Dålig efter kastrering!!
Va och kastrerade Twiggy i torsdags och såg i går att hon va svälld och att det vätskade ur snittet. Gjorde rent och klämde lite och då kom det ur en massa var!! Ringde vetrinären direkt i morse och fick en akut tid nu idag. Där sprutade vet i streptocellin i såret och hon gav även en injektion. Ska dit igen i morgon för att kolla om det behövs öppnas upp igen!!!! Inte så roligt!
Någon som har varit med om något liknade förut??

För många år sedan blev det så på min perserhona. De fick öppna henne och göra rent. Sedan fick hon absolut hoppförbud i 3 veckor och blev sydd med ståltråd. De trodde hon reagerade på tråden de använt första gången. De sprutade inte in streptocellin eller fick antibiotika utan de öppnade henne direkt. Hoppas jag inte skrämde dig nu, det har ju gått frammåt inom vet sedan dess. Och tyvärr är det så att den veterinären (djursjukhuset) jag använde då var ute efter att tjäna pengar. :-(
Håller tummarna att ni slipper öppna lilla Twiggy. *kram*

Har frågat om de kanske måste öppna upp henne igen men veterinären trodde ej det skulle behövas.
Pratade med veterinären igen för ca 30 min sen, twiggy får nog nå antibiotika tabletter oxå i morgon. Om hon blev sämre skulle jag ringa honom igen så skulle han komma över och kolla på henne!! De är ju iallafall bra att vet kan komma även utanför arbetstid!! Jag håller alla tummar jag har för min lilla älskling!!

*håller tummarna att de slipper öppna henne igen* Vilken bra veterinär du har hittat som kommer även efter arbetstid! :-)
Min hund Sally fick vätskande sår efter Kastrering. Det rann från såret. Där räkte det med att ge Baytril. Just Baytril ska vara en bra antibiotica för dessa problem.
Hopaps att det fixar sig för din katt.
/Elisa

Hur har det gått med tjejen? Skönt med en så engagerad veterinär. De växer inte på träd…

Tycker hon är lite piggare idag. Var hos vet igår och fick antirobe tabletter som hon ska äta i 8 dagar och streptocellin salva som jag ska spruta in i snittet i 2 dagar till och hålla det öppet så vätskan kan rinna ut.
Uff stakkars lille Twiggy. God bedring. Håper hun kommer seg raskt.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Hoppas att allt blir bra med din hona. Jag har hört att de kan få en typ av allergisk reaktion mot den plasttråd de använder ibland, liksom stöter bort den och blir inflammerade, har dock inte upplevt det själv. Det ska kunna ge sig med rätt behandling utan att man behöver öppna upp igen och sy om. Hoppas att hon blir frisk och kry av den här behandlingen, det verkar besvärligt.
Nanna fick nog en sådan allergiskreaktion hon suillnade upp hela hon. Men med ett par kraftiga doser cortison så blev hon bra igen. Så där utvecklades aldrig någon infektion.
/Elisa

Skönt att höra att hon verkar piggare :-)