Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 618 ggr
CoralReefs
0

Hemkommen!

Har varit på dyksemester och är nu hemkommen till mina småttingar som har växt en hel del…sambon har gjort ett bra jobb!

Juliette-
0

Gud i friden vad söt.. nej nej jag har sträckt mig att maila på fantastiska siameser nu men inte långhår också haha men ojoj så ullig och gullig komsi komsi

AFamosa
0

Skönt med en pålitlig sambo- vi behöver alla semestra lite ibland. Blev så nyfiken nu ;) Vilka rev har du utforskat…vilka "stup" har du hovrat över?? Berätta mer, behöver lite OT ibland ;)

Louise

Celia
0

Kolla vilken läckerbit, Hon (?) ser så glad och stolt ut :)

ossilian
0

Läckertjejen!! Bra jobbat av sambon!

CoralReefs
0

Tack! blev lika kär när jag kom hem och såg hur stora dunbollarna har blivit…lämnade dom som små vita råttungar och kommer hem till bedårande, gulliga små monster..hehe..ja dom har redan rymt ur boet ett antal gånger=))

Har varit i Egypten, hurghada och tagit mitt dykcertifikat där. Vi var väl mest bland korallreven mitt ute på havet och det var helt fantastiskt! max djup 24 meter som jag var nere på och vi träffade på både delfiner, muränor, papegojfiskar, en stonefish, några rockor och en hel del nemofiskar..många av dessa var orädda så jag passade på att klappa dom snälla sorterna=)

Delfinenrna var helt otroliga..en mamma och en bebis kom och simmade med oss på en armlängds avstånd!

Inga hajar tack och lov….man längar verkligen tillbaka!

Liljekatten
0

Milde himmel!!! Är det inte straffbart att vara så söt??? Jag blir så kattungesjuk och så måste jag vänta i hela fyra veckor innan Stella får här hemma.

Låter underbart att bada med delfiner. Lyckliga dej!

Labolina_73
0

Jösses….. Men sååå söt. :-D

kalindas
0

Sötnos..Kyss

Är halvblind och rädd för att doppa huvudet. Annars hade jag gärna velat lära mig att dyka. Båda mina bröder har dykcert och jag är dödligt avundsjuk…Flört

/Elisa

CoralReefs
0

Dykning är det underbaraste som finns….en upplevelse för sig men man ska nog inte tänka så mycket på vad som kan hända för då kan man bli rädd….=))

SacredSouls
0

Kyss Herlig liten pus.

Mmm det hørtes ut som en flott tur. Har vært i Egypt og klatret i pyramidene..men dog aldri svømmet i havet der.. er så redd for sånne små fisker jeg.Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

CoralReefs
0

ja..jag har varit i egypten två gånger och missat pyramiderna bägge gångerna!….tycker det låter så jobbigt med bussen…

Var det värt att åka så långt för pyramiderna? Kanske något jag borde se nästa gång jag ska dit?

AFamosa
0

Du menar inte att du rest till Egypten och sedan bara passerat förbi de magiska världsarven…aj aj aj….

Jag tackar i alla fall för en inre upplevelse som du bjöd på….en bild på en go bali-bebbe och sedan dykning i spänande vatten…mmmmmmmm  Precis vad som behövs för att förgylla vardagen :-))

Louise

CoralReefs
0

jo..tyvärr är jag ingen landmänniska och utforskar först och främst haven samt roar mig med vattensporter….alla landaktiviteter kommer alltid i andra hand men! det är inte sista gången jag besöker egypten och pyramiderna står kvar=))

SacredSouls
0

#11 ja absolutt verdt det. Kanskje ikke det å krabbe inne i pyramidene. De er veldig trange de gangene og for å komme inn i gravkammeret må man krype.. jeg gikk bak en tjukk amerikaner som stengte for all luften og fikk ganske fnattSkrattande

Men å klatre ned på utsiden var utrolig og utsikten var helt fantastisk. Museet i Kairo er jo et must da. DET er gøy!!

AFamosa
0

# en flock amerikaner kan ju ge en total eclips om man hamnar bakom och befinner man sig i en djup trång gravkammare då gör man bäst i att leta efter alternativa nödutgångar …ifall att panik uppstår och kentuckyfriedmonstren blockerar vägen till frihet :o) … Coralreef´s väljer en säkrare väg i livet genom att dyka ned i det stora blå :-)))

….kanske skall välja asiaternas guidade turer nästa gång, de är små och nätta som risnudlar :-)

Louise

SacredSouls
0

#15 hahaha, ja der var du med dine morsomme kommentarer igjen Louise.

Skrattande