Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 567 ggr
RarozSia
0

Møte mellom generasjoner

Vilka erfarenheter har ni, med å la dom vuxna kattene i katteriet få helsa på dom nya små kattungene. Hur gammla er de små då det synes rett?

Alla kattene her har jo fått en sving innom ungene og mammapus, men som vanligt blir det endel fresing å litt usikkerhet å spore hos dom "gamla".

Er det best å ta de små ut til de rommene hvor de andre kattene bor, ( les resten av huset )  eller er det bedre å la de "gamle" komme til de små?

Raymond

www.rarozsia.com

Attacks
0

Jeg har i grunnen latt det bli litt opp til den kattemoren som har kull,hvordan hun vil ha det. Jeg har hatt katt som har bodd i klesskapet mitt i 2-3 uker,og jeg har hatt katt som har født i stuen og bodd i stuen fra dag 1. Jeg har aldri lenger klart å skille kattemor med kull mot resten av huset lenger en max 3 uker,ofte enda tidligere.Dem vil være med fellesskapet. Det tror jeg er en veldig fin egenskap hos denne rasen,da dem er ekstremt familiære mot både sine 2 bente og 4 bente i husholdningen Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Himmeltinden
0

Hos meg er det åpen løsning alltid. Alle mine katter er så sammensveiset, at dem blir mest urolig når dem blir skilt fra hverandre…Det er kun første døgnet jeg holder kattene litt avskilte.

Eneste problemet mitt er PiaMia..hun stjeler barn. Men dette begynner hun ikke med før kattungene er 4-5 uker…så da går det jo greit..

(På bildet er PiaMia med stjålne småttinger)

Så her kan hele kattefamilien ligge i kattekurven til mamma og barna…og da er alle så fornøyde.

ChatNoir
0

Gulliga PiaMia!

Hon är ju snäll iallafall, fertila hanar som vill para igen kan väl om det går olyckligt bita ihjäl ungarna för att honan ska börja löpa på nytt? :(

RarozSia
0

Nå er det ikke sånn her at vi har satt noen av kattene våre i arrest. ;-)

Men det føles i allefall best å ha kattemor og de små så nära seg själv. Spesilet viktig på natten, i alle fall den førsta tiden. Kattemor trives veldig godt med å ha lugn ock ro rundt seg, og når de små er mette og har sovnet, kan hun trygt forlate de, og være sammen med de andre i vår stora familje :-) Hun er sammen med de flere ganger i døgnet. Men hun elsker også å være på barnrummet, der har hun sin helt spesielle jätte goda mat :-), sitt eget toa……… ock mera til

Jag hadde inte følt det trygt om dom små skulle være sammen med alle de andre kattene, når de var helt nyfødte. Det hender jo också at kattene må være ensamme noen timer på dagen, når vi er på jobbet. Da er det godt å vite at kattemor har det bra sammen med sine små bebisar utan at bli forstyrret av nogon annan buskatt :-)) .

Interresant er det i alle fall å høre hvordan de forskjellige uppfødare har det hemma, när det finns bebisar i huset.

www.rarozsia.com

Jijumas
0

Jag brukar oftast ha dom i sovrummet i en garderob dom första veckorna. Mamman brukar få gå lite som hon vill när man är hemma. Den kull jag har nu går det inte att ha mamman instängd för då börjar hon kissa i sängen. I hennes förra hem så gjorde hon det och blev instängd i en transportbur i 1 vecka innan vi kom och hämtade henne. Hon blev rent av utstängd. Därför ville jag inte göra så att hon kommer ihåg det traumatiska och kanske lämnar bebisarna. Nu har jag väldigt harmoniska katter och dom har varit och nosat lite på bebisen med mammans tillåtelse och det har funkat jättebra. Så här har dom denna gång fått vara i vardagsrummet från första stund och det har varit jättebra.

//Monica

ChatNoir
0

#5 Usch ja, stackars katt. Inte konstigt att man protestkissar efter det hemska. Gråter

Rovardotters
0

Vi brukar ha våra kullar i sovrummet, när vi har två kullar samtidigt delar jag och min man på oss så att vi har ett varsitt sovrum med en varsin kull. När ungarna blir mellan 6-8 veckor brukar vi släppa ut dem i resten av huset med basen kvar i sovrummet, det blir ett antal små lådor och flera matplatser i huset och mammorna får bestämma var ungarna ska vara. Vi brukar anpassa allt efter dem, det fungerar bäst så. Ungarna brukar bli väldigt sociala och trygga när mamma katt är chefen i hemmet. När ungarna kommer över åldersgränsen på 7-8 veckor brukar de bli storfamilj. Vi får se hur det blir denna gång då vi ska få två kullar med tre veckors mellanrum, det är lite pusslande men absolut bäst är att lyda mamma katt, de är mycket klokare än vad vi människor är när det gäller att ta hand om och uppfostra sina ungar.Glad

Nizeli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Her lar jeg katte mammaen bestemme,merker fort hvis hun ikke ønsker å ha de andre i nærheten,har ikke hatt så mange kull enda,men både første og dette kullet jeg har nå,ligger hele gjengen samlet og deler på å passe på de små,One Happy Family.Glad

SacredSouls
0

Nei her er de en del av familien fra første stund.Ved det første kullet vårt så tenkte vi at det var greit at de var på soverommet vårt med mamman de første par ukene.. men nei..Josefine ville ikke det.Det gikk ikke mange dagene før hun tok de med seg opp i stua til de andre.

Vi lagde til med kurv til henne og de små på kjøkkenet og lot døren være åpen dagtid og lukket (sammen med en eller to av de andre kattene) om natten. Det var slik hun ville ha det.Og sånn var det neste gangen også. Hun bar de med seg opp på kjøkkenet.

Når de er små har vi de i et stort hundebur av stål men når de begynner å spise selv så lager jeg til slik at kjøkkenet blir lekeplass og soveplass med døren oppe dagtid.

Eneste som jeg har holdt litt unna når de er mini her er vår ene katt Sofus. Han er litt klumsete og legger seg oppå kattungene noen ganger.Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus