Ibland tycks de inte duga
Jag måste fråga er en sak.. Är KAT4 överlag ganska kräsna med maten?? Alltså de verkar som de äter ALLT ja verkligen allt men ibland är de bara NEJ idag ska jag inte äta.. brukar de vara så?? Mina skogisar skulle aldrig skippa en frukost de kan ju vara den sista måltiden hehe.. Tänkte bara höra vad ni har för erfarenhet.
Jag ger fri tillgång så jag har inte 100% ig koll. Men visst äter de inte vad som helst. Orijen tog ett par dagar innan katterna här valde att börja äta det.
/Elisa

Här äts de de mesta men ibland tycks de inte duga nått är väl inte hungrig helt enkelt men tycker de är konstigt för de kan gå nästan hela dagar och katter gillar ju att äta flera ggr om dagen
Mina är inte mer kräsna med maten än de andra raser jag har haft eller har erfarenhet av.
Snarare tvärtom i så fall.
Mina är inte kräsna och det är väldigt sällan någon står över. dom hugger in direkt.
Min oriental hona äter inget mer är torrfoder. Det spelar ingen roll vad jag bjuder henne på. Varken oxfile eller hummer passar. Men kan ni tänka er att köper jag persikor på burk är hon tokig i laken

# Juliette- kanske dina katter mer följer kattdjurens naturlagar- de är ju inte så att de ständigt står hukade över maten även om tillgång på rov är mkt stort. Det vanliga bland vilda kattdjur är också att de har en fastedag och vilar "systemet" :-))
Louise
mina äter typ allt, gärna med topping av allt, i alla ställningar, på alla platser.
nietzsches 5 i-topp!
1. Skinka
2. nektarin
3. gurka
4. vattenmelon
5. ostkrokar
mammas siames frida tycker om att dricka öl och ta en och annan ostkrok på lördagskvällarna 

Hihi, mina äter också det mesta som bjuds. De tyckte mjau var lite äckligt i början men nu står e och vrålar under diskbänken om morgnarna. Sen pillar ju Osis i sig allt han hittar, rå lök, frukt, grönsaker, pasta, spyor…
#8 iihhyyy, äter han spyor? då är han värre än mina matvraksmonster 

Mina äter precis vad som helst. Men de vill ha torrfoder framme jämt, annars blir de väldigt upprörda.
#8, din katt verkar vara lika hopplös som min ;) Men han har aldrig ätit spyor i alla fall. Men hår som lossnat och ligger på golvet är tydligen gott. Korthåriga katter borde inte spy hårbollar som om de vore långhåriga!

# Korthåriga katter borde inte spy hårbollar som om de vore långhåriga!
Jag har den erfarenheten att faktiskt korthåren släpper mer hår än långhåren- nu talar jag om kat.4. Jag ser nästan aldrig hårbollar från mina lh- inte så värst ofta från kh heller sista åren, kanske maten de äter binder bättre-alt löser upp(?) och tar ut bollen rätt väg…alltså ut i toalådan? :-)
/Louise

#11, jag har en långhårig huskatt hemma som fäller ofta och mycket (det är ett mysterium att hon ändå är fluffig året runt). Ibland funderar jag på att ge dem alla mat för långhåriga katter ;)

#12 :-)) jo huskatter har ofta enorma pälsar -även de korthåriga som ofta har kh-pälsar så tjocka o täta så att man kan gosa in hela handen under :-) men de släpper ofta mkt hår. Kanske samma med människor, vissa fäller mer än andra. Jag är glad att jag har tjockt hår…ingen ser skillnaden även om jag lämnar en "peruk" efter mig i duschen varje dag :-))
Louise

#8. Han brukar suga i sig lite spya om jag inte är tillräckligt snabb med att torka upp. och mina glupska grisar spyr upp mat (hela, osmälta…) titt som tätt. :P BLÄ!!

Trenden har vänt.. Nu äter han alltid massor och allt sen leker han och mammas ungkatt så de river halva huset och så spyr han för han leker för mycket direkt efter maten hahaha ja de kan man kalla fullt ös medvetslös tur de finns mer mat på bordet så man kan fylla på

Igår åt min Chama en aningen varierad kost. Først en massa torrfoder sedan lite entrecôte før å tils slut toppa med en bit nebbmus som hennes kille, en skogismainecoone, tagit in åt henne. han hade gømt musen i munnen så jag såg den inte nær han kom in først… gillar inte att han tar in "maten". Men låt gå før att det var en kærleksgåva då.

# 16 Nämen så romantiskt!! Det kan man ju inte förneka dem då! 

#16 - vilken underbar kärleksmiddag