Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1150 ggr
Leffe
0

Uppfödarutbildning

Pawpeds kommer att ha en grundläggande kurs om kattens skötsel och om kattuppfödning (på svenska). Denna kurs ska delas upp i tre steg. Grundkurs steg 1, eller G1 som vi förkortar den, handlar huvudsakligen om kattägande. Den är lämpad för nybörjare, men även mer erfarna uppfödare kan ha glädje av den. Man måste nämligen gå steg 1 för att senare kunna gå steg 2 och steg 3 av utbildningen. Vi har ju alla en del luckor i vårt kattvetande dessutom, så det skadar inte att gå en grundkurs för att fylla i dessa luckor och repetera lite.

Steg 2 av grundkursen, G2, kommer huvudsakligen att handla om att föda upp en kull med kattungar. Steg 3, G3, har vi tänkt oss att ska gå in mer på selektiv avel, genetik etc. Den kursen kommer att passa för uppfödare som har haft någon kull åtminstone, och som redan har gått steg 1 och 2 i utbildningen.

Förutom grundkurserna planerar Pawpeds att göra rasspecifika kurser, och även några andra typer av kurser. Men nu först de tre stegen i grundkursen!

Läs mer här

Rovardotters
0

Mycket bra, jag anmäler mig direkt. Trots att jag redan har fått 18 kullar skadar det inte att uppdateras och se om det finns mer intressant att lära.

Biames
0

Föreningen Sydkatten i Malmö kommer även ha uppfödarkurs under hösten.

MalinL
0

Hur anmäler man sig?

tullabo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JAA !  Jag vill anmäla mig !!!   Hur gör jag det ???   Berätta!

kalindas
0

Hörde rykten på ett annat forum att kursen redan var full. Men annar anmäler man sig på sidan.

/Elisa

Celia
0

Ja då får vi väl ha en egen distanskurs här Skrattande

Annat forum??! Finns väl inga sådana Oskyldig

kalindas
0

Jag har hört rykten om att det finns ett par forum bortsett från detta…Flört

/Elisa

SacredSouls
0

Nei er det fullt allerede?

Så synd for dette kunne jeg tenkt meg å vært med på.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Celia
0

#7 - tänk om det är sant!!!! Förvånad………. Flört

Leffe
0

Det är fullt men det kommer fler gånger

Labolina_73
0

Näääääääää det är ju redan fullt…. :-/ Men men,, hoppas åp flera snart.

AFamosa
0

Jag fick inte fram så mycket info på pawpeds sida men jag skulle vilja veta vem/vilka personer…företag?? som ingår i PawAcademy. Vem/vilka skall ge mig information och rätt kunskap som jag sedan skall översätta till någon muntlig/skriftlig prövning som skall prövas/bedömas av ??? vem…:-))))

Detta är verkligen intressant för mig mig att veta oavsett vilken typ av utbildning jag väljer i livet så är informtör,kursledare mfl av största intresse då jag hänger mig åt studier i alla former- och speciellt sådana där något slags diplom/certifikat/auktorisering skall utfärdas efter avslutad kurs

Hälsningar

Louise