Vad ska jag testa?
Ska till vet. nu i eftermiddag vid 17. så jag lurer lite på vad som dere vill anbefalla for tester? Jag tenker testa mot FELV/FIV. Snabbtest men æven senda ivæg før analys… något annat som jag bør testa mot?!
ps. jag vet att jag skriver på SvNorsk (mitt egna rara [hær fungerar rar både på SV og Norsk] lilla språk) men det går av bara fartenså hær under jobbtimmarna. Anvænder annars helst klassisk svenska :)
Snakk med eier av hannkatt hva eier krever. Innen kat 4 så er det vel hovedsaklig nytestet fra FIV og FELV dem aller fleste krever. Enkelte vil kanskje ha klamydia test og corona titer test også? Selv syns jeg FIV og FELV test holder i massevis i den tiden jeg lånte ut hannkatt,og jeg vaksinerer heller ikke mine katter mot klamydia.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Fiv/Felv test. Det räcker med ett snabbtest. Är det negativt så är din katt frisk. Skulle det däremot visa positivt så får inte panik. Katten kan fortfarande vara fullt frisk. Behövs bara noggrannare test då.
Test för Kalmydofila, Coronavirus kan man göra om man vill. Men är katten vaccinerad mot Klamydia så kan vissa test vara missvisande.
Coronatiter test kan även det vara missvisande.
Ta reda på vad hankattägaren vill ha för tester innan parning.
/Elisa