Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1027 ggr
Juliette-
0

Låt mig presentera....

Hulken eller ja vi kallar han numera Alfons. Mammas nya lilla kille. Jag var och hämta honom i Skelleteå i fredags och nu är han hemma hos sin matte och säkerligen sover (eller hans matte försöker väl i alla fall) Jag tänkte i alla fall visa upp skönheten.. Är han inte vacker?

Juliette-
0

Mera bilder på charmisen

Juliette-
0

En underbar kille på 20v som har hjärtat på rätta ställa så go kille jag vart allt lite avis att han inte skulle bo här

Juliette-
0

Å sist en på hans fina prickar Skrattande

Celia
0

Åh han påminner mkt om vår Isphe när han var i samma ålder. Grattis till din mamma via forumet från mig. Killen ser jättefin ut :)

Canoodles
0

Vilken snygging!! Då har mamma fått sin rödtott till slut!!!

Juliette-
0

#5 Ja precis de behövdes inte många sek med OSH innan hon var såld och röd skulle den ju vara såklart så nu äntligen har hon sin rödtott.. å hon är så lycklig så men de kan man inte vara annat han är ju så go

Malin1
0

Supersnygg!!!! Grattis!:))))

Juliette-
0

Dock tror jag han är solid vad tror ni?

Malin1
0

hihi jag tror solid jag med :) spännade o se vad de andra tycker :)

Han har verkligen Det Där, blir helt till mig *fniss*;)))

Grattis igen!;)

paivi
0

Oj vad han är snygg!

Underbar färg oxå Glad

MalinL
0

Så fin han är!

Himmeltinden
0

vakkerKyss

Mia-
0

Jätte fin!!!!!

kalindas
0

Jättefin!
Är hans föräldrar solida så är han ju garanterat solid..:-)

/Elisa

Attacks
0

Gratulerer så masse. Rødt er noe for seg selv.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
0

Helt underbar kille… Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för era snälla ord han är lika go som han är vacker

ossilian
0

Han är bara så underbart vacker och han har precis sådana ögon som jag gillar hos orientaler! Dessutom har han riktigt fina spottar, så det klart att han är solid=))) Vilka är hans föräldrar?

Juliette-
0

#14 nej de är dom inte.. men man kan ju vara solid ändå även fast päronen är mönstrade.. att solida bara får solida barn vet jag ;) jag föder ju upp håriga saker jag.. men som sagt så lätt som att båda föräldrarna var solida var de inte i detta fall (båda är snarare mönstrade)

Vi får se kanske man anmäla han till en färgbedömning så han hamnar där han ska även fast jag är rätt övertygad? Eller ska jag be uppfödaren regga om eller hmmm…

Liljekatten
0

Jättevacker kille! Lyckliga mamma!

kalindas
0

Då är det svårt att gissa vilket.Fundersam
Mina rödingar kunde ju inte vara annat än solida eftersom båda föräldrar var det. Kruxigt om föräldrar är mönstrade.

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Grattis grattis :D :D

Rovardotters
0

Grattis till en fin kille! Kyss

AFamosa
0

Han ser så trevlig ut!! Lycka till-önskningar går till din mamma o knodden

….blir lite villrådig nu, min humor-frekvens är nog dåligt inställd ;) Han är väl inte reggad som solid röd?

Louise

Juliette-
0

Nej han är inte reggad som solid bara jag som är rätt övertygad om att han är de Skrattande

Han har alldeles för bra spotar med.. så ser de solida ut hehe.. men man ser ju runt nosen att han troligen är solid

AFamosa
0

men Juliette….nu förstår jag absolut inte vad du menar :-)) antingen är han spottad, tabby ELLER solid och solid är väl det minsta han är …..om han inte har kraftiga spökmarkeringar förståss :-)))))))))))

Juliette-
0

Alla bra spottade röda är solida hahaha..

Nej men kolla han i ansiktet så ser du nog är han solid

AFamosa
0

Jag tittar allt vad jag kan men finner ingen solid oriental på bild någonstans i tråden :-))))))))))))

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej men min solida röda skogkatttjej ser ju heller inte för ögat solid ut men de är hon de är de inget snack om hon har alldeles för lite mönsterkontraster runt nosen osv.. en mönstrad för är ju nästan vit runt nosen de är vaken Azalea eller Alfons

Juliette-
0

En mönstrad röd har mycket ljusare noskuddar.. se på Lapommis Saffran som är rödtabby/vit hennes noskuddar är näst intill vita de är de inte alls på Azalea, Alfons eller så

AFamosa
0

möjligen….och möjligen inte perfekta spottar men solid vill jag inte kalla honom.  Kalla det för vad du vill- en jätte-rar kille är han ändå i mina ögon :-))))))))) *skickar några kramar*

Louise

Juliette-
0

jag vill bara de ska bli rätt till utställningarna.. ska jag ställa han som genotyp eller fenotyp hmm för enligt mig ÄR han ju solid men är ju snyggast spottad tack vare så tydligt spökmönster.. jag tänker bara på utställningar vet ni hehe

kalindas
0

#32 Du ska ställa honom som spottad oavsett om han är det eller ej.

Min Jackson är solid (kunde inte vara annat). Men ställer jag honom som detta får han avdrag på spökmarkeringarna.

Likaså Kalindas Heike (RIP) var solid. Men han ställdes som spottad.

Hade ingen bra bild på hans kropp. Brodern var ännu skarpare i sitt mönster.

/Elisa

Juliette-
0

Tack då vet jag Skrattande

kalindas
0

Ni får para honom med en solid hona längre fram. Så får du ju bevis på om han är spottad eller solid.
Jag har en liten Skata här som ev. letar efter en röd kille framöver…Glad

/Elisa

Juliette-
0

#35 Ja de är ju ända sättet och med en hona som Skata blir de ju inga röda ungar som kan förvirra om de är mönster eller ej ;)
Vi får väl se om Alfons får behålla sina kulor de är upp till honom och Jonte som han skall dela brudarna med.. blir de inget tjaffs och inget pink så får pulorna stanna där dom sitter :)

Anna77
0

så vacker han är!

SacredSouls
0

Nydelig gutt solid eller eiKyss

Gratulerer så masse til mamman din.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Inget grubbel om mönster på katterna efter Skatan. Däremot blir det grubbel vilka som är silver eller ej…Fundersam
Men skulle hon få en svartsilverspotted hane om hon parades med er röding så är han bevisligen spottad och hon är bevisligen silver…Flört

/Elisa

Canoodles
0

#39 Är det det som kallas för experimentavel ;-)))

kalindas
0

Precis. Vi parar ihop två katter och sen blir det en spännade överraskning på vad det blir…Flört

/Elisa

Juliette-
0

#41 Haha ja men de är ju som sagt ända sättet att få veta fakta

tellasmar
0

Alfons mamma kommer från mig, S*Tell Asmar Memory, SIA f21, Dolly. Pappan kommer från Canoodles.

Juliette-
0

#43 pappa är Canoodles Tempest OSH d24

Canoodles
0

Bebisbild på pappa S*Canoodle's Tempest finns i bildarkivet, OSH d24