Rosa tuttar!!!
Vi väntar kattungar!!!
Blivande föräldrar är Kalindas Tamlin, OSH d 03, och Zamirs Stella Simone, SIA b
Här kan det bli solida, bi- och tri-colour orientaler och även siameser och seychellois. Vecka 43 beräknas nedkomsten.
Om någon är intresserad kontakta Lotta Lilja, tfnnr: 0480-37191, 0704-856483, mail: liljekattens@telia.com
Åhhh, vad det ska bli spännande!

Spännande spännande!!!
JÄTTEGRATTIS!!!
Hoppas på massa fina och friska bebisar!
/Elisa
Oj så spennende kombinasjon. Gratulerer masse.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Gud vad roligt och spännande.. ser fram emot att se resultatet
Virkelig spennende, gleder meg til småttis bilder når den tid kommer.

Gratulerer! Gleder meg til fortsettelsen :o)
Heie på 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Tack för era gratulationer! Vi är så glada över att hon blev dräktig eftersom Tamlin numera är kastrat och alltså inte kan göra fler bebisar. Ska bli jättespännande att se vad som kommer ut. Stella fick sex kattungar förra gången, men nu har jag bara beställt tre-fyra stycken.
Tycker det kan vara lagom för Stella.
Från Skaraborg! 

( Jag bara älskar glitters….SÅÅÅÅ tjusigt! Finns en för ALLA tillfällen i min dator !
)
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Tackar så mycket! Lite glitter i vardagen är aldrig fel.
Nu är Stella rejält rund om magen. Hon har ca två och en halv vecka kvar och vi är så nyfikna på vad hon kommer att få.
Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge!

Å vad spännande.. Vilken liten tjockis.. Vi håller tummarna här hemma allt skall gå bra

Det var en rejäl kula hon ligger inne med!! Spännande!

Det blir kjempespennende! Skikkelig kulemage på henne :o)
Oj det var en stor mage. Jeg tipper fem jeg
Kjempespennende og lykke til. Ventetiden er jo sååå lang på slutten
Jättemage på den lilla tjejen..:-)
Hoppas att du får ett gäng friska och pigga små bebisar.
/Elisa

Åhh så spennende,flott stor mage har hun også,skal bli spennende å se hvor mangen som er der inne,lykke til med kullet.

Jättespännande!!!
Ja dette blir spennede!!

Det här ska bli riktigt spännande att följa.
Man tycker tiden går så långsamt nu. Kan man inte skruva fram almanackan liiite…? 
Stella fick ju sex kattungar förra gången och jag tror nog som SacredSouls att det blir fem denna gång. Bara att vänta….suck…
Jag önskar dig all lycka till med små liven,
Rithwa
Jaha, nu börjar det närma sig. Spännande spännande…. Så här rund om magen är Stella nu och vi räknar med att kattungarna föds lördag-söndag. Jag har ju trott på fem ungar, men nu börjar jag undra om det inte blir fler ändå…..hmm….bara att vänta och se…

Kors i jööööösses vilken mage!!! Hon är väldigt söt också!

Wow for en mage! Blir kjempespennende å se hvor mange søte bebiser som gjemmer seg inni der :o)
Bamsemage!
Hoppas på många fina tricolour bebisar…;-)
/Elisa
Här är en bild till när hon ligger på fårskinnsfällen framför brasan och gonar sig med bamsemagen. Hon är så söt våran Stella.

det drar ihop sig, ser jag :)) ladda på med ved och godsaker, nu börjar väl nedräkningen snart.
Många lycka-till-hälsningar från oss till Stella
Louise

Det kanske är sju där iallafall. Ska bli spännade!
/Elisa
Neeeej!!!!
Inte sju!!!! Jag har bara beställt fyra…..
Räcker det med sju? Jag tippar på…nio.

Det var en real kattemage..wow..jeg tipper iallefall 7 om ikke mer.
Får du 9 så har du ju alltid råd att skänka mig en liten tricolourhona..;-)
/Elisa
Enda flere halloween bebiser. Halloween fotballlag? 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
#34 Då blir det säkert nio svartvita hanar ska du se. 
Svartvit hane går bra det också. Blir en fin pojkvän till Skatan…
/Elisa
#38 Då får du mååånga skatungar sen….
#37 Konsigt nog är hon förvånansvärt rörlig. Hon envisas med att hoppa upp i överslafen på våningssängen. Dit kommer hon genom att hoppa upp på skrivbordet brevid först, men när hon ska ner så hoppar hon direkt ner på golvet. Jag får hjärtat i halsgropen och är förvånad att hon inte får missfall. 
Hon påminner verkligen om en dräktig get…he he…
Det ska bli SÅ spännande att följa! Jag väntar spänt och kollar tråden varje morgon!

Japp..
Många fina Skatbarn..;-)
Väntar nyfiket på vad det blir för bebisar hos dej. Se nu till att den tjocka madamen klämmer ut dem..;-)
/Elisa
Än så länge ligger hon lugnt på fårfällen. Jag gissar på att de kommer i morgon kväll/natt. Jag e' sååååååå nyfiken!
Grattis…är svag för vitfläck!

Hänt nåt under natten? Jag är sååå nyfiken…
Jeg er også kjempespent 

8 blir det!

Vi väntar med spänning!
Lycka till Stella och Lotta!
hun er diger ja…minst 8 hehe..
Inget har hänt ännu, men det rör sig ordentligt i magen på Stella. Ser nästan lite läbbigt ut när magen går som i vågor. Jag är ju mer van vid exoter och de har ju så mycket päls så där ser man inte mycket rörelser, man bara känner. Nu är det skillnad.

