Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1916 ggr
kalindas
0

Kattungar vecka 35 - 2007

Vill bara presentera små söta "barnbarn" jag hälsat på idag.
Än så länge är sötnosarna pigga och friska.
Håller just nu på och funderar hur jag ska kunna stjäla den lilla tricolour honan utan att uppfödaren märker det…Flört

Först ut den blåe killen…

/Elisa

kalindas
0

Nr 2
Den svartvite killen. Minst i kullen och något oskarpa bilder.

/Elisa

kalindas
0

Sen sötnosen som jag tänker stjäla…Flört
Den söta lilla paddan!

/Elisa

kalindas
0

Pappa Tamlin har inte riktigt listat ut vad det är för konstiga saker de där pipiga grejjerna…Skrattande

/Elisa

Juliette-
0

ÅH jag vill ha paddan och den blå killen *beställer* gud så fina vart finns dessa små?

kalindas
0

#4 De finns i Falkenberg. http://zamirs.se  (sidan är inte uppdaterad ännu)
Paddan är häftig…:-)
Vad jag vet så finns det bara en tricolour oriental till i Sverige. Kommer ju in en liten blåpadda från Finland nu i höst. Sen kan det ju bli någon till i kullen som förhoppningsvis kommer födas hos Liljekattens.

/Elisa

Juliette-
0

Ja fast jag står ju egentligen helst över de vita *ler* även om jag mailat på en tricoulor.. men vi får se.. jag vill ju helst ha en blå, lila eller choklad om jag får drömma :D

kalindas
0

Den blåe är chokladbärare…Flört

/Elisa

kalindas
0

Är det den lilla blåpaddan i Norge du mejlat på?

/Elisa

Juliette-
0

#8 Nja nån vitfläck blir de nog inte oavsätt :)
Allt jag tror på måste man ju dock hålla span på.. finns en kille neråt i sverige jag tror mycket på just nu ska bli spännande och se vad de blir av honom men först ska jag hämta mammas lilla OSH på fredag och pussa på honom ett tag

Denna kommentar har tagits bort.
HeidiK
0

Gratulerer så mye!

Den

HeidiK
0

Kanskje noen kan fjerne det som kom flere ganger - vet ikke hva som skjedde jeg Flört

Canoodles
0

Grattis till barnbarnen!!!

Craz-y
0

mkt fina färger! jätte söta!

Himmeltinden
0

Grattis med barnebarn…og den lille paddefrøkenen skal jeg finne en passende lomme til ;)

Liljekatten
0

Åhhh, så söta de är! Hoppas hoppas att våra här hemma blir lika fina. Jag har beställt en tricolour till dej Elisa.Flört

kalindas
0

*hehe*
Locka mig inte nu..Flört
Hade varit kul med en tricolour. Vi får se vad det blir för spännande. Märker du något på henne ännu?

/Elisa

SacredSouls
0

Oj,oj disse var fine. Gratulere med barnebarn Kalindas.

Den nydelige lille padde jenta der hadde passet bra hos deg altsåFlörtKyss Hun var skjønn.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rovardotters
0

Grattis till jättefina ungar!Kyss

Liljekatten
0

#17 Det är ju för tidigt att se något ännu, men hon har gått och jamat mycket och är väldigt orolig. Jag har blivit lite smått nervös och undrar om hon är på G att börja löpa igen, men det blir inte mer. Verkar nästan som om hon går och letar efter nåt. Kan hon sakna sina kattungar? Det är ju ganska många veckor sedan de flyttade.

kalindas
0

Börjar hon löpa får hon se till att vara snabb. Tamlins kulor åker på onsdag.
Förhoppningsvis saknar hon bebisarna.

/Elisa

kalindas
0

Tror nog deras uppfödare gärna behåller den lilla söta tjejen själv…Skrattande
Hoppas verkligen att hon utvecklas till en vacker tjej. Bor ju nära så jag kan ju alltid åka dit och klappa på dem ibland.

/Elisa

Liljekatten
0

#21 Hon har gått och jamat sen i torsdags-fredags så om det vore löp borde hon kommit igång redan. Hoppas hon lugnar ner sig snart.

Synd på så rara kulor.Flört

Celia
0

Nämen, se vilka bedårande charmtroll! Jättefina :)

Nizeli
0

Gratulere så mye med barnebarna,de var kjempe flotte.Kyss

Attacks
0

Dem var flotte alle 3 Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

AFamosa
0

Grattis farmor Kalinda ;)) medans du funderar på hur du skall snatta till dig "tricolorhonan" så kan du ta fler bilder på den lille blå plutten- så blir jag glad :-))

Louise

kalindas
0

Visst är han fin den blåe!Skrattande
Du ska inte satsa på lite nytt blod i dina Javaneser?…Flört

Ska se om jag kan köra förbi Zamirs om en vecka för nya foton.

/Elisa

ChiChi
0

Grattis! Det ser ut som om det blev en till "Poppe" tycker jag. Jättefina!

kalindas
0

Jo han har en liten rolig mustach. Synd de inte ska heta något på P. Detta är en T-kull.

Så har ni några roliga namn på T så kom med förslag..:-)

/Elisa

Ziamizzimo
0

Kitty 5 Gratulere med vakre små, det blir spennende og se hvordan disse fargeklattene utviker seg. Synes hvitflekk er vakkert.

