Överviktig!
Låt mig presentera min älskade huskatt, Tjocka Disa!!! Är det någon som har något bra tips hur man lyckas banta 1 av 7 katter?

Oi,der var det mye litt for mye å være glad i. Men du verden så vakker. Men har ikke noen gode råd å komme med.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Jag tycker också att hon är vacker men hade gärna sett lite mindre av henne. Hon älskar mat, ligger bredvid matskålen som en gammal romare och plockar upp torrisar med tassen och stoppar i mun……. När vi har haft bebisar här hemma har hon ju julafton varenda dag!
oj.. ja hun var litt tjukk.. hehe.Synes jeg ser henne ligge der ved matskålen..
Men å slanke en katt når man har flere er vel nesten umulig. Hun kommer jo til å gå å spise av det andre foret uansett og det hadde vel blitt mer mas og slit enn resultater.
Det er jo tydelig at noen katter legger på seg mye mer enn andre selv ved samme for. Her nå siden Josefine ble drektig har det alltid stått fremme kitten og babycat. Jeg ser jo på Jöback nå at han trenger en slanke kur.Mens de andre har ikke lagt på seg nevneverdig.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
En tredemølle elller kanskje et Fedon Lindberg kurs 
Nei,men seriøst.Er hun såpass,at hun har problemer med å snike seg inn i enkelte åpninger de andre kattene kan komme seg inn i hos deg? For en kattungekjøper av meg fikk etterhvert en ny liten dame.Den trengte kittens,mens "min" katt trengte ikke. Det hun gjorde var å sette en større papp eske opp ned,satte maten inn og klippet til et passe liten hull bare den lille kunne smette inn i,så fikk ikke storepusen kommet til den maten han ikke skulle ha.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Jag har funderat på det här med motion, sele och promenad kanske kan göra susen. Grannarnas leenden får man väl bjuda på :-)))

Jag skulle oxå vilja veta hur man bantar en av katterna. Även hos mig så är det blandis damen som är den knubbiga, eller ska jag säga lite mindra smala kattan…..

Jeg har vel ikke akkurat noen løsning på overvektsproblemet hos katt. For jeg vet om en katt, som er ganske overvektig. Hun kommer fra meg. Da hun bodde hos meg var hun like tykk. Selv om hun er direkte feit. Er hun en veldig aktiv katt. Hun springer i skogen vær dag, hopper på svalbergene. hun bor ved sjøen. Hun er i grunn ganske aktiv, som en utekatt bruker og være. I sommer ble hun 9 år. Hun trives der hun bor og har det veldig bra. Dessie Dee er en stor katt med mye personlighet.

Overvektige katter kan være sunne , friske og ha det veldig bra.

Hihi…Ziamizzimo, du har ikke det andre bildet av henne…..det manipulerte bildet haha..
Oi igjen. En masked flodhest
Men pen er hun nå ihvertfall. Noen har kanksje satt forbrenningen sin i minus 30 ?

Her kommer det manipulerte bildet. Titter på en gang i blant, når jeg synes jeg på gjøre noe med vekta selv. Det må jeg i grunn hele tiden.

Sånn ser det bildet ut :

Haha.

#2 & 10 - 
#7 Hahahaha å gud.. hun var ikke direkte slank nei..

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Mye å elske heter det vel Tine 

Bäst man passar den vuxna honan då …. Hon äter babycat varje dag sedan minstingen kom.

#14 jo, visst är det mycket att älska, kanske lite för mycket ;-))

#2 asgarvar! Men jag tycker hon ser oförskämt nöjd ut, Disa. Hon lever livets glada dagar hon. Jag hade en katt när jag var barn som vägde 11 kg som mest. Han var större en grannens hund=)) Varje sommar tog vi ut honom på en ö där han fick springa fritt och då gick han ner till sin matchvikt 7 kg (fast redan i oktober var han uppe i 11 igen…). Så jag tror att din idé om koppel coh promenader är det enda du kan göra för att utmana Disas vikt.
Kan nämna att min store katt var fullt frisk hela livet ända tills han dog vid 19 års ålder.

Tror faktisk at kiloene ikke alttid har så stor betyning på våre firbeinte små. Om man ikke ser at de direkte lider av og være overvektige. Kan det kansje være greit og la de leve, spise
og ha det bra. En annen sak er det jo om katten er plaget av det med sykdommer og diversje andre ting. Da bør jo prøve og gjøre noe med situasjonen. Kattene lever jo ikke så lenge som oss, så det er ikke sikkert de rekker og utvikle de samme problemer ved fedme som menneskene gjør. Det viktigste er at de har en bra livssituasjon.

Jag har också en huskatt som är stor som en sjöelefant. Pinsamt faktiskt.
Trots all bantningsmat är han en koloss.

Om det var ofarligt med övervikt fick hon gärna vara det för min skull ;-)) Just nu känns hon som en vandrande blivande diabetiker och infarktpatient… :-(((
Känner igen den oron. Smilla blir bara fetare och fetare efter kastreringen…
Hos mina föräldrar finns en huskatt hona som är väldigt lik din dam högst upp, plus en Skogis som är så fet att han knappt kan tvätta sig.
Mamma försöker få ner honom i vikt, men min pappa tycker att han "bara är lite rund" och ger honom mre mat.
Fick tipset att man kan banta dem på Mjau burkmat. Den innehåller mycket protein. Men samtidigt sgs det att den innehåller mycket fett så jag vet inte riktigt hur det går ihop..?
Om du bantar henne så var VÄLDIGT försiktig så att du ser att hon äter! Leverförfettning är en vanlig och ibland dödlig åkomma som kan dyka upp i samband med bantning!
/Elisa
Jag har sett på andra sajter att de har byggt matlådor.. där maten serveras inne i en låda (ex en flyttkartong ) och så gör man upp ett hål i kartongen som de normalviktiga katterna kommer in genom men inte denna tös som ska bantas.. och så serveras hennes mat separat och in uppdelade portioner så det aldrig står framme mat som hon´kommer åt, utan man får portionera ut maten under dygnet själv till henne..
Kan detta vara nått??

Det där med matlåda verkar vara en ganska bra idé, eller jag kanske ska ställa maten så att hon åtminstone inte kan LIGGA och äta ;-)))

#22…herregud så fiffigt! Tror minsann att jag ska testa det. En kastratförbjuden zon helt enkelt!

Hej Molly, nej stressar gör jag sällan :-)) Jag måste säga att din eleganta siluett är bland det vackraste jag har sett på länge!
13-årsplan verkar vara en lysande idé!!! Bara inte matte hittar på något dumt……. Förstår inte att mattar ska vara så viktfixerade :-((( Mat är ju gott och motion tråkigt så är det ju bara :-)))
Många puffar tillbaka!
Disa

Hihi vilka gosbollar! Katten i #7 var nog det största jag sett inom kat IV.
Så länge de inte lider akut av det så får man väl bara skynda långsamt… Har hört att Hill's dietmat ska va bra, men vem vet?
Här är en bild på min knubbis som för tillfället göder sin mage med Kitten. Hrmm…

Måste bara lägga in en bild på min kompis husis som också ligger bredvid matskålen och "fiskar torrisar"… ;)

#28 Skönt att Disa inte är ensam om att "fiska torrisar"!!!!