Tørrfor?
En av våre katter kaster opp en del for tiden. Når vi står opp finner vi flekker med spy rundt omkring i huset. Jeg mistenker at dette må skyldes tørrforet siden det stortsett er om natten. På dagtid spiser de mye våtfor(posemat) og så lenge hun ikke spiser for mye og for fort så går det bra. På natten har de kun tilgang på tørrfor.
Jeg forer med RoyalCanin Exigent. Andre som har lignende erfaringer?
Nå har ikke jeg prøvd det foret.
Men Tassen her begynte sånn av Royal Canin kitten foret. Han spiste jo det uten problemer da han var kattunge men så hadde vi jo et opphold med det foret når vi ikke hadde kattunger.
Og da vi begynte med det foret igjen når Josefine var drektig sist så kastet han opp flere ganger om dagen. Han kan spise baby cat og vanlig RC siamese uten noen problemer, så det er et eller annet med det foret som gjør at han kaster opp.
En av de andre var også slik før. Veldig ømfintelig i magen og kastet opp av nesten alt..men det har gitt seg over tid og nå kan han spise alt og kaster opp veldig sjelden.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Våra katter kastar upp av RC. Jag har testat flera sorter (Siames är värst) - men så fort det står RC på påsen, så kommer det upp igen :/

Jag har hört om många som har liknande erfarenheter inklusive mina katter, gäller alla Royal Canins foder utom kattungematen och babymaten.
Secret kaster opp av en del RC sorter,men han tåler siamese. Ellers merker jeg ingen problemer overhode,annet om dem sluker maten. Nå fungerer alle her på Hills,men i startet ble det en del oppkast,fordi dem ikke gadd å tygge maten først. Men hadde jeg ikke hatt RC siamese i hus da Lisa kom,så hadde hun blitt ekstremt tynn. Hun er kresen. Men nå har hun funnet ut Hills rabbit går an å spise.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Har hört av en försäljare att antalet katter som kräks eller blir dåliga i magen av RC har ökat kraftigt det senaste året. Undrar vad det beror på nya leverantöret av råvaror eller??

de s.k råvarorna kokas ju i några hundra grader och ibland upp till flera dygn i streck så "råvarornas" leverantör saknar nog betydelse snarare är det tillsatserna som antagligen brister och att balansen är ganska felaktig - spannmål och mjöl som fodren är uppbyggda på saknar relevans till rovdjurens krav på näring och upptagningsförmågan är dålig- är dessutom dessa utfyllnadsprodukter av sekunda kvalité, vilka de naturligvis är då den prima kvalitén går till humanlivsmedel- ja då blir det RC foder av soppan då den torkar i pelletsavdelningen :-))
RC säger sig borga för kvalité och medvetenhet :-)))))))) Innehållet känns inte direkt "medvetet" och att "kvalitén" kräks upp av många katter- alternativt ger allergier och andra problem…njäääää Nog tycker jag att RC har fått sin prövotid hos oss djurägare och detta på övertid ;)
Louise
Jag har förstått att det är många katter som kastar upp oavsett om dom går på rc, hills, specific mm bara att det händer oftare med vissa foder. Hade själv problem med en av mina katter maten kom upp titt som tätt, provade med olika foder, mindre portioner mm. Veterinären konstaterade att hon var frisk men maten kom upp ständigt. Men sen fick mina katter gå på olika foder för den ena damen behövde minska i vikt och då blev det så att dom fick mat fem sex ggr om dagen fast små portioner och nu så har hon inga problem alls. Innan hade dom fri tillgång.

#7 det kan kanskje være noe å prøve. Hun er sunn og frisk ellers, så det har helt klart noe med tørrforet å gjøre. (hun kunne absolutt trenge å ta av litt også).