Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 950 ggr
Mia-
0

Hjälp!!

Kan hanar vara könis vid 5,5 mån ålder???? Mina honor löper oxå och är lite orolig att det kan bli kattungar!!!!

Mia-
0

han är inte så intresserad men är på och biter lite på dem!! Är inte ett tecken på intresse??

kalindas
0

Visst kan han vara könsmogen. Tänk även på att hankatten kan vara fertil upp till en månad efter Kastrering.

/Elisa

Mia-
0

Ska kastrera en av honorna om ca 1,5 vecka. inte hanen

Mia-
0

Borde inte han vara mer intresserad av honorna om han va könsmogen?

Canoodles
0

Han kanske inte riktigt har klurat ut vad man ska ha tjejer till ännu men var försiktig, rätt vad det är trillar poletten ner :-)))

Mia-
0

Får nog ha dem i olika rum och försöka få en tid hos vetrinären så snart som möjligt!!!!!

ChiChi
0

Shocked #2 VA! Hur är det ens möjligt när testiklarna är borta? Skulle de överleva och gömma sig någonstans på vägen då eller.

kalindas
0

Det kan vara spermier kvar ett bra tag i sädesledaren.
Min vite Oriental Spokie blev till en vecka efter han var kastrat.

/Elisa

Celia
0

Skrattande #8 - din sista mening blev nog lite fel, men Gud så roligt Skrattande

kalindas
0

hehehe

En vecka efter att hans PAPPA blivit kastrat…Skrattande

/Elisa

Celia
0

#10 - Skrattande

tullabo
0

Hej! Har haft siameshanar som blivit könsmogna vid knappt 7 månaders ålder!  De har direkt vetet hur de skall para en hona. även om honan är mkt ung. - Frågan är om de har spermier som är "mogna", då ?  Det jag sett på dem är att de förutom sex.intresse, snabbt utvecklat sk kindpåsar och varit MYCKET intresserade av alla honkatter. De "hörs" även på dem. De får ett speciellt läte när de blir intresserade av "en tjej" !

Har även haft en hane (siames) som inte alls brydde sig om "det motsatta könet" förrän han var ca 11 mån. gammal. ( och då visste han inte riktigt vad han skulle göra !) - MEN  han blev far  så småningom ändå! !!

Hälsn. till er alla!

tullabo
0

Tillägg till  # 12.

De hanar som var "riktigt" försigkomna när de var ca 6-7 mån. hade "börjat" "provbita" honor i nackskinnet, el. i ryggen, och legat på dem (för att testa?) redan vid 5 mån. ålder!  - Men det var , som jag uppfattade det,  bara "tesning"Förvånad.   Glad.

Mia-
0

Då kanska jag inte behöver va så orolig den här gången då!!

tullabo
0

Nej - tror inte det!?  SkrattandeGladCool

kalindas
0

Man kan ju säga som så att om han lyckas så kommer du att märka det om ett par månader..Flört

/Elisa