Siames iFokus

Siames

Etikett: foder
Läst 1765 ggr
Anderssonskan
0

Tips på att göra egen låda med pellets strö i!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag laddat ner korten på min egentillverkade låda!

Tog helt enkelt lådor från IKEA ni känner säkert igen dom, borrade en jäkla massa hål i översta lådan med en vanlig borrmaskin, snabbare än skruvdragare o ger bättre hål. Använde ett borr som var lite mindre i diameter än peletsen jag använder.

Sedan så var det bara att sätta den översta lådan med hål i den nedersta lådan utan hål i o fylla på med pelles.

Gjorde två uppsättningar lådor. En av bottenlådorna tog jag av brist på stor låda en liten gul, för att det skulle finnas tillräkligt med utrymme för kiss o spån så lade jag flera stora glaskulor som höll i sär lådorna.

När det är som på kombinationen stor låda i liten gul låda så kan det bli lite mera lukt, men inget jag märkt av.

Om man märker av lukt så kan man köpa lite kalk o strö ut i botten så försvinner det problemet.

Är supernöjd och har kollat av med min granne som har "orginalet" och det funkar lika bra med min variant som hennes….

Anderssonskan
0

Nästa bild

Anderssonskan
0

O en till

kalindas
0

Du måste byta namn på filen och  ladda upp igen för att vi ska kunna se dem. Ta bort Å, Ä, Ö

/Elisa

Liljekatten
0

Fiffigt! Vad använder du för pellets i lådan?

SacredSouls
0

Den var jo super. Så flink du erGlad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Nu fungerade bilderna också..:-) Var väl något krux med min dator innan.
Superfin låda!

/Elisa

Anderssonskan
0

Best Friend kattclean nature är pelletsmärket, som funkar utmärkt till denna låda, ska prova bränslepellets framöver o se hur det funkar….

[viciousy]
0

Glad

Liljekatten
0

Jag använder kompaktsand till mina, men provar nu med bränslepellets för att se om det funkar. Det är ju jättebilligt jämförelsevis. Har använt det förrut till marsvinen och till dem är det utmärkt. Ska testa din metod med lådorna.

Celia
0

Tack för en bra miniartikel och fina bilder som illustrerar - uppskattas Glad

Anderssonskan
0

*niger* och tackar!

Denna kommentar har tagits bort.