Emot swebus totaltförbjud
Hej!
Det har nu blivit kännt med att swebus-express skall ha ett totaltförbjud emot pälsdjur. Tycker att dom inte skall göra det. Så jag har gjort en namninsamling. Gå in och skiv på om du inte heller tycker om det.

Konstigt! Hur ska personer med olika typer av ledarhund/ hjälphund göra då?

#1 - sådana förbud brukar inte gälla hundar som arbetar, så det är nog lugnt för deras del.

tycker det är konstig eftersom hundar ger också ut allergi. Så om dom skall åka är det lika bra att andra djur får också åka.
Försöker med denna namninsamling försöka övertala swebuss att ha varannan buss istället.

Då undrar man ju varför det blir totalförbud. Jag menar är man allergisk så är man ju det mot arbetande hundar också. Det måste vara ett stort problem för allergiker samtidigt som man naturligtvis vill kunna åka kollektivt med sin hund. Det blir fel för den som inte kan åka oavsett.
Skulle inte vilja vara allergiker och vara tvungen att åka buss. Barnens faster hade jätteproblem när hon var liten. Allergisk mot det mesta och dödssjuk flera gånger. Nu är hon 18 år och klarar av våra djur när hon är här och hälsar på men går ingenstans utan tabletter.

Jaha, där stod inget här ovan om att det var förbud pga allergikernas problem. Trodde bara att det var som hos en del flygbolag, att de helt enkelt inte vill ha djur ombord.
Men är det pga allergier så gäller det nog även arbetshundarna.

Med tanke på alla hundar- och även katter som åker kollektivt med sina ägare så utgör väl ledarhund/förare en mikroskopisk liten andel. Vore jag själv allergiker så skulle jag försöka uthärda- alternativt byta vagn (om jag åkte tåg/tunnelbana) med förståelse för att det är den blindes ovärderliga arbetsredskap. Det har hänt några få ggr de sista tio åren som jag stött på ledarhund i kollektivtrafik, i mataffären- och någon gång på ett Apotek. De måste absolut få utgöra ett undantag från regeln.
För er som inte bor i Stockholm (finns ni?;)- Tunnelbanan har djurförbud i vissa vagnar- ledarhundar är självklart undantaget.
Jag själv älskar parfymer…men jag önskar att dom som tar morgondushen under parfymflaskan hade en egen vagn
Louise

putt

usch vad jag känner mig tjatig men det kanske finns någon som inte har sett detta.

putt
har skrivit på!