Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 836 ggr
Biames
0

Äntligen har det hänt!!!!!!!

Vågar knappt säga det högt men jag är så lättad och stolt över min lilla skrutt- spindel, Gaia har äntligen börjat äta torrfoder. Nu har Gaia varit hos mig i två månader och jag har mesat med henne och serverat henne det som hon önskade vilket innebar varierande blötmat samt kokt torsk, det stora problemet var bara att hon blev dålig i magen emellan åt vilket inte var så bra men så i fredags så fick jag nog. Jag bestämmde mig för att nu var det dax för den lilla gormearen att upptäcka verkligheten och lära sig äta torrfoder. Jag hade fått tips av en kompis att jag kunde använda mig av avkoket från torsken och blöta upp torrfodret med, de två första dagarna var hon väldigt envis och dum som jag var så kunde jag inte låta bli att blanda in torsk i det uppblötade torrfodret, på igår lovade jag mig själv att jag skulle inte blanda in någon fisk i maten, däremot så blandade jag babycat och kitten då jag gav henne enbart babycat tidigare. Till min stora förvåning så verkade hon väldigt nöjd med detta, visst försökte hon smöra mig för att få blöt mat men denna gången gick det inte. Under dagen som gick så chockades jag ett par gånger, Gaia gick själv och åt torrfodret, hon verkade verkligen gilla det samt att hon verkar mycket piggare och gladare. Nu har hon bosat sig i matskålen vilket är en STOR lättnad. Jag får ju säga att denna pärs som jag har gått igenom med lillspindlen under dessa två månader har inte varit lätt det har gått åt mycket tid, energi, svett och pengar men jag får ju säga att nu när hon ängtligen äter torrfoder så känns det som att det har varit värt det.

Canoodles
0

Vad roligt!!!! Hon börjar ju bli stor nu så du måste ju förstå att hon inte kan äta babycat :-))) Det är ju nästan en förolämpning!!!!

Det är så härligt med dina positiva rapporter om denna lilla tjej.

Skämt åsido så är hon långt ifrån den enda katt jag har hört talas om som ratar babycat men älskar kitten.

Attacks
0

*Applaus til Gaia* Kan tenke det er en stor seier på hjemmebane.Endelig.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Biames
0

Ja jag får ju säga att det känns jätte skönt men än så är jag väldigt skeptisk då inte har ätit detta mer än i ett par dagar men visst önskar jag att alla problem är ur världen nu men det är bara och vänta och se.

TetraFelines
0

Super bra Maria(och Gaia)! Detta har du väntat på länge. Hoppas att det håller i sig även om den lilla kommer till dig och ber snällt om lite torsk istället……

ossilian
0

Så bra att hon börjar knapra lite torrisar! Gillar hon inte blötmat heller, den lilla finsmakaren?

Ses vi i Höör förresten?

ChatNoir
0

Min var likadan, gillade inte Baby Cat, försökte sno åt sig Siamese men tycker Kitten är helt okej!

Biames
0

4# Nix ingen torsk här inte, nu är det bara kitten som gäller detta kommer jag vara stenhård med.

5# Visst ses vi i höör. På lördagen kommer jag med en birma och Wilda och på söndagen kommer jag med två birmor, har bestämt mig för att Gaia skall vara hemma och växa på sig.

ossilian
0

#7 Det låter som ett klokt beslut att låta Gaia vara hemma och äta upp sig, men himla trist för mig som så gärna vill träffa henne. Jag kommer på lördagen, är det då du är assistent på kat IV?

Biames
0

8# Jag kommer troligtvis gå assistent båda dagarna. Du får gärna komma hem hit och träffa Gaia om du vill det är bara att höra av dig.

Attacks
0

Men du har jo glemt å legge ved bilde av Gaia i denne tråden Flört

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Biames
0

Det kommer nya bilder snart.