg vet jo at vi gjorde det som var rett og at hun har fått fred.

Tusen takk alle sammen.

Himmeltinden
0
Attacks
0

Et så altfor kort liv fikk Lizzie,men hun fikk det aller beste hjem og liv som kunne finnes. Med tiden blir sorgen lettere å bære. Vi har tenkt på deg hele helgen,og tankene har gått til dere og Lizzie i hele dag. Nå er Lizzie blitt en engel som våker over dere alle sammen.

Hvil i fred vakre,Lizzie Gråter

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Canoodles
0

Sänder tröstekramar i tanken till dig och familjen.

MijmuPix
0

Gråter Ord blir fattiga i en sådan här situation… Tårarna rinner och jag är så väldigt ledsen för er skull!
Jag beundrar dig så för att du delat med dig av Lizzies öde med sjukdommen och de små mirakelbebisarna! Jag har aldrig träffat Lizzie men hennes öde och fantastiska historia har berört mig så djupt, och säkert många andra också. Lizzie var en fantastisk katt!  

Många, många tröstekramar från oss! 

Hälsningar & kramar! //Emma

aijmer
0

Tänker på dig och din familj i eran stora sorg.

Och skickar tusen tröstande kramar

kalindas
0

Jag klarade inte ens se mer än två bilder i filmen ni gjort till henne utan att tårarna började rinna…Gråter
Ta väl hand om hennes vackra bebisar.

Do not stand at my grave and weep…

Do not stand at my grave and weep;
I am not there. I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn's rain.
When you awake in morning's hush,
I am the swift uplifting rush
of quiet birds in circled flight.
I am the stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry;
I am not there, I did not die.

/Elisa

MalinL
0

Så vacker Gråter

Helenaf76
0

Mitt varma deltagande till er! Gråter 

Stora kramar

Liljekatten
0

Tårarna trillar. Jag är så ledsen för er skull. Gråter

Vackra vackra Lizzie….

paivi
0

Kram!

Underbara bilder om en underbar katt :)

Nilla
0

Otroligt vackert bildspel med uuunderbar musik…jag sitter fortfarande och gråter och snyftar. Jag känner verkligen med dig i din sorg. Jag har också varit där och Lizzies bortgång river upp gamla sår i mig.

Lizzie lämnade två underbara små liv efter sig. Hon finns i dem båda. Så underbart att du har dem nu…

Skickar en STOR kram till dig.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Celia
0

Vännen, det gör mig ont Gråter Jag vet att jag inte klarar av bildspelet idag (är redan i en svacka), men jag lovar att öppna upp det när jag känner mig starkare.

Massor av tröste- och styrkekramar till dig och familjen! Ni har gjort allt som var möjligt för Lizzie, den vackraste chokladpralin jag sett på väldigt länge Kyss

Stor kram, Cecilia

Fjonkan
0

Mitt varma deltagande.Gråter

[hakkapelitta]
0

Så otroligt vacker, jag bara gråter…

Rovardotters
0

Så sorgligt det är att mista sina älsklingar för tidigt, även jag blir påmind om min förlust för fyra år sedan, känslorna blir aldrig mindre, en del av hjärtat har ryckts bort.Gråter Jag hade också tur, precis som du, att få några ungar kvar i alla fall. Men, det är svårt efteråt, man tycker man ser henne, hör hennes rörelser och lekar, tittar till och där är bara ingenting, eller var hon där i alla fall?

RarozSia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dette var veldig sterkt og utrolig rørende, det føltes så trist, tårene bare rant. Lizzie, hun har det godt nå, der hun er.

Den aller største medfølelse til dere Line!             

Raymond

SacredSouls
0

Tusen millioner takk for alle deres koselige og varme ord. Dere er helt fantastiske!!! Det har gjort så godt å dele hele historien til Lizzie med dere.

Kattemiljøet er kanksje dårlig visse steder,men her inne er det helt utrolig , så tusen takk for all støtten.

