Kattsand gjord på majs
Jag letar desperat efter en bra klumpbildande sand som INTE dammar, vilket verkar vara omöjligt att hitta. Nu använder jag EverClean Low track som ska, enligt tillverkaren vara 99,9% dammfri, men då måste de skämta för bara efter någon dag så ligger det ett fint lager damm över allting i badrummet och katterna nyser när de är på lådan och krafsar.
Men nu när jag var och skulle köpa sand så hade de en ny sand som var gjord av majs. Den skulle vara helt dammfri, klumpbildande och gick bra att spola ner i toaletten, alltså även kissklumparna! Nu undrar jag om någon har provat den? Minns inte vad den hette tyvärr," Worlds Best Cat Sand" eller något liknande blygsamt?
Jag har en fertil hane som jag är väldigt mån om ska fortsätta gå på lådan så jag vågar inte experimentera för mycket med olika sandsorter. Men han verkar få problem med ögonen av sanden så jag vill hemskt gärna hitta en dammfri sand, är det någon som har några tips?
Den sanden är väldigt bra.
Tyvärr har den nästan blivit dubbelt så dyr mot när jag köpte den. Så jag köper den inte längre.
Den enda nackdel är att kattena blir vita på tassarna av majsmjölet.
Finns en gröver klumpbildande som jag tror är gjort av träpellets. Även den är väldigt bra. Kommer inte ihåg namnet just nu.
/Elisa

Men den lät väl bra, om du blandar ut den lite i taget och inte byter allt i ett svep borde väl Trams inte klaga?
Var den jättedyr?

jag har provat denna kattsand till mina kattungar och jag tycker den är jättebra och dryg även om den är lite dyr så räcker den ett tag=) Kan varmt rekommendera den! Dock märker jag ingen skillnad på den gröna påsen som är dyrare och ska vara starkare än den blå…

Jag har också provat denna sand och tyckte den var bra, dock inte lika dryg som EverClean.

Tack för era svar!
Men då låter det som att man kanske borde prova den sanden, om den inte dammar och är bra klumpbildande så är det värt varje öre!
#2 Man vet aldrig vad Herr Trams klagar över, han är en så känslig själ… 

#5 Hehe ja man får hoppas att han bara tutar och inte kissar iallafall då.