Jag har hittat honom
Nu har jag pratat med uppfödaren och de är klart han blir min om jag vill.. Han är perfekt.. Jag har verkligen funnit en 100poängare och jag är så lycklig. För varje ny bild jag får på honom blir jag bara mer o mer kär så nu skall jag bara vänta några veckor så skall en ny älskvärd liten apa ta över mitt liv igen oj vad jag längtar.. om tiden inte skulle gå så sakta..
Oj vad lycklig jag är måste bara skriva av mig.. snart kommer jag med 2 apor på utställningarna 
/Emelie
Nu blir jag ju jättenyfiken!
BILD, BILD, BILD!!
/Elisa

Har tyvärr inte hälsat på honom så jag kan inte visa nå bilder än.. 

Roligt att du funnit en "100-poängare" :-))
Får du inte visa bilderna du fått av honom ?
Louise

#3 Nej hon vill tyvärr inte de.. de är hennes bilder säger hon
Jag vet inte varför jag jag får åka och fota honom själv

:-))Ok, jag förstår. Mindre viktigt i sammanhanget kanske, det viktigaste är ju att du är glad och har något roligt att se fram emot. Vill passa på att önska dig lycka till nu!!!
Louise

Blev det en siames den här gången? Grattis oavsett :)

nyfiken: hur länge har du tänkt ha karantäntid? 3-4-5-6mån?
bara av REN nyfikenhet undrar jag:)
Grattis att du funnit din lille apa med stort A!:)
Härligt när man faller sådär pladask! :)
Kraam på dig!:)

Grattis till en ny liten kille, ser fram emot bilder så småningom!!!

#7 Förvånar mig inte du frågar.. Inte frågar du bara för nyfikenhet.. Nej jag kommer inte vänta 6månader som du tycker men tillräckligt många månader så de är ingen fara.

Jag gissar att det är en kille och siames:)) Resten har jag glömt, haha. Grattis i alla fall!
#7 Ehm, vad menar du?
Det är lite fult gjort att skriva så i en tråd som ska vara till för att dela sin glädje… menar jag!

#11- men fantastiska blå kanske
Och jag tror att du skiter i vad dina vänner hade sagt om de hade försökt att mobba dig 

#13 Fantastiska blå? Nu är jag säkert trög men vem är de?
Så koselig Juliette. Det var gode nyheter *klem*
Gratulerer så masse. Hvor lenge er det til han kommer?
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

#14 - ja siameser ska ju ha djupblå ögon, så har du köpt en sådan så förmodar jag att din har det - fantastiska blå alltså :)
#7 Jag förstår precis vad du menar, och ja.. 6 månader skulle jag vänta, kan inte vara nog försiktig..

Ja som om 5 eller 6 månade gör speciell skillnad 
#15 Så du ikke skal ta mitt spørsmål feil.. så omformulerer jeg det jeg
Hvor stor er han?
Klem igjen og grattis igjen.

Kläm fram med färgen nu då!!!!! Blå, röd, choklad…vad???? När får du honom? För en han är det väl?!

Hahaha jag förstår vad ni menar med att ni frågar hur gammal han är hehe.. Jag får han till julklapp/nyårs pressent till mig själv

Å Laska hahaha om jag har hittat HONOM lär de väl vara en hane 
Antalet månader man väntar har egentligen ingen större betydelse. Det är titrarna och om någon ev. är smittbärare av katterna hemma som sätter tiden.
Du kan vänta i 6-8 veckor och blivit av med viruset (eller iallafall sänkt titrarna) eller i 5år.
Finns det en kronisk smittbärare så kvittar det. Det viktigaste är att undvika stress och hålla rent.
Tror inte Juliette har någon kronisk bärare eftersom katten troligtvis bar på corona innan han flyttade dit. Så är det bara lugnt hos henne och lådor och sovplatser mm är rena. Är risken väldigt liten att kattungen bli sjuk för den flyttar dit.
Troligtvis har kattungen redan med sig corona från sitt gamla hem och då kvittar det om katterna han kommer till bär på det eller ej.
Vill man vara säker så kan man ju alltid testa kattungen innan flytt. Är den 0 titrad kan man vaccinera den. Det ger ca 75% skydd.
Annars är lugn och ro det viktigaste.
Om hon väntar 5 eller 6 månader gör som sagt ingen större skillnad.
Risken att denna kattunge också ska bli sjuk är väldigt liten.
/Elisa som nog läst allt som går att hitta om coronavirus och fip de senaste månaderna..
/Elisa

#24 Ehrm…. du skrev ju det ja…:)))

Gratulerer!
Gleder meg til bilder etterhvert! :o)

Juliette!
Det glädjer mig att du hittat Honom med stort H. :-) Ska bli spännande att se bilder sen *kram*
//Helena
Oi,dette blir knallspennende. Håper du sprekker lenge før jul.Det er nemlig skadelig å være så nysjerrig 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

#29 Ända fram till jul kan jag nog inte hålla tyst hehehe.. Jag är alldeles för lycklig öven min lilla fjant.. Jag tror dock de blir en riktigt stilig pojke som vuxen

Men herregud jag frågade av ren nyfikenhet inget annat!
Det är väl helt upp till var och en hur man vill göra!!Eller?!
Behöver inte läsa mellan några rader som inte finns.. :S
Är glad för din skull att du funnit dig en ny pojke! :)
Annars skulle jag väl inte ens svara i tråden?!
Grattis men fundera över det du skriver ,den perfekte ,en 100 procentare vad jag förstår av ditt skrivande har du inte träffat katten. Hur vet du då?