Må bare fortelle en liten ting.Da vi kom hjem fra veterinæren så lå Jöback og vasket den ene ungen og Josefine den andre. Etter en stund så ligger plutselig begge små å sutter på Josefine. Hun maler og er storfornøyd. Hele veien har hun jo elsket å være med på vask og ligge helt inntil, men har aldri latt de sutte.Den biten har Lizzie hatt selvom hun ikke hadde melk.Josefine har ikke melk hun heller nå lenger men har nå fullt ut adoptert de.

Nå ligger de sammen med verdens beste reservemamma og pappa og koser seg.og jeg er så utrolig glad for at Lizzie tross alt lever videre i de små barna sine.

Også må jeg takke for all støtten jeg har fått privat også.

Klem fra Line

yahtzeecats
0

Det var ett otroligt fint bildspel, så värdigt henne… tårarna bara rinner här med. Det finns inte ord att sätta på det jag känner när jag ser detta och tänker på allt ni och hon gått igenom tillsammans. Ni är världens bästa och hon hade ett så underbart liv med er den alltför korta tid hon fick vara här hos oss. Jag vet att ni gjorde det rätta för ni hjälpte henne slippa medan hon fortfarande hade ljusa stunder och allt inte var smärta och mörker. Jag tror hon förstod det också. Jag hoppas hon har det bra där hon är nu och jag tror helt säkert hon vakar över er alla och sina små. Många pussar till hela hennes fina kattfamilj, och kramar i massor till er. Tänker på er. Joanna & katter

Hyacint1
0

Tänker på dej och vet hur du har det gick igenom nästan samma med min Hilda som också fick cancer och fick somna in den 9 feb. i år.Det gör fortarande ont när jag tänker på henne, fast vi fick ändå ha henne i 9 år, men jag hade räknat med att hon skulle bli ca 18 år….snyft snyft gråter med dej……..

ChatNoir
0

#22 Vad klok hon är! Och vad härligt att ändå ha små Lizziebarn hemma som ni kommer att se henne i. Ni tog rätt beslut, hon slapp lida och ha ont.

Juliette-
0

Tänker på er.. Vackra Lizzie vilket jätte fint bildspel.. Tårarna rinner när man tänker på henne. Vilken vacker tjej.. Livet är alldeles för orättvist.

Vila i frid gumman..

Massor av kramar

Bokskogens
0

Allt ljus och värme till Er!
Tårar rinner… tänker på Er!

Qetesh
0

Jättevackert bildspel, det gick inte att hålla tillbaka tårarna Gråter Tänker på er och vackra vackra Lizzie!

Liljekatten
0

#22 Vad underbart att höra att de små har det så bra trots allt. De måste ju vara en tröst för er mitt i sorgen.

Canoodles
0

Det är inte illa för två småtassar att ha 2 adoptivföräldrar!!! Ja plus dig och familjen då! Det är helt otroligt att det kan fungera så perfekt.

Wikrita
0

Vår medfølelse for tapet deres kommer herfra også.

SacredSouls
0

Tusen takk igjen alle sammen.

De andre kattene er helt utrolige med de små til Lizzie og det er så herlig å se. Josefine lar de sutte hele tiden og det gjør jammen meg Jöback også.Jeg trodde jo at de skulle vaske og stelle som de alltid gjorde når Lizzie levde også.Men nå har de tatt over foreldrerollen helt.Josefine går nesten ikke vekk fra de og Jöback og Tassen ligger der nesten hele tiden de også. ganske utrolig at det kan fungere sånn med denne herlige rasen som vi har. De er virkelig noe for seg selv.

Jeg setter inn to bilder jeg så ser dere hvor godt de små har det.Det er så skjønt å se på. og selvom jeg føler at hjertet mittt brister når jeg tenker på Lizzie så hjelper det å se på disse herlige små miraklene hun etterlot oss.

Nilla
0

Helt underbara bilder…jaa, Siames & Oriental är sannerligen något utöver det vanliga. Det ska bli spännande att följa just dessa två…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Celia
0

Åh de är bara helt härliga!!!! Pussa magarna på hela högen Kyss