Mia-
0

Jätte fina!!!

ossilian
0

Vilken härlig kull! Förstår nu varför du tjatar om tricolour, Kalindas Flört

Celia
0

#28 - ser fram emot nya bilder :) Hälsa Barbro från mig, det var så länge sedan jag träffade henne.

kalindas
0

Hon är här inne och läser då och då. Så hon ser säkert din hälsning..Skrattande

/Elisa

Attacks
0

På tide med et nytt besøk så du får tatt bilder igjen til oss tror jeg Räcka ut tungan

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Funderar att ta en sväng förbi Falkenberg i morgon. Glad

/Elisa

Liljekatten
0

Glöm inte kameran för guds skull!!!

kalindas
0

Laddar redan batterierna…Skrattande

/Elisa

Liljekatten
0

Väntar otåligt……

kalindas
0

Två veckor och sockersöta…Kyss

Först den blåe kille. Stor och kraftig och en riktig skrikhals.

/Elisa

kalindas
0

Sedan lillkillen. Minst i kullen och sitter inte stilla en sekund.

/Elisa

kalindas
0

Sist men inte minst den vackra lilla paddan.Kyss

Den tjejen går inte att få dåliga kort på.

/Elisa

Rovardotters
0

Den där honan går inte av för hackor, väldigt snygg. Även om jag egentligen inte är förtjust i vitfläck kan jag inte låta bli att bara älska uttrycket.Kyss Skulle t om kunna tänka mig att frångå min gamla inställning för hennes skull. Hon ser både sund, glad och vacker ut. Den blå hanen är också väldigt fin. Har du ingen stamtavla på kullen så man kan få se vad som ligger bakom?

kalindas
0

Stamtavlorna på katterna är finns på www.zamirs.se

Tycker också att hon är otroligt vacker. Den blåe är jättestor och honan inte mycket mindre. Den lille svarte var svag som liten, men växer nu ikapp de övriga i full fart. Glad

/Elisa

AFamosa
0

Den lilla tjejen är förståss jättesöt men om man får ha en favvo så är det fortfarande den blå gossen som leder i look :o))
Någon *någon* fotograf har tagit orättvist dåliga bilder på den lilla svarta hanen (undrar vem…??) :-))

Louise

kalindas
0

Anklagar du MIG som är en sådan superfotograf att ta dåliga bilder…Flört
Han satt ju inte stilla den lille råttan. Fick jättefina bilder på väggen bakom.Skrattande

/Elisa

Liljekatten
0

Jäklar i min lilla låda vilka godingar!!! Hoppas verkligen att Stella får en bunt med likadana! Lyckliga Barbro som fått sin vackra tricolourtjej. Helt underbar är hon! Min favvo! (många utropstecken blev det, men det gick inte att undvika, he he)

Attacks
0

Holder med overstående jeg Skrattande

SacredSouls
0

#43 Næmmen er det mulig å være så søt daKyssKyss

Jeg beundrer deg Kalindas som klarte å gå derfra uten en kattunge i lomma ;)

HeidiK
0

Den blåe gutten er bare kjempeherlig! Kyss

Celia
0

Fortfarande tre riktiga snyggingar. Jag måste gratulera Barbro lite extra till den här kullen! Är det hennes första med vitt?

Helenaf76
0

Gud vilka små sötnosar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KyssKyssKyss

Blir så bebissjuk!!

Juliette-
0

Paddan är ju nått extra så läcker.. Så snygg mums men henne kan man bara drömma om..

Fast mitt hjärta blöder för blått gud att ha en blå liten kille igen.. Blått är nog de vackraste. Gud han ser kalas fin ut med Kyss

AFamosa
0

#47…nääää …jag skrev "någon" SkrattandeSkrattande

Louise

kalindas
0

Den blåe ser absolut intressant ut. Ska bli kul att se hur han utvecklas.

Jo det är första kullen. Hon fick det hon önskade också. Dvs inga SIA eller SYS.
Mer risken är väl att det blir fler. Tror hon har svårt att sälja den lilla tricolour flickan…Skrattande

/Elisa

Nilla
0

Jag gillar den blå pojken!!! Sockersöt!!! Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Jo han är fin. Har en fin profil också.

/Elisa

Juliette-
0

Mums den blåa killen kommer bli guld

Nizeli
0

Wow for noen skjønne småtasser.Kyss

kalindas
0

Lite treveckors bilder. har inte hunnit fotografera dem i veckan så jag bad Carola istället.
Visst har de växt!Skrattande

Tyvärr klarade sig inte den svartvite killen. Gråter Men det är ju sådant som händer…

/Elisa

Liljekatten
0

Paddan är ju bara mums!!!! Vilka färger! Och så söt med sin "lilla" mouche. Den lilla blå är ju ljuvlig han också, men tjejen är min favvo. Så synd att den svart-vita inte klarade sig.

Nilla
0

De är bägge alldeles bedårande söööööta!!!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Himmeltinden
0

Hun er vakker padden og med en sånn søt skjønnhetsflekk ved munnen….Jeg ble helt bergtatt Webfetti.com

Attacks
0

Så trist med den minste gutten. Men de 2 andre har blitt kjempeflotte.

kalindas
0

Nu har jag varit och hälsat på sötnosarna igen…Kyss

Om jag inte räknat fel så är de ca 4,5 veckor nu.

Först killen

Sen tjejen

Nästan omöjligt att få bra bilder på dem nu. De var inte stilla en sekund..Skrattande

/Elisa

SacredSouls
0

KyssKyss Virkelig noen skjønninger de to der.

Himmeltinden
0

Vakre småttinger, og paddepia er bare helt nydelig. Henne kunne jeg ha tenkt meg.

Juliette-
0

Gud så fina dom är

Nizeli
0

Kjempe flotte begge to,men er nå ganske fortryllet i padde jenta ja.Kyss

Asnees
0

Jättesöta båda två men tricolourn är ju vacker…

kalindas
0

Kan bara hålla med om att tricolur är otroligt vackert. Trots att brodern nog är snyggast. Så ser man honom knappt jämte sin syster.

/Elisa