Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 439 ggr
SacredSouls
0

Spørsmål om melk

Josefine har fortsatt melk har jeg funnet ut.Han siste som ikke har flyttet hjemmefra enda sutter mye og i dag fikk jeg presset ut en melkedråpe hos henne.

Han skal flytte til uka og er 17 uker nå. Er det mulig at hun kan ha melk til kattungene til Lizzie? Eller er det for lenge siden til at det er næring nok,eller er det noe som kan ta seg opp(melkeproduksjonen altså) om hun tar til seg Lizzie sine?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rovardotters
0

Om hon tar till sig ungarna vore det väldigt bra men jag tror inte att mjölkkvaliteten kommer att vara tillräckligt bra så du får nog stödmata också. Men om de får suga på henne och hon tvättar av dem, då har du väldigt mycket gratis. Du får närma dig ungarna försiktigt till henne så att hon inte slår bakut av lukten. Försiktigt, försiktigt så går det oftast bra. Du kan droppa något gott på huvudena eller ryggen på dem, när hon väl har börjat slicka dem så blir de som hennes egna. Vilken toppenlösning!

Attacks
0

Jeg fikk et tips av en oppdrettervenn en gang,og jeg fikk selv bruk for tipset ,da Kiss ble fostermor for Gloria sine gutter. Men om det var pga tipset virket,eller fordi Kiss elsker kattunger,og mer enn gjerne godtok 2 til vet jeg ikke.

Men  tipset gikk ut på å gni litt bak kattungene med en myk pads,så dem tisset litt,så gni tisset på nesa til fostermamman. Da ville dem luktet kjent uansett for henne.

Husker jeg gjorde det med lille Felicien,men gjorde det ikke på Faustino,men da han hadde hylt 2 min "for mye",så kom hun å hentet han i sengen min. Men Kiss hadde jo nettopp født selv.

Men Josefine er jo sånn en flink og god mamma,så hun kan uansett sikkert være behjelpelig med litt kattestell og katte oppdragelse tror jeg. Felix,hann kastrat hos meg har hjulpet til å foste opp 2 morsløse huskatter hos oss en gang.Jeg stod for matingen,han stod for vaskingen. Men det er lenge  siden.5 år siden nesten ihvertfall.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

Flott. Tusen takk for tipsene.

Josefine tok jo til seg han lille blå til Lizzie her med en gang(selvom hun var høygravid) puppet og vasket og hun er en veldig omsorgsfull mor. Så jeg tror nok ganske sikkert at hun vil hjelpe til med oppdragelsen. Vi har jo tøffelen Jöback også som elsker å være pappa.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

AFamosa
0

:)) sen finns det honor som inte försitter en chans att ta över små värnlösa fosterbarn. De sliter det pipande knytet med nyfödda ur händerna på tant uppfödare innan hon hinner in över tröskeln och innan vi hunnit introducerat vår strategiska akutplan för den tilltänkta fostermamman. Ett pip och allt är automatiskt hennes- no doubt! :-))

Sådan var vår Babette och babies var hennes liv! Då hon fick sina gök-ungar så var hennes egna ca 7-8 veckor och hennes mjölkprodukton hade minskat men bara lukten av dessa små gökungar fick det att rinna till ordentligt. Allt gick bra - tillskott med extra näring var ju inte lätt att ge eftersom bebbarna var så proppmätta men kanske fanns ändå en god näring för att hålla dom starka,friska och feta de allra första veckorna. Fast föda introducerades vid 4.5 v ålder.

LYCKA TILL!!!