Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1168 ggr
Nilla
0

Godmorgon!

Sitter här och stirrar ner i min kopp med grönt te och doppar en hög med prickigkorvmackor…

Klockan 04.00 steg Matten upp idag. Då var det nog. Öronpropparna verkar ha tappat formen och bara glider ur öronen, det är skrynkligt i sängen, jag vänder och vrider mig…

"- Nää, det är lika bra att gå upp...", suck.

Min Ocicat Zelda löööööööööper, har tjoat hela natten och jag känner mig mer död än levande. Sonen tittade ut ur sitt rum vid halv fem snåret och kväkte…

"-Åh, herregud, Mamma…vilket liv här är. Det går ju inte att sova!

ANROP, ANROP S*BOKSKOGEN`S!!! Zelda vill träffa Sune NUUU!!! Skrattande

SÄKERLIGEN finns det fler kattvänner, som sitter och plirar i mörkret…godmooooorgon! Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Bokskogens
0

Hihi!! Go morron go morron!
Visst är det underbart att vakna (eller släpa sig upp ur sängen) tidigt en morgon av underbara löpande honor! Flört

Själv har jag sovit en hel natt för en gång skull med alla fyra katterna i sängen. Morgonen började med uppdraget att tvätta sambons alla träningskläder. Det luktade bra surt i ena badrummet nu av alla äckliga kläder…

Låter som det blir till att fixa parningshuset idag då.
Sune är redo! Hopaps jag… första tjejen han träffar ju…

tuska
0

ÅÅÅÅÅÅ  Jag har en kopia av Sune här hemma (kastrat)   vill ha en till.  Ocicat är så speciella..  Ska alltid va ägare av den rasen../Inger

Bokskogens
0

#2 Hihi… får man fresta med att Sune är till salu?? *blink*
Såg att din kastrat kille är släkt på lite alla möjliga sätt med mina två kastrat flickor här hemma. Stilig herre!

Du har inga fler bilder på din siameshane?

tuska
0

Min Sianeshane är såld till Ylva. Jag har honom på min hemsida för Ylva har ingen Jag talade med Ylva igår hon har mer foton på honom inte jag,men han är grann den grabben,hela den kullen blev jag sååå nöjd med. Sputnik ska få två flickor före jul att para blir intresant å se vad det blir av dem.  Jag tror nämligen på honom.   Sputnik ser lite barnslig ut på fotot jag har på min hemsida,men han är maskulin,med jättefina öron å längder. Han ställs ut i Borlänge båda dagarna om du ska dit ?     Sen va det där med Sune är han till salu  :)  Ska han kanske bo här på Tuskulums…..å hjälpa min kastrerade Pisse Nisse att kissa revir   å vilken härlig doft det ska bli då  =)   // Inger

Celia
0

Man blir ju så glad när man ser och läser det här inlägget. Bortsett från det där med noll sömn och öronproppar… det låter inte alls kul. Hoppas att Zelda kommer iväg till Sune idag, så att ni kan se fram emot en störfri natt mot torsdagen :)

Ha en fin dag allesammans!

Nilla
0

Jaa, har precis kommit hem från veterinären efter provtagning. Zelda vilar ut i badrummet efter strapatsen och Gucci går här och skriker OOOOOAAAAAVBRUUUUUUUTET! Förvånad

Skönt för honom, då hon åker. Guccis tid som fertil är räknad. Han kastreras efter utställningen i Tibro i Oktober.

Måste bjuda på en bild av vackra flickan Zelda, Sunes första käresta! Skrattande

Bokskogens
0

#4 Ska inte ställa i Borlänge… lite långt att åka dit med min lilla flicka tycker jag. Synd att jag inte får se Sputnik då. Ska han kastreras efter jul?
Jo visst kan Sune bli en "Tuskulumare"! Han kommer säkert lära sig fort hur man kissar revir! *S* Just nu så "droppar" han bara… men luktar lika illa det…

#6 Grymmaste tjejen i stan!!
Ser verkligen fram emot erat besök! Skrattande

Ha en fin dag alla! Här började det precis regna…

tuska
0

Jag tappar helt förståndet när jag ser Oci. Jag hadde planer på avel en gång i tiden med den rasen, införskaffade hanen Costner å en  hona som sattes på foder,det blev parning å en jättebamse unge blev resultatet som fick tas med snitt sedan moderkakan ensam ploppade ut.(död unge)Sen fick honan en livmoderinf.å blev kastrat.Å Costner Pisse Nisse fick gå samma öde till mötes.Sen va den sagan slut..   Jag började sedan att intresera mej för Sia/Osh men intresset finns för Oci åxå. mmmm dessa varelser.  Fint foto

tuska
0

#7 Om inte han får fler flickor som vill para så kommer Ylvas pappa plocka kulorna av honom någon gång efter jul Ylvas pappa är VET.  en sån pappa skulle man ha då blev det helt gratis.//Inger

ossilian
0

#6 Herre min je vilken vacker katt!

Nilla
0

Tack!! Jaa, vi tycker allt att hon är en riktig liten skönhet! Kan ju inte bli annat än vackra bebisar med "Snygg-Sune" som far!!! Skrattande

ChiChi
0

Ja, jag kommer nog att råka ha vägarna förbi när det blitt bebisar många gånger. Man kan ju åka den vägen också, till göteborg och där är jag ofta. Bensinstopp, motorstopp, fråga efter vägen, vimsig och snurrig kvinna som knackar och som måste släppas in och inte vet var hon bor osv. Jag ska nog komma på nåt nytt varje gång. Det är så spännande…..

Walking Garbage Can

hoffens
0

#1 #11 vackra katter

Nilla
0

Måste ju bara bjuda på första kyssen…Skrattande

Kvällsrapporten löd enligt följande;

"- De unga tu fann varann redan innan Matten hunnit ut på stora vägen…"