Fråga ang. Era kattklubbar?
Vad har ni för erfarenheter av respektive kattklubbar?
Ponera att ni funderar på att byta klubb vid årsskiftet, pga inaktivitet i nuvarande klubb, och att klubbens styrelse får reda på detta, via rykten och då meddelar dig att du inte längre får delta i nuvarande klubbs aktiviteter, eller visa upp dina katter i samband med klubbdagar.
Är det rätt? Att grundat på rykten och lösa funderingar på att byta klubb i princip stänga dig ute från klubben, trots att du fortfarande är fullvärdig medlem?

Jag tycker att det är fel gjort av dem. Så länge man inte brutit mot några av klubbens eller sverak/idp regler skall man inte bli utestängd tycker jag.

Helgalet. Är medlemsavgiften betald och inget brott mot regler begågna så är men fullvärdig medlem.

Verkar helt uppåt väggarna. Så länge det inte har begåtts några brott mot stadgar och regler så är man fullvärdig medlem, inget snack om saken.
Kan bara hålla med de övriga. Så länge man är medlem i föreningen och sköter sig. Så har man full rättighet att vara med på alla aktiviteter. Oavsett om man ska byta klubb eller ej.
/Elisa

Låter helt otroligt.
Självklart är man medlem tills man bytt klubb!

Så får en klubb inte göra!
Tydligen så får de göra så… nu ska de ha ett styrelsemöte om jag får delta och visa upp mina katter på Kattens Dag eller inte eftersom de hört rykten om att jag tänker byta klubb
Jag tycker själv det är helt befängt!
Det hette att eftersom jag ska byta klubb kan jag inte "tala väl om klubben"..
Började gråta när jag lade på luren efter att ha fått det beskedet iaf.. det känns som ett personligt påhopp.
Har du tagit upp detta med Sverak? För även om ni har klubbar är ju själva Sverak över en klubbs bestämmelser…tror jag iallafall…
Även om du ska byta klubb så kan du stämma dem för förtal/mobbing eller liknade.
För man får inte göra på det viset som styrelsen gör…
/Elisa
#8 Jag tänkte ringa till stadgerådets ordförande i SVERAK och fråga hur jag ska göra om jag nu inte får komma. Men det känns jättekonsigt att de efter att ha tillfrågat mig om att visa katter blir uppringd och inte är välkommen längre…

Nämen stopp och belägg! Kontakta genast Sverak.
Låter ju hekknasigt 

Iddis, klart de inte kan göra så!
Det låter inte klokt! Berätta gärna hur det går.

Bra beslut att byta klubb. Jag blir verkligen upprörd av att höra det här..
#13 Ja, om jag hade funderingar på att byta klubb innan, vad ska jag då ha efter det här?

#14 Så klart du kommer att ha stoooooora problem.
Allt detta är bara så absurt. Man funderar på om dom fortfarande är på sandlådenivå.
//Monica