#32 sånt vet man bara

Jag hoppas att allt går bra med den nya gossen. Det blir intressant att få se bilder på honom.
Jo,enkelte ganger vet man det bare.Det sier bare klikk.Klart ingen katter er 100 % perfekte,men i sine egene øyner er enkelte katter ihverfall 99 % det.
Jeg så bilde av en kattunge en gang.Den bare smeltet meg så totalt.Den var så ubeskrivelig vakker. Den hadde kanskje litt kort hale eller litt svak i mønsteret sitt,men likevel,så var den så godt som perfekt i mine øyne. Ikke var den super ekstrem heller(For jeg liker sånne katter). Men alt er jo en smaksak.
Gleder meg til du ikke klarer å holde på hemlissen din lenger
Vet du ikke at du driver et helt forum her svært opprørte nå?
Hilsen en som aldri har vært tålmodig 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

# 33, jag hoppas verkligen att han blir den perfekta katten för dig, det är ju det som räknas, eller hur?
och detta med 100-poängare, hoffens, är säkert bara ett roligt uttryck…hoppass jag (?) Kanske menar Juliette att hon har en föraning, en känsla om livslång kärlek….mer än att samla poäng alltså ;))
Louise

Perfekt för mig kanske inte är de för er.. att jag kallar honom 100p är för han är fin han ser helt underbar ut och en KAT4 är ju underbar från födseln
Ønsker man å kjøpe en katt til utstilling,så vil man jo gjerne ha en som ser lovende ut for den slags.Og her kommer jo også smaksansen inn + at man vet jo hvordan standarden er i hvordan denne rasen blir dømt.
Innen avl,så betyr stamtavlen like så mye. Men i utstillingssammenheng så går en jo mye på hva en selv syns er pent.
Godt gemytt er jo noe alle ville foretrekke regner jeg med.Uansett hvilket formål katten ble kjøpt til.Enten det var avl og kos,eller utstlling og kos.

Ja precis nu tror jag förvisso hans stamtavla är rätt bra med och spännande men jag skall ju ha en show katt så yttre är mycket jag går på.. Nu kommer jag inte åka och titta på honom massa ggr innan han flyttar till mig då han inte är min granne
#33. 36, 39
Tycker själv att det är svårt att avgöra efter att bara tittat på foto. Jag vill träffa katten för på foto ser katterna nästan alltid perfekta ut. Show katt det kan ingen lova BIS ena dagen och VG andra dgen. Det är ju dommarens personliga smak i slutändan som gäller.Juliette jag skickat foto till dej om jag ska köpa katt

#40 Vem har pratat om BIS?
vem har pratat om att domarna kommer älska honom?
Jag har min smak. Jag är bestämd med de jag vill ha och är envis i mitt sökande tills jag finner de. Sen om han är perfekt de vet inte jag han har de JAG söker. Alla domare tycker inte lika jag föder upp skogkatt och är även där noga med att avla för de jag uppskattar mest och vill få fram.
Ingen kan lämna nån garanti och de kan jag lova dig jag inte heller kräver av en uppfödare..
Enligt mig har denna grabb allt man kan önska i hans ringa ålder. Jag är "fixerad" vid huvuden på KAT4 som skogkatt och denna kille har ett fantastiskt sådant sen är han för liten för att avgöra längder päls svans osv.
Självklart vill man träffa katten men med en av de mest fantastiska människor jag stött på som uppfödare så tvivlar jag inte han kommer få en helt fantastisk uppväxt med mycket social träning så jag tror inte jag kommer bli ett dugg besviken på hans insida.
Jag är ny med rasen och har inte haft KAT4 speciellt länge men jag är kräsen redan från början och de 2 grabbar jag tagit hem har inte varit några dåliga sådanna. Även ni här på forumet har uppskattat dom mycket så som domarna gjorde med den vi har kvar i livet nu senast. Sen om jag enligt dig tar hem fina katter de vet jag inte men denna kille har DET och de är få förunnat.
Jag ställer så pass mycket så jag är fixerad vid yttre fel enligt vissa men bara för man är snygg behöver man inte vara en otrevlig katt.. De 2 OSH vi haft har varit helt underbara katter båda på in och utsidan..
Å får mina katter nått som inte riktigt är önskvärt enligt domarna är dom självklart lika älskade för de.. Men eftersom jag avlar kan jag också se väldigt objektivt på mina små allt för att komplitera och föda upp så bra katter som möjligt..
Kat4 kommer jag dock inte föda upp inte som de ser ut idag i alla fall och med mamma som har en OSH hane och jag som också kommer ha en hane blir de inte många barn gjorda

Grattis till din nya kisse. När får vi se bilder????
Rithwa
Vad är det för färg på underverket? Varför detta hemlighetsmakeri?
-Äh, kläm ut mä´t bare…(västgötska)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Ja han var verkligen fin Juliette 
Bilden ser lite skum ut…men han är verkligen jättefin!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Ja visst är han underbar.. svartsmoke är ju inte så vanligt heller vilket är lite skoj…

Väldans söt!!!!!! Tack för titten :o))
Louise

Jag skall fixa en helt egen tråd åt honom sen ska ska jag bomba er med bilder tills ni blir trötta på att se honom jag lovar 

Jättesöt kille!
/Elisa
Han så kjempesøt ut

Wow!

#54 hihi tack ja han är verkligen vacker