Saknar mina katter!
Har lämnat mina katter för resa till Norge för utställning, med mina föräldrarna och deras katter, vid 11.00 idag, saknar dem redan och lider över att de måste stå ut med denna långa resa och helg, de kommer hem på måndag. Samtidigt så åker de husbil och har chans att röra på sig vid varje stopp, så egentligen så har de det ganska bra efter omständigheterna. Funderat mycket på hur de gillar det här med utställningar och så? Men samtidigt som de visar lite ovilja över att vara på utställningar, så igår när jag tog fram transportburarna så gick båda in och la sig direkt, Moa somnade där igår kväll också, istället för på min arm som vanligt!! Då kan det väl inte vara så traumatisk upplevelse de råkat ut för innan när man åkt på utställning??
Nu håller jag tummarna för att Maja får sina båda cert och blir GIC, sen är det dags för bebisar igen för henne. Moa blev Premier på förra utställningen, så hon hoppas jag tar ett cert iallafall så hon kan fortsätta i sverige och ta de resterande när vi känner för det.
Man kan ju tro att jag själv fick en "barnledig helg" men ack nej, jag sitter i föräldrarnas kåk på landet och tar hand om deras resterande katter, 3st Balineser, 1st Oriental, 1st Siames och till slut 1st Rex, kul värre!
Vill bara önska er andra Norgeutställare denna helg ett lycka till också
MVH Helena
Alltid jobbigt att lämna sina bebisar…
Men det är snart hemma igen, då får du skämma bort dem massor..
Har ni hittat någon spännade hane att para Maja med?
/Elisa
Hej
Det var ju tur att du släppte iväg dina katter på sin resa - för det gick ju strålande bra för dom på utställningen på lördagen. Jag var ju där och såg. Söndagen vet jag iof inget om men hoppas det gick lika bra då.
Stort grattis till alla svarta från Ödesby.
Lina W

Tack så mycket! #2 Det gick över förväntan, Maja fick sitt GIC på söndagen och NOM båda dagarna och att lilla Moa som aldrig förrut ens blivit nominerad blev BIS på lördagen är jag så stolt och överlycklig för, hon blev även NOM på söndagen också faktiskt. De överlevde resan också och nu är det 2st tjejer som är utslagna i bädden, de kom hem vid 15 snåret idag.
Hur gick det själv? Vilka katter var du där med?
#1, Vi har hittat en, vad vi tror är lämplig, kandidat. Ägaren har sagt okej också. Tyvärr så innebär det långresa, men klarade hon denna helg så borde det ju gå bra också.
MVH Helena

Ska resa ca 50 mil t/r med Saga så jag vet hur det är med dessa långresor…
Man får verkligen hoppas att hon blir dräktig.
/Elisa
Hej
det gick inge vidare för mig - domaren tyckte inte som jag…. men cert vart det.
Om det är brunspotten Åskar som är den valde pojken så kommer nog allt gå bra - han är duktig på att para.
Lina