#49 - ja då lägger de sig tillrätta nu :)
Oj vilken spännande tråd! Och en ooootroligt stor mage på mamma katt! 
Jag håller tummarna för att bebbe-gänget snart för entré!

Hänt nåt?
GODMORGON!!!!!! Lilla Dosan undrar fortfarande om hon har blivit storasyster ännu……….
God morgon!
Nej, ännu har det inte hänt nåt, men Stella förföljer mej och det är ju ett tecken på att något är på G. Igår fick jag leta efter henne emellanåt och idag går hon och letar efter mej.
Går och jamar en hel del också. Idag är det 66 dygn från första parningsdagen så de borde komma är som helst.

Hu vad spännande!

Nu måste de ha kommit ut va?
Om inte så tror ja att dom kommer inatt… *håller tummar å tassar*
Nää, inget ännu. Vänta vänta….=o)
Jag vägde henne idag och hon har gått upp 1500gram!
Det tyder väl på 6-7 stycken! Eller räknar jag fel? Har för mej att man räknar ca 200-250 gram per kattunge.

men kläm då jag vill ju veta om jag skall åka och sno nån sen

Har det blivit något inatt? *nyfiken*

Uppdatering nu då!!!
Nää, jag blir smått galen av detta väntande! Hon ligger så lugnt och sover på kökssoffan. Tur att jag inte jobbar förrän på fredag. DÅ måste de ju ha kommit iaf!

:-) Inget är som väntans tider ;-)
#63 Nä, just det….
Nu har hon börjat försöka släpa runt på Tingeling (från förra kullen) i nackskinnet! Hon är sex månader och liiite för tung, men samarbetsvillig. Knäpp katt.

De är för härliga!! Jag kan tänka mig att du klättrar på väggarna av otålighet snart. ;-)
Blir nog bebisar i natt…:-)
/Elisa
Venter spent jeg også 
Nu äntligen har de kommit! Jag tror att hon är klar och det är riktigt skrattretande: Hon har fått sex stycken hanar!
Två svartvita, två blåvita, en svart och en blå. Var är alla sköldpadd och vita som jag beställde???
Skämt åtsido, alla mår bra och är pigga och vikten är mellan 92 och 107 gram. Stella var helt suverän! Jag fixar en ny tråd med bilder i morgon.
Grattis!
Som jag sa till dej det där med att beställa brukar inte gå så bra…
Men en blåvit hane….*mmmm* Både Skatan och jag dräglar…
Flera bilder önskas i morgon.
/Elisa
Ett JÄTTESTOOORT grattis!

Lilla Dosan hälsar JÄTTE GRATTIS TILL NYA KISSEBEBBARNA!!!!! Matte har kvallrat och talat om hur söta dom är allihop….. så hon går har och struttar och är mallig för hon har fått världens sötaste brorsor. Tack snälla Lotta för att jag fick vara med vid födelsen det är alltid lika spännande varjegång.
PS. "Faster Malva":) hälsar också och tycker att det är jätte kul att nu har fått tillökning….

Gratulerer så mye med de 6 guttene!
Håper på bilder om ikke lenge.

GRATTIS!!!
Stella hälsar och tackar för gratulationerna! 
#71 Och tack själv Anja för sällskapet och hjälpen! Det blev en riktigt trevlig em/kväll.
Ska se i morgon om de små fastnar på bild. 

Grattis till alla bebisar! Kan inte låta bli att skratta lite åt utfallet; hur sannolikt är det att det ploppar ut sex stycken hanar?? Ser fram emot bilder imorgon.
ÅÅ gratulerer så masse med seks små. 
Jeg gleder meg til bilder. hehe uff jeg lo litt jeg også av at det ikke kom en eneste jente..unnskyld

Åh Grattis till grabbarna.. de är väl alltid så när man vill ha honor *fniss*.. blåvit blått mums.. akta så jag inte kommer och snor en sen.. den blå killen får du hålla i tror jag *fniss*

Fast du kunde allt lagt ut bilder idag

GRATTIS!! :-)

Grattis till bebbarna!! @-)--
Hihi… som flera andra har sagt… man ska inte "beställa" kattungar… det blir aldrig som man tänkt sej men hur utfallet än blir så är man lika lycklig när de väl har kommit ut.
Håller tummar å tassar för framtiden!
Nej, man ska kanske inte "beställa", men förra gången fick jag precis vad jag beställt och lite till.
Det spelar ingen roll att det bara blev hanar (jag har själv skrattat rätt gott åt alla killarna som kom). Vi skulle ändå inte behållt någon hona, tyckte bara att det skulle varit kul med en vitfläckspadda (avundsjuk på Barbro
)
Nu finns det bilder på en ny tråd - Kattungar vecka 44-
De lustiga är när man vet att alla tjejer bara kan bli paddor och så dyker där inte upp några!
Hände samma sak till den kullen min Jackson (OSH e) var pappa till där föddes bara 5 pojkar.
Lilla Toya ska jag stjäla av Barbro nästa gång jag hälsar på där tänkte jag…
/Elisa

Grattis till småttingarna!!!

Första gången vi fick 8 i en kull så kunde vi inte få rätt på könen. Inte ens en veterinär (tillika uppfödare) kunde få riktigt rätt på det. De var alla flickor och i kullen därefter kom det 8 stycken igen. Då var jag helt säker på att alla skulle vara pojkar (som oväxling liksom), men där var faktiskt en flicka :)
Ibland kliar man sig i huvudet som uppfödare ;)
GRATTIS och många pussar